İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05140406 Digital Systems 2 Bahar 4 3+0+2 4 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Saim ERVURAL
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri. Boole cebiri, mantık ağları ve sadeleştirmeleri. Kapılarla mantık tasarımı. Kombinasyonel devreler, Toplayıcılar, MUX, DEMUX, Dekoder, Encoder vb. Ardışık devreler, Flip-Floplar, ardışık sayıcılar, vardiya kayıtları, bilgisayar organizasyonu, aritmetik mantık, bellek ve kontrol üniteleri, mini ve mikrobilgisayar sistemleri.
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formdaki bilgileri, proje birleştirme sistemlerini, sayısal devreler için mevcut bileşenleri bilirler, özel fonksiyonlar için dijital devreleri, proje dijital sistemlerini, sayısal devrelerin fonksiyonel davranışlarını analiz edebilirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 3
P2 Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. 5
P3 Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar P.1.60 1
Ö2 Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir P.1.61 1
Ö3 Sayısal sinyal işleme kavramını bilir P.1.62 1
Ö4 Dijital elektronik kavramlarını bilir P.1.63 1
Ö5 Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar. P.2.54 1
Ö6 Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir P.2.55 1
Ö7 Sayısal sinyal işleme kavramını bilir P.2.56 1
Ö8 Dijital elektronik kavramlarını bilir P.2.57 1
Ö9 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli P.3.14 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İkili, sekizli ve onaltılık sayı sistemleri. Boole cebri ve Boole operatörleri Mantık Fonksiyonları
2 Karnaugh -map kullanarak mantık fonksiyonlarının en aza indirilmesi
3 Kombinasyon devrelerine giriş, mantık kuralları ve kapıları kullanarak basit kombinasyon fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi.
4 Toplayıcıların ve taşeronların gerçekleştirilmesi.
5 Kod dönüştürücüler, karşılaştırıcılar ve kod çözücülerin tasarımı.
6 Çoklayıcılar, demultiplekserlerin tasarımı.
7 Sıralı devrelere giriş.
8 Parmak arası terliklere giriş, doğruluk çizelgeleri, mantık diyagramları ve zamanlama ilişkileri.
9 Flip-Flopların Dönüştürülmesi, Eksitasyon Tablosu.
10 Vites kayıtlarının ve sayaçlarının tasarımı.
11 Bilgisayar organizasyonu
12 Aritmetik mantık
13 Bellek ve kontrol üniteleri
14 Mini ve mikro bilgisayar sistemleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar M. Morris Mano, Charles R. Kime, "Mantık ve Bilgisayar Tasarımı Temelleri", 3. Baskı, Prentice-Hall, (2004)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar 14 30 (%)
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 143
Toplam Yük / 30 4,77
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar 4 3 -
Ö2 Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir - 3 -
Ö3 Sayısal sinyal işleme kavramını bilir - - 4
Ö4 Dijital elektronik kavramlarını bilir - - 4
Ö5 Sayısal elektroniklerin temellerini bilir ve sayısal devrelerin analizini yapar. 4 3 -
Ö6 Elektronik bileşenlerin özelliklerini bilir - 3 -
Ö7 Sayısal sinyal işleme kavramını bilir - - 4
Ö8 Dijital elektronik kavramlarını bilir - - 4
Ö9 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli - 4 5