Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05140407 | Electronic Circuits | 2 | Bahar | 4 | 3+0+2 | 4 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
BJT, FET, JFET, MOSFET ve AC Modelleri, Amplifikatörler (küçük sinyal ve güç), Amplifikatörlerin Frekans Yanıtları, OP-AMP'ler.
Dersin Amacı
Elektronik devrelerin analog bölümlerinin temel prensip ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 4 |
| P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | P.1.37 | 1 |
| Ö2 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.1.38 | 1 |
| Ö3 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.1.39 | 1 |
| Ö4 | Doğrusal sistemlerin transfer fonksiyonlarını hesaplar. | P.1.40 | 1 |
| Ö5 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.1.41 | 1 |
| Ö6 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.2.31 | 1 |
| Ö7 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.2.32 | 1 |
| Ö8 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.2.33 | 1 |
| Ö9 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | P.2.34 | 1 |
| Ö10 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | P.4.22 | 1 |
| Ö11 | Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak | P.4.28 | 4 |
| Ö12 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | P.4.29 | 4 |
| Ö13 | Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek | P.2.51 | 1 |
| Ö14 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | P.2.52 | 1 |
| Ö15 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek | P.2.53 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanlarının seçimi, lehimleme, vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalarda deneyim kazanır. |
| 2 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanlarının seçimi, lehimleme, vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalarda deneyim kazanır. |
| 3 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanının seçimi, lehimleme vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalardaki deneyimi kazanır. |
| 4 | FET, JFET, MOSFET Transistör Yapıları ve Devreleri: Yapı özellikleri, D ve E tipi MOSFET`ler, cihaz elektroniği. |
| 5 | FET, JFET, MOSFET Transistör Yapıları ve Devreleri: Yapı özellikleri, D ve E tipi MOSFET`ler, cihaz elektroniği. |
| 6 | FET, JFET, MOSFET Öngerme Teknikleri: Sabit, kendinden, gerilim bölücü eğilimleri. |
| 7 | FET, JFET, MOSFET Öngerme Teknikleri: Sabit, kendinden, gerilim bölücü eğilimleri. |
| 8 | FET, JFET, MOSFET Amplifikatörler: Küçük sinyal modeli, FET amplifikatörlerinin tasarımı, pratik devreler ve uygulamalar. |
| 9 | 9 FET, JFET, MOSFET Amplifikatörler: Küçük sinyal modeli, FET amplifikatörlerinin tasarımı, pratik devreler ve uygulamalar. |
| 10 | BJT ve FET Frekans Cevabı: Log, dB, Miller etkisi, amperlerin düşük ve yüksek frekans yanıtları. |
| 11 | Güç Amplifikatörleri: Seri beslemeli cclass-A, B amplifikatörler, distorsiyon. |
| 12 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplama, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
| 13 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplaması, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
| 14 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplaması, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | R.L.Boylestad, L.Nashelsky, "Electronic Devices and Circuit Theory", Prentice Hall, 9th Ed., (2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | 14 | 30 (%) |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 172 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | 2 | - | - |
| Ö2 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | 3 | - | - |
| Ö3 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | 3 | - | - |
| Ö4 | Doğrusal sistemlerin transfer fonksiyonlarını hesaplar. | 3 | - | - |
| Ö5 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | 3 | - | - |
| Ö6 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | - | 3 | - |
| Ö7 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | - | 3 | - |
| Ö8 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | - | 3 | - |
| Ö9 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | - | - | 4 |
| Ö10 | Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek | - | - | 3 |
| Ö11 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | - | - | 3 |
| Ö12 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek | - | - | 3 |
| Ö13 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | - | - | 4 |
| Ö14 | Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak | - | 4 | - |
| Ö15 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | - | - | 4 |
