Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05110102 | Algorithm and Programming I | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | 1. Teorik Anlatım: Konular ders kapsamında teorik olarak anlatılır. Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını ve algoritmaların mantığını kavrayabilmeleri için konu anlatımları dinler. 2. Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler, teorik olarak anlatılan konuların uygulamasını yapmak için ders eğitmeni mentorlüğünde çeşitli örneklerle çalışmalar gerçekleştirir. Kazanımlar elde edilmeye çalışılır. 3. Adım Adım Çözümleme: Karşılaşılan problemler adım adım çözülerek her adımın nasıl işlediği açıklanır. Bu yöntemle öğrencilerin konulara daha hakim olması sağlanır. 4.Gerçek Hayat Örnekleri: Konuların daha iyi anlaşılması için gerçek hayattan örnekler ve problem senaryoları sunulur. Böylece öğrenciler öğrendiklerini pratikte nasıl kullanacağını görür. 5. Laboratuvar Föyleri ve Quizler: Haftalık laboratuvar föyleri ve sınav öncesi quizler ile öğrencilerin ilerlemesi değerlendirilir, konuların anlaşılıp anlaşılmadığı takip edilir. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. Tüm öğrencilere temel seviyeden başlanarak eğitim verilmektedir. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Uğur POLAT |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Uğur POLAT | -A122 TSMYO T213 | [email protected] | 7860 | Pazartesi 15.00-16.00 |
Dersin İçeriği
1. Temel Kavramlar
-Yazılım ve Donanım
-Sayı Sistemleri
2. Algoritmalar ve Akış Diyagramları
-Sözde Kodlar
3. Bir C Programının Yazılması, Derlenmesi ve Çalıştırılması
4. İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler
5. Döngüler
6. Fonksiyonlar
7. Hata Ayıklama
8. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
9. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
-Yazılım ve Donanım
-Sayı Sistemleri
2. Algoritmalar ve Akış Diyagramları
-Sözde Kodlar
3. Bir C Programının Yazılması, Derlenmesi ve Çalıştırılması
4. İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler
5. Döngüler
6. Fonksiyonlar
7. Hata Ayıklama
8. Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler
9. String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilere programlamanın temel kavramlarını ve algoritma tasarımının esaslarını öğretmektir. Öğrenciler, algoritmik düşünce yapısını kazanacak ve bu yapıyı kullanarak çeşitli problem çözme teknikleri geliştirecektir. Ayrıca, düşük seviyeli ve güçlü bir programlama dili olan C ile kodlama pratiği yaparak, yazılım geliştirme sürecinin temel yapı taşlarını öğreneceklerdir.
Ders kapsamında öğrenciler, değişkenler, veri tipleri, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve veri yapıları gibi temel programlama konularını öğrenerek; algoritma kurma, sorunları analiz etme, çözüm üretme ve bu çözümleri etkin bir şekilde kodlama becerisi kazanacaklardır. Bu ders, C programlama diline giriş seviyesindeki öğrenciler için, gelecekteki daha karmaşık yazılım geliştirme konularına geçişte sağlam bir temel oluşturarak algoritmik düşünme yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır.
Ders kapsamında öğrenciler, değişkenler, veri tipleri, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve veri yapıları gibi temel programlama konularını öğrenerek; algoritma kurma, sorunları analiz etme, çözüm üretme ve bu çözümleri etkin bir şekilde kodlama becerisi kazanacaklardır. Bu ders, C programlama diline giriş seviyesindeki öğrenciler için, gelecekteki daha karmaşık yazılım geliştirme konularına geçişte sağlam bir temel oluşturarak algoritmik düşünme yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 5 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | P.1.2 | 1,6,7 |
Ö2 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | P.1.5 | 3,7 |
Ö3 | Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. | P.1.8 | 1,3,7 |
Ö4 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | P.3.14 | 3,7 |
Ö5 | Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli | P.1.69 | 1,3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel Kavramlar | Yazılım ve Donanım- Sayı Sistemleri |
2 | Algoritmalar ve Akış Diyagramları | Sözde Kodlar |
3 | Bir C Programının Dev-C++ Ortamında Yazılması, Derlenmesi ve Çalıştırılması |Kaçış Karakterleri-Bellek Kavramları-Aritmetik İşlemler |
4 | İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler |
5 | İlişkisel ve Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler |
6 | Konu Tekrarları ve Laboratuvar Uygulamaları |
7 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
8 | Ara Sınav |
9 | Döngüler |
10 | Fonksiyonlar |
11 | Hata Ayıklama |
12 | Konu Tekrarları ve Laboratuvar Uygulamaları |
13 | Tek Boyutlu / İki Boyutlu Diziler |
14 | String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri |
15 | Sınav Öncesi Quiz ve Genel Tekrar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | C How To Program Ninth Edition -Paul Deitel-Pearson |
C ile Kodlama Çok Sayıda Çözümlü Örnek Yardımıyla | Nobel Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | 7 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 178 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislik problemlerine yaklaşık çözüm yöntemi geliştirme becerilerini sahip olur. | 5 | 5 |
Ö2 | Elektrik ve Elektronik bilgi ve becerilerini kullanarak bir mühendislik problemini çözer, ürün tasarlar ve geliştir. | 4 | 5 |
Ö3 | Rasgele sayıları öğrenme ve kullanma becerisi elde eder. | 4 | 5 |
Ö4 | Elektronik sistemlerin programlamasında kullanılan temel programlama dillerini (Visual basic, Assembly, C) bilmeli | 5 | 5 |
Ö5 | Bilgisayar ve mikroişlemcilerin temel elemanlarını ve işletim sistemlerini bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli | 5 | 5 |