Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05120204 | Elektrik-Elektronik Mühendisleri için Malzeme Bilimi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hulusi AÇIKGÖZ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Malzemelerin mekanik davranışı, Malzemelerin fiziksel özelikleri, Malzemelerin iç yapısı, Kristal yapı, Kristal kusurları, Amorf yapı, Metallerde mukavemet arttırıcı isimler, Malzemelerin bünye denklemleri, Elektriksel özellikler, elektriksel iletkenlik, Yarı iletkenler, Elektriksel özellik problemler, Dielektrik özellikler ve Manyetik özellikler
Dersin Amacı
Bu derste Atomsal yapı, Atomlar arası bağlar, Kristal ve amorf yapılar gibi malzemelerin içyapısı hakkında ve elektriksel, mekanik, fiziksel özellikler gibi malzemelerin özellikleri hakkında bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.1.58 | 1 |
Ö2 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | P.1.59 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dalga parçacık dualitesine giriş |
2 | Dalga parçacık dualitesine giriş |
3 | Shrödinger Denkelemi ve H atomu için çözümü |
4 | Shrödinger Denkelemi ve H atomu için çözümü |
5 | Kristallerde enerji bantları |
6 | Kristallerdeki elektronların davranışı |
7 | Metal ve alaşımlarda elektriksel iletkenlik |
8 | Yarı iletkenler |
9 | Yaltkan, amorf, seramik ve polimerlerin elektriksel özellikleri |
10 | Malzemelerin optik özellikleri |
11 | Malzemelerin optik özelliklerinin klasik ve kuantum açıklamaları |
12 | Malzemelerin optik özelliklerinin klasik ve kuantum açıklamaları |
13 | Malzemelerin manyetik özellikleri |
14 | Malzeme uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | William F. Smith, Principles of Materials Science and Engineering, McGraw-Hill International Editions. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | - |
Ö2 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | - |