Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05130304 | Algorithm and Programming II | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Uğur POLAT | -A122 TSMYO T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15:00-16:00 |
Dersin İçeriği
1. MATLAB'a Giriş
2. MATLAB'de Diziler
3. MATLAB'de Döngüler
4. Matrislerde İşlemler
5. Sıralama Algoritmaları, Fonksiyonlar
6. M-file ve Uygulamalar
7. Dosya Yönetimi
8. 2 Boyutlu Grafikler
9. Dizi Fonksiyonu ve Polinomlar
10. Sembolik (Simgesel) Değişkenler ve İşlemler
11. Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri
2. MATLAB'de Diziler
3. MATLAB'de Döngüler
4. Matrislerde İşlemler
5. Sıralama Algoritmaları, Fonksiyonlar
6. M-file ve Uygulamalar
7. Dosya Yönetimi
8. 2 Boyutlu Grafikler
9. Dizi Fonksiyonu ve Polinomlar
10. Sembolik (Simgesel) Değişkenler ve İşlemler
11. Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere MATLAB programlama dilini etkin bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders boyunca öğrenciler, MATLAB'in temel programlama yapısını, veri analizi, görselleştirme, matematiksel modelleme ve mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik araçlarını öğreneceklerdir.
Öğrenciler, algoritmalar geliştirerek, veri işleme ve analiz yaparak MATLAB'in bilimsel ve mühendislik uygulamalarındaki potansiyelini keşfedecekler. Ayrıca, ders sonunda MATLAB'i kullanarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirebilecek, problemlere özgün çözümler üretebilecek ve bu çözümleri görsel olarak ifade edebilecek düzeye ulaşmaları hedeflenmektedir.
Öğrenciler, algoritmalar geliştirerek, veri işleme ve analiz yaparak MATLAB'in bilimsel ve mühendislik uygulamalarındaki potansiyelini keşfedecekler. Ayrıca, ders sonunda MATLAB'i kullanarak çeşitli uygulamalar gerçekleştirebilecek, problemlere özgün çözümler üretebilecek ve bu çözümleri görsel olarak ifade edebilecek düzeye ulaşmaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
P3 | Belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçek dünya sınırları ve şartları içinde tasarlama yeteneği; bu hedefe ulaşmak için güncel tasarım tekniklerini kullanma yeteneği. | 4 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | P.1.2 | 1,3,7 |
Ö2 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | P.1.5 | 3,7 |
Ö3 | Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. | P.1.8 | 1,3,7 |
Ö4 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. | P.3.11 | 1,3,7 |
Ö5 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | P.3.14 | 1,3,7 |
Ö6 | Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli | P.1.69 | 1,3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | MATLAB'a Giriş |
2 | MATLAB'de Diziler |
3 | MATLAB'de Döngüler |
4 | Matrislerde İşlemler |
5 | Sıralama Algoritmaları, Fonksiyonlar |
6 | M-file ve Uygulamalar |
7 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
8 | Ara Sınav |
9 | Dosya Yönetimi |
10 | 2 Boyutlu Grafikler |
11 | Dizi Fonksiyonu ve Polinomlar |
12 | Sembolik (Simgesel) Değişkenler ve İşlemler |
13 | Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri |
14 | Temel Simulink fonksiyonları ve Bileşenleri |
15 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | MATLAB ile Programlama, Dr. Deniz Dal, 2015 |
Holly Moore, "MATLAB for Engineers" , 4th Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 14 | 20 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | 5 | 5 |
Ö2 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | 5 | 5 |
Ö3 | Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. | 5 | 5 |
Ö4 | Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli | 5 | 5 |
Ö5 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin ve işletim sistemlerinin temel bileşenlerini bilir ve X bileşenini seçebilir. | 5 | 5 |
Ö6 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | 5 | 5 |