Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05130305 | Elektrik Elektronik Mühendisliği için Matematik | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ONARAN | A-125 | [email protected] | 7678 | Salı 15:30-16:30 |
Dersin İçeriği
Vektör analizi, Vektör Alanlaları, komplex sayılar, komplex kalkulus, fazör kavramı ve ilgili konular,
Fourier serileri, Fourier, Laplace dönüşümleri ve temelleri
Fourier serileri, Fourier, Laplace dönüşümleri ve temelleri
Dersin Amacı
Elektrik ve Elektronik Mühendiği derslerine has matematiksel becerilerin kazandırılması, böylece derslere hazırlık aşamasının kısaltılması ve dersin ana konusuna daha fazla zaman ayrılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 5 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Vektör işlemlerini yapabilir. | P.1.11 | 1 |
Ö2 | Skalar alanları anlar ve gradyanını bulabilir. | P.1.12 | 1 |
Ö3 | Vektör alanları ile ilgili teoremleri uygulayabilir. | P.1.13 | 1 |
Ö4 | Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. | P.1.14 | 1 |
Ö5 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.1.15 | 1 |
Ö6 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.3.1 | 1 |
Ö7 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.4.5 | 1 |
Ö8 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.1.16 | 1 |
Ö9 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.3.2 | 1 |
Ö10 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | P.4.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Vektörler, tanımlar |
2 | Vektörler, nokta ve çapraz çarpım |
3 | Dik koordinat sistemleri |
4 | Diverjans (ıraksama) teoremi |
5 | Stoke teoremi |
6 | Genel tekrar ve örnek çözümü |
7 | Vize Haftası |
8 | Karmaşık sayılar |
9 | Fazörler ve uygulamaları |
10 | Fourier serileri |
11 | Fourier dönüşümleri |
12 | Laplace dönüşümü ve birinci dereceden sistemlere uygulanması |
13 | Doğrusal sabit katsayılı diferansiyel denklemlerin Laplace dönüşümü kullanılarak çözümü |
14 | Genel tekrar ve soru çözümü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Elektromanyetiğin Temelleri, 2. Ünite |
Sinyaller ve Sistemler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | 3 | 17 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 4 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 44 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Vektör işlemlerini yapabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Skalar alanları anlar ve gradyanını bulabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Vektör alanları ile ilgili teoremleri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Bir periyodik sinyalin fazör ve Fourier katsayılarını bulabilir. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Fourier dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Laplace dönüşümü ve uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 |