Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin akademik metinlerle etkileşime girmelerini sağlayarak, alanlarında akademik ve teknik terminolojinin hem aktif hem de pasif bilgilerini tam olarak edinmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler mühendislik bilimlerinden yüksek ilgi alanlarını okuyor. Ders ayrıca, tarama, çıkarım, grafikler ve tablolar ile çalışma ve bağlam ipuçlarını tanımak gibi akademik sınıfla ilgili okuma becerilerini geliştirmeye büyük önem vermektedir. Buna ek olarak, öğrenciler İngilizce metinleri eleştirel bir yaklaşım için gerekli olan becerileri geliştirir, belirtilen veya ima edilen fikirleri ve değerleri anlar, yazarların fikirlerini kendileri ile karşılaştırırlar.
Dersin Amacı
ENG 112'nin merkezi temeli, öğrencinin akademik ve eleştirel yaklaşımını ENG 112'de başlatılan düşünce, okuma, konuşma, yazma ve dil kullanımına birleştirmektir. Ayrıca, öğrenciler akademik sınıfla ilgili okuma becerilerini geliştirirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi | P.7.12 | 1 |
| Ö2 | Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi | P.7.13 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ünite 1 - Kullanımdaki Teknoloji: |
| 2 | Ünite 2 - Malzeme Teknolojisi |
| 3 | Ünite 3 - Bileşenler ve Montajlar |
| 4 | Ünite 4 - Mühendislik Tasarımı |
| 5 | Ünite 5 - Breaking Point |
| 6 | Ünite 6 - Teknik Gelişim |
| 7 | Ünite 7 - Prosedürler ve Önlemler |
| 8 | Ünite 8 - İzleme ve Kontrol |
| 9 | Ünite 9 - Teori ve Uygulama |
| 10 | Ünite 10 - Sınırları Zorlamak |
| 11 | Ünite 11 - Kullanımda Teknoloji |
| 12 | Ünite 12 - Malzeme Teknolojisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cambridge English for Engineering (by Mark Ibbotson) Cambridge Professional English in Use: ICT (by Santiago Remacha Esteras and Elena Marco Fabre) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 62 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi | 3 |
| Ö2 | Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi | 4 |
