Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05120203 | Mühendislik Matematiği I | 1 | Bahar | 2 | 4+0+0 | 4 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN | A-130 | [email protected] | 7880 |
Dersin İçeriği
Matris cebiri. Lineer cebirsel denklem sistemleri. Özdeğerler ve özvektörler. Doğrusal vektör uzayları. Vektör analizinin temelleri. Vektör cebiri. Çizgi, yüzey ve hacim integralleri. Düzlemde Yeşil teoremi, Stokes ve Gauss teoremleri. Matrisler. Belirleyici. Lineer denklem sistemleri. Matrislerin karakteristik değerleri ve karakteristik vektörleri. Karışık sayılar. Karmaşık analitik fonksiyonlar, uygulamalar.
Dersin Amacı
Öğrencilere lineer cebir kavram ve yöntemlerini iyi kavrayabilme. Öğrencilerin lineer cebir kullanarak problemleri çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak. Doğrusal cebiri diğer alanlara bağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Diferensiyel Denklemleri, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını bilir. | P.1.81 | 1 |
Ö2 | Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilir, bilgisayarda benzetimini yapabilir. | P.1.82 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Matrisler ve Determinant. |
2 | Matris cebiri. |
3 | Lineer cebirsel denklem sistemleri. |
4 | Özdeğerler ve özvektörler. |
5 | Doğrusal vektör uzayları. |
6 | Vektör analizinin temelleri. |
7 | Vektör cebri. |
8 | Çizgi, yüzey ve hacim integralleri. |
9 | Düzlemde Green` teoremi, Stokes ve Gauss teoremleri. |
10 | Lineer denklem sistemleri. |
11 | Matrislerin karakteristik değerleri ve karakteristik vektörleri. |
12 | Karışık sayılar. |
13 | Karmaşık analitik fonksiyonlar, uygulamalar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kreyszig, E., Advanced Engineering Mathematics, 9th Ed., John Wiley & Sons, 2005 |
Steven Leon,"Linear Algebra with Applications"6th Edi. (2001) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 32 | 32 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 34 | 34 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Diferensiyel Denklemleri, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını bilir. | 5 |
Ö2 | Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurabilir, bilgisayarda benzetimini yapabilir. | 5 |