Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05140407 | Electronic Circuits | 2 | Bahar | 4 | 3+0+2 | 4 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
BJT, FET, JFET, MOSFET ve AC Modelleri, Amplifikatörler (küçük sinyal ve güç), Amplifikatörlerin Frekans Yanıtları, OP-AMP'ler.
Dersin Amacı
Elektronik devrelerin analog bölümlerinin temel prensip ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 4 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | P.1.37 | 1 |
Ö2 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.1.38 | 1 |
Ö3 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.1.39 | 1 |
Ö4 | Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır | P.1.40 | 1 |
Ö5 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.1.41 | 1 |
Ö6 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | P.2.31 | 1 |
Ö7 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | P.2.32 | 1 |
Ö8 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | P.2.33 | 1 |
Ö9 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | P.2.34 | 1 |
Ö10 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | P.4.22 | 1 |
Ö11 | Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak | P.4.28 | 4 |
Ö12 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | P.4.29 | 4 |
Ö13 | Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek | P.2.51 | 1 |
Ö14 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | P.2.52 | 1 |
Ö15 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek | P.2.53 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanlarının seçimi, lehimleme, vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalarda deneyim kazanır. |
2 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanlarının seçimi, lehimleme, vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalarda deneyim kazanır. |
3 | Temel elektrik-elektronik (bilgisayar simülasyonu, ekmek tahtası tasarımı, devre elemanının seçimi, lehimleme vb.) Üretim sürecini bilir ve uygulamalardaki deneyimi kazanır. |
4 | FET, JFET, MOSFET Transistör Yapıları ve Devreleri: Yapı özellikleri, D ve E tipi MOSFET`ler, cihaz elektroniği. |
5 | FET, JFET, MOSFET Transistör Yapıları ve Devreleri: Yapı özellikleri, D ve E tipi MOSFET`ler, cihaz elektroniği. |
6 | FET, JFET, MOSFET Öngerme Teknikleri: Sabit, kendinden, gerilim bölücü eğilimleri. |
7 | FET, JFET, MOSFET Öngerme Teknikleri: Sabit, kendinden, gerilim bölücü eğilimleri. |
8 | FET, JFET, MOSFET Amplifikatörler: Küçük sinyal modeli, FET amplifikatörlerinin tasarımı, pratik devreler ve uygulamalar. |
9 | 9 FET, JFET, MOSFET Amplifikatörler: Küçük sinyal modeli, FET amplifikatörlerinin tasarımı, pratik devreler ve uygulamalar. |
10 | BJT ve FET Frekans Cevabı: Log, dB, Miller etkisi, amperlerin düşük ve yüksek frekans yanıtları. |
11 | Güç Amplifikatörleri: Seri beslemeli cclass-A, B amplifikatörler, distorsiyon. |
12 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplama, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
13 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplaması, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
14 | OP-AMP: Diff-amp, OP-AMP temelleri, sabit kazanç, voltaj toplaması, kontrollü kaynaklar, farklılaştırıcılar, entegratör amperlerini içeren OP-AMP devreleri. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | R.L.Boylestad, L.Nashelsky, "Electronic Devices and Circuit Theory", Prentice Hall, 9th Ed., (2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 14 | 30 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 172 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İkinci derece devrelerin başlangıç ve nihai değerlerini bulur | 2 | - | - |
Ö2 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | 3 | - | - |
Ö3 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | 3 | - | - |
Ö4 | Doğrusal sistemlerde transfer fonksiyonunu bilir ve çıkarır | 3 | - | - |
Ö5 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | 3 | - | - |
Ö6 | Kaynaksız ve ve DC kaynaklı seri/paralel RLC devreleri analiz eder | - | 3 | - |
Ö7 | Genel ikinci derece devrelerin analizini yapar | - | 3 | - |
Ö8 | Decibel kavramını bilir ve hesaplarını yapabilir | - | 3 | - |
Ö9 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | - | - | 4 |
Ö10 | Elektronik sistemlerdeki sinyallerin özelliklerini bilmek | - | - | 3 |
Ö11 | Biyomedikal cihazların temellerini bilmek | - | - | 3 |
Ö12 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilmek | - | - | 3 |
Ö13 | Bode diyagramını çizebilir ve yorumlayabilir | - | - | 4 |
Ö14 | Elektroniğin temellerini bilmek ve elektronik devre tasarımı yapmak | - | 4 | - |
Ö15 | Temel elektrik-elektronik imalat aşamalarını (bilgisayar simülasyonu, devre kartı tasarımı, devre elemanı seçimi, lehimleme vb.) bilmek ve uygulamalarda deneyim kazanmak | - | - | 4 |