Elektrik Elektronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Elektrik Elektronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05110101 | Introduction to Electrical and Electronics Engineering | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY | A-132 | [email protected] | 7241 | Çarşamba 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Elektrik elektronik mühendisliğinin ilgi ve çalışma alanları, temel devre elemanları ve fonksiyonları, ölçü aletleri ve onların fonksiyonları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğinin ilgi ve çalışma alanlarını açıklamak, temel devre elemanlarını ve fonksiyonlarını tanıtmak, aynı zamanda ölçü aletlerini tanıtarak temel fonksiyonlarını anlatmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislikle ilgili konularda sağlam bir bilgi birikimi ve bu bilgileri karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği. | 2 |
P2 | Zorlu mühendislik sorunlarını tespit etme, açıklama, matematiksel bir şekilde ifade etme ve çözme yeteneği; bu amaçla uygun analiz ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma yeteneği. | 1 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında ortaya çıkan karmaşık sorunların analiz edilmesi ve çözülmesi için gereken güncel teknikleri ve araçları geliştirme, tercih etme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme becerisi. | 1 |
P6 | Kendi disiplininde ve farklı alanlardan oluşan ekiplerle etkili bir şekilde iş birliği yapabilme yeteneği; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
P7 | Etkili sözlü ve yazılı iletişim yeteneği, en az bir yabancı dil bilgisi, yazılı raporları oluşturma ve anlama yeteneği, sunum yapabilme yeteneği, net talimatları verme ve anlama yeteneği gibi becerilere sahip olma. | 3 |
P8 | Sürekli öğrenmeye olan inanç; bilgilere ulaşma, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği. | 3 |
P9 | Etik değerlere sadık davranma, mesleki ve etik sorumlulukları anlama; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olma. | 2 |
P10 | İş dünyasındaki konularla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi bilgilere sahip olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olma. | 2 |
P11 | Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal düzeyde sağlık, çevre ve güvenliğe etkileri ve günümüz mühendislik disiplinini etkileyen sorunlar hakkında bilgiye sahip olma; mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarına dair farkındalık. | 1 |
P12 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 2 |
P17 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur. | P.1.4 | 1 |
Ö2 | Elektrik elektronik mühendisliğinin alt teknik alanları ve iş alanları bakımlarından kapsamlarını bilir | P.10.5 | 1 |
Ö3 | Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir | P.1.19 | 1 |
Ö4 | Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir | P.2.13 | 1 |
Ö5 | Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir | P.2.14 | 1 |
Ö6 | Değişik tipteki güç kaynaklarının yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir | P.5.2 | 1 |
Ö7 | Temel elektronik ölçü aletlerinin yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir | P.5.3 | 1 |
Ö8 | Temel elektronik ele aletlerinin fonksiyonlarını ,kullanımını ve lehimleme prensiplerini bilir | P.5.4 | 1 |
Ö9 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | P.1.59 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin kapsama alanı |
2 | Birim Sistemleri, akım, voltaj, güç, enerji |
3 | Direnç |
4 | İndüktör |
5 | Kapasitör |
6 | Güç kaynakları yapısı çalışma prensibi |
7 | Güç kaynakları yapısı ve çalışma prensibi |
8 | Ölçü aletleri yapıları ve çalışma prensipleri |
9 | Sinyal ve sinyal çeşitleri, frekans, periyot, genlik |
10 | Sinyal jeneratörü, osiloskop özellikleri ve çalışması |
11 | Basit R, RL, RC devrelerinin incelenmesi |
12 | Temel elektrik elektronik el aletleri tanıtımı ve kullanımı |
13 | Lehimleme ve lehimleme elemanları |
14 | Elektronik elemanların paket tanıtımları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 5 (%) |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | 1 | 10 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 28 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 138 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Yalıtkan, iletken ve manyetik malzemeler konularında bilgi sahibi olur. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir | 3 | 3 | - | - |
Ö3 | Dielektrik malzemeler hakkında bilgi sahibi olmalı | 1 | - | - | - |
Ö4 | Temel birim sistemleri, akım, gerilim, güç, enerji kavramlarını ve elemanlara ait hesaplamaları bilir | 3 | 3 | - | - |
Ö5 | Resistor, indüktor ve kapasitorun yapısını ve terminal denklemlerini bilir | - | 3 | - | - |
Ö6 | Değişik tipteki güç kaynaklarının yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir | - | - | 3 | - |
Ö7 | Temel elektronik ölçü aletlerinin yapılarını ve çalışma prensiplerini bilir | - | - | 3 | - |
Ö8 | Temel elektronik ele aletlerinin fonksiyonlarını ,kullanımını ve lehimleme prensiplerini bilir | - | - | 3 | - |
Ö9 | Elektrik elektronik mühendisliğinin alt teknik alanları ve iş alanları bakımlarından kapsamlarını bilir | - | - | - | 2 |