İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05130304 Algorithm and Programming II 2 Güz 3 2+2+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Uğur POLAT
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Uğur POLAT -A122 TSMYO T213 [email protected] 7860 Pazartesi
15:00-16:00
Dersin İçeriği
1. MATLAB'a Giriş
2. MATLAB'de Diziler
3. MATLAB'de Döngüler
4. Matrislerde İşlemler
5. Sıralama Algoritmaları, Fonksiyonlar
6. M-file ve Uygulamalar
7. Dosya Yönetimi
8. 2 Boyutlu Grafikler
9. Dizi Fonksiyonu ve Polinomlar
10. Sembolik (Simgesel) Değişkenler ve İşlemler
11. Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere MATLAB programlama dilini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders boyunca öğrenciler, MATLAB'in temel programlama yapısını, veri analizi, görselleştirme, matematiksel modelleme ve mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik araçlarını öğreneceklerdir.

Öğrenciler, algoritmalar geliştirerek, veri işleme ve analiz yaparak MATLAB'in bilimsel ve mühendislik uygulamalarındaki potansiyelini keşfedecekler. Ayrıca, ders sonunda MATLAB'i kullanarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirebilecek, problemlere özgün çözümler üretebilecek ve bu çözümleri görsel olarak ifade edebilecek düzeye ulaşmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. 5
P2 Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. 5
P3 Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. 4
P4 Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. P.1.2 1,3,7
Ö2 Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. P.1.5 3,7
Ö3 Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. P.1.8 1,3,7
Ö4 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. P.3.11 1,3,7
Ö5 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli P.3.14 1,3,7
Ö6 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli P.1.69 1,3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 MATLAB'a Giriş
2 MATLAB'de Diziler
3 MATLAB'de Döngüler
4 Matrislerde İşlemler
5 Sıralama Algoritmaları, Fonksiyonlar
6 M-file ve Uygulamalar
7 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Dosya Yönetimi
10 2 Boyutlu Grafikler
11 Dizi Fonksiyonu ve Polinomlar
12 Sembolik (Simgesel) Değişkenler ve İşlemler
13 Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri
14 Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri
15 Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar MATLAB ile Programlama, Dr. Deniz Dal, 2015
Holly Moore, "MATLAB for Engineers" , 4th Edition
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 20 (%)
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) 2 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 32 32
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. 5 5
Ö2 Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. 5 5
Ö3 Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. 5 5
Ö4 Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli 5 5
Ö5 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. 5 5
Ö6 Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli 5 5