Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05140406 | Digital Systems | 2 | Bahar | 4 | 3+0+2 | 4 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri. Boole cebiri, mantık ağları ve sadeleştirmeleri. Kapılarla mantık tasarımı. Kombinasyonel devreler, Toplayıcılar, MUX, DEMUX, Dekoder, Encoder vb. Ardışık devreler, Flip-Floplar, ardışık sayıcılar, vardiya kayıtları, bilgisayar organizasyonu, aritmetik mantık, bellek ve kontrol üniteleri, mini ve mikrobilgisayar sistemleri.
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formdaki bilgileri, proje birleştirme sistemlerini, sayısal devreler için mevcut bileşenleri bilirler, özel fonksiyonlar için dijital devreleri, proje dijital sistemlerini, sayısal devrelerin fonksiyonel davranışlarını analiz edebilirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 3 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar | P.1.60 | 1 |
Ö2 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | P.1.61 | 1 |
Ö3 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | P.1.62 | 1 |
Ö4 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | P.1.63 | 1 |
Ö5 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar. | P.2.54 | 1 |
Ö6 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | P.2.55 | 1 |
Ö7 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | P.2.56 | 1 |
Ö8 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | P.2.57 | 1 |
Ö9 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | P.3.14 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İkili, sekizli ve onaltılık sayı sistemleri. Boole cebri ve Boole operatörleri Mantık Fonksiyonları |
2 | Karnaugh -map kullanarak mantık fonksiyonlarının en aza indirilmesi |
3 | Kombinasyon devrelerine giriş, mantık kuralları ve kapıları kullanarak basit kombinasyon fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi. |
4 | Toplayıcıların ve taşeronların gerçekleştirilmesi. |
5 | Kod dönüştürücüler, karşılaştırıcılar ve kod çözücülerin tasarımı. |
6 | Çoklayıcılar, demultiplekserlerin tasarımı. |
7 | Sıralı devrelere giriş. |
8 | Parmak arası terliklere giriş, doğruluk çizelgeleri, mantık diyagramları ve zamanlama ilişkileri. |
9 | Flip-Flopların Dönüştürülmesi, Eksitasyon Tablosu. |
10 | Vites kayıtlarının ve sayaçlarının tasarımı. |
11 | Bilgisayar organizasyonu |
12 | Aritmetik mantık |
13 | Bellek ve kontrol üniteleri |
14 | Mini ve mikro bilgisayar sistemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | M. Morris Mano, Charles R. Kime, "Mantık ve Bilgisayar Tasarımı Temelleri", 3. Baskı, Prentice-Hall, (2004) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 14 | 30 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 143 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar | 4 | 3 | - |
Ö2 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | - | 3 | - |
Ö3 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | - | - | 4 |
Ö4 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | - | - | 4 |
Ö5 | Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar. | 4 | 3 | - |
Ö6 | Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir | - | 3 | - |
Ö7 | Sayısal sinyal işleme kavramını bilir | - | - | 4 |
Ö8 | Dijital elektronik kavramlarını bilir | - | - | 4 |
Ö9 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | - | 4 | 5 |