(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
P.1.1) Temel fizik bilgisi ve teoremleri bilinir. |
P.1.2) Mühendislikte fizik uygulamaları bilinir. |
P.1.3) Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir. |
P.1.4) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir |
P.1.5) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir |
P.1.6) Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir |
P.1.7) Mühendislikte çözüm yöntemleri ve uygulamaları ile diferansiyel denklemleri bilir |
P.1.8) Fourier transformunu yapabilmeli |
P.1.9) Sinyal işlemeyle alakalı matematiksel altyapıyı kazanmalı |
P.1.10) Z-Transform yapmayı öğrenmeli |
P.1.11) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.12) Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.13) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli |
P.1.14) Biyomedikal Aygıtların temel prensiplerini bilmeli |
P.1.15) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.1.16) Sinir ağları, genetik öğrenme, regresyon |
P.1.17) Makine Öğrenmesinin ve derin öğrenmenin temel kavramları |
P.1.18) Derin Öğrenme yöntemlerinin kullanılabileceği kütüphaneler hakkında bilgi sahibi olmak |
P.1.19) Yapay Sinir Ağları prensiplerinin anlaşılması, bunların geleneksel programlardan farkını öğrenmek; |
|
P2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
P.2.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.2.2) Güç hesaplarını bilmeli |
P.2.3) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli |
P.2.4) Problem çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli yöntemin geliştirilmesi. |
P.2.5) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.6) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli |
P.2.7) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli |
P.2.8) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.2.9) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı |
P.2.10) Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli |
P.2.11) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.12) Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. |
P.2.13) Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi |
P.2.14) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.15) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.2.16) Öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenme sürecine rehberlik etmek. |
P.2.17) Öğrenme kaynaklarının belirlenmesi ve etkin ve hızlı bir şekilde erişilmesi. |
P.2.18) Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir |
P.2.19) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.2.20) Yazılım testlerini normlara göre yapmak. |
P.2.21) Tahmine dayalı modelleme |
P.2.22) Veri Analizi |
P.2.23) Algoritma |
P.2.24) İstatistiksel değerlendirme teknikleri |
P.2.25) YSA'ların temel yapısı ve çeşitli ağ yapılarının anlaşılması ve öğrenilmesi; |
P.2.26) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.27) Öğrenciler üst düzey programlama dilleri kavramları, maliyetleri ve sınırlamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
P.2.28) Öğrenciler programlamanın üst düzeyde soyutlama tekniklerini bilir. |
P.2.29) Öğrenciler programlama dilleri sınıflarını bilir. |
P.2.30) Dağıtık sistemin ne olduğunu, bir bilgisayar sisteminin neden dağıtık sistem olarak tasarlanması gerektiğini ve bu tür sistemlerde aranan özelliklerin (şeffaflık, ölçeklenebilirlik, açıklık) neler olduğunun açıklanması. |
P.2.31) Dağıtık sistemlerin işleyişinin altında yatan ilkeleri incelemek, bu ilkelerle ilgili sorunları ve zorlukları belirlemek |
|
P3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
P.3.1) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.3.2) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.3.3) En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. |
P.3.4) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.5) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.3.6) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar, yükselticiler, çeviriciler ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.3.7) Elektronik rölelerin karakteristiklerini ve modellerini bilmeli |
P.3.8) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli |
P.3.9) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı |
P.3.10) Elektronik sistemler için kullanıcı arayüzü programlama. |
P.3.11) En az bir yapısal programlama dili bilgisi. |
P.3.12) Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. |
P.3.13) Tasarım sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi |
P.3.14) Veritabanı sistem yönetimi ve programlaması için gerekli araçları kullanmak ve seçmek. |
P.3.15) Elektronik sistemleri için kullanıcı arayüzü programları yazabilir |
P.3.16) Protokol katmanları ve servis modelleri bilgisi (OSI) |
P.3.17) Kablolu ve kablosuz ağ protokolleri bilgisi. |
P.3.18) İstemci-sunucu mimarisi ve uygulama becerileri bilgisi. |
P.3.19) Gömülü sistem programlama bilgisi |
P.3.20) İşletim sistemi türleri bilgisi. |
P.3.21) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.22) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.23) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.24) Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. |
P.3.25) Derin Öğrenme yöntemlerinin gerçek uygulama alanlarında kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
P.3.26) Kimlik Doğrulama Uygulamaları (Kerberos, X.509) |
P.3.27) Basit bir YSA'nın eğitilmesi yöntemlerinin öğrenilmesi. |
P.3.28) Öğrenciler ileri yazılım geliştirme prensip, teknik ve en iyi uygulamalarına aşina olur. |
P.3.29) Öğrenciler programlama dili alanları ve amaçları hakkında bilgi sahibidir. |
|
P4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
P.4.1) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.4.2) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.3) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.4) Yeni bir bilgisayar mühendisliği problemini kendisi tanımlamak. |
P.4.5) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.6) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.7) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.4.8) Veritabanı yönetim sistemleri ve ilişkisel veri tabanı kavramları bilgisi. |
P.4.9) Veri tabanı tasarımı ve veritabanı diyagramlarının çizilmesi. |
P.4.10) Veritabanı programlama dili bilgisi. (SQL) |
P.4.11) Veri tabanı sistemi kontrolü ve yönetimi bilgisi. |
P.4.12) Veritabanı yedekleme ve geri yükleme bilgisi. |
P.4.13) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.4.14) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.4.15) Ubuntu Operatörüne Giriş |
P.4.16) Gömülü sistemleri anlaşılma |
P.4.17) Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama |
P.4.18) Gömülü sistem yazılım platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.4.19) İşletim sistemi yapıları bilgisi ve farklılıkları. Doğru işletim sistemi seçimini yapma becerisi. |
P.4.20) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.4.21) Bir YSA projesi hazırlama ve çalıştırılmasının öğrenilmesi |
P.4.22) Dördüncü nesil yazılım geliştirme platformlarının (Matlab, vb.) Bilgisi ve kullanımı |
P.4.23) Tutarlılık ve çoğaltmanın dağıtılmış sistem tasarımını nasıl etkilediğini açıklamak, ortaya çıkan olası sorunları ve karşılık gelen çözümleri belirlemek |
|
P5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
P.5.1) Temel Web |
P.5.2) Dinamik Web Sitesi Programlama |
P.5.3) İstemci tarafı programlama |
P.5.4) Enterprise deployment, testing |
P.5.5) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.5.6) C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programla |
P.5.7) Hem temel işletim sistemi mekanizmalarını (örneğin, iletişim için temeller, çoklu iş parçacığı, eşzamanlılık vb.) ve/veya daha yüksek seviyeli ara katman hizmetlerini (örneğin, RPC, RMI, mesaj geçişi, kuyruk sistemleri vb.) kullanarak dağıtılmış sistem yazılımı tasarlamak ve oluşturmak |
|
P6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
P.6.1) Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi |
P.6.2) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
|
P7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
P.7.1) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.2) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.3) Kelimenin tanımını yapar, kelimeleri ek ve köklerine ayırır. |
P.7.4) Nitelik ve işlev bakımından kelime türlerini ayırt eder. |
P.7.5) Cümleyi öğelerine ayırır, cümlede kullanılan kelime gruplarını bilir. |
P.7.6) Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. |
P.7.7) Yazım kurallarını dikkat ederek yazı yazar. |
P.7.8) Anlatım bozukluğu bulunan cümleleri tespit edip bunlardaki bozuklukları giderir. |
P.7.9) Türkçedeki ses olaylarını bilip örnekler üzerinde tespit eder. |
P.7.10) Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme |
P.7.11) Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi |
P.7.12) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.13) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.14) Türk dilini doğru kullanılır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade edilir. |
P.7.15) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir. |
P.7.16) Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
P.7.17) Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar |
P.7.18) Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur. |
P.7.19) Medeniyet ve kültür kavramlarını tanır. |
P.7.20) Medeniyet tasavvuru ile Türk-İslam Medeniyeti arasında ilişki kurar ve karşılaştırma yapabilir. |
P.7.21) Karatay Medresesi'nin kurucusu olan Celalettin Karatay hakkında bilgi sahibi olur ve bunu başkalarına aktarabilir. |
P.7.22) Karatay Medresesi'nin dönemin şartlarındaki rolünü göz önüne alarak değerlendirmelerde bulunabilir. |
|
P8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
P.8.1) Dilin tanımı yapılır, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilinir. |
P.8.2) Yeryüzündeki dillerin köken ve yapı bakımından sınıflandırılması konusunda yorum yapılır. |
P.8.3) Türk dilinin hangi dil ailesi içerisinde yer aldığını bilir. Konuşma dili ve yazı dili arasındaki farkları ayırt eder. |
P.8.4) Türk dilinin belgelerle takip edilebilen dönemlerini ve bu dönemler içerisindeki başlıca gelişmeleri yorumlar. |
P.8.5) Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir |
P.8.6) Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak |
P.8.7) Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. |
P.8.8) Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.8.9) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.8.10) Yaşam boyu öğrenme bilgisini kazanmak. |
P.8.11) Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.8.12) Öğrenme kabiliyeti |
P.8.13) Öğrenme sürecini öğrenmeyi ve yönetmeyi öğrenme becerisi |
|
P9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
P.9.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.9.2) Mühendislik mesleğinde etik bilme |
P.9.3) Çalışma yeteneği |
P.9.4) Takım halinde çalışabilme yeteneği |
P.9.5) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.9.6) Öğrenciler, çalıştığı kurumun yönetim yapısını öğrenirler, çalışacakları birimin işleyişini tanırlar. |
|
P10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
P.10.1) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.10.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli |
P.10.3) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.10.4) Hazırlık yapabilme |
P.10.5) Teklif verme yeteneği. |
P.10.6) Aktarım yeteneği |
P.10.7) Edinilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.10.8) Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.9) Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. |
P.10.10) Projeler için çözüm önerileri getirme. |
P.10.11) Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. |
P.10.12) Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. |
P.10.13) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
P.10.14) Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.15) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.10.16) Öğrenciler, çalışacakları sektör hakkında üretim çeşitliliğini ve işleyişi öğrenirler. |
P.10.17) Öğrenciler, sektörün ve kurumun problemlerini tespit ederler veya mevcut problemi ele alarak çözüm yolları üretirler. |
|
P11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
P.11.1) Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı |
P.11.2) Türkiye planlarının gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.11.3) Uluslararası işbirliği kavramını bilir |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmalarını bilir |
P.11.5) Öğrenciler, çalışacakları sektörler hakkında endüstriyel pratik kazanırlar. |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
P.1.1) Temel fizik bilgisi ve teoremleri bilinir. |
P.1.2) Mühendislikte fizik uygulamaları bilinir. |
P.1.3) Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir. |
P.1.4) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir |
P.1.5) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir |
P.1.6) Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir |
P.1.7) Mühendislikte çözüm yöntemleri ve uygulamaları ile diferansiyel denklemleri bilir |
P.1.8) Fourier transformunu yapabilmeli |
P.1.9) Sinyal işlemeyle alakalı matematiksel altyapıyı kazanmalı |
P.1.10) Z-Transform yapmayı öğrenmeli |
P.1.11) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.12) Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.13) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli |
P.1.14) Biyomedikal Aygıtların temel prensiplerini bilmeli |
P.1.15) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.1.16) Sinir ağları, genetik öğrenme, regresyon |
P.1.17) Makine Öğrenmesinin ve derin öğrenmenin temel kavramları |
P.1.18) Derin Öğrenme yöntemlerinin kullanılabileceği kütüphaneler hakkında bilgi sahibi olmak |
P.1.19) Yapay Sinir Ağları prensiplerinin anlaşılması, bunların geleneksel programlardan farkını öğrenmek; |
|
P2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
P.2.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.2.2) Güç hesaplarını bilmeli |
P.2.3) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli |
P.2.4) Problem çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli yöntemin geliştirilmesi. |
P.2.5) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.6) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli |
P.2.7) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli |
P.2.8) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.2.9) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı |
P.2.10) Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli |
P.2.11) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.12) Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. |
P.2.13) Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi |
P.2.14) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.15) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.2.16) Öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenme sürecine rehberlik etmek. |
P.2.17) Öğrenme kaynaklarının belirlenmesi ve etkin ve hızlı bir şekilde erişilmesi. |
P.2.18) Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir |
P.2.19) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.2.20) Yazılım testlerini normlara göre yapmak. |
P.2.21) Tahmine dayalı modelleme |
P.2.22) Veri Analizi |
P.2.23) Algoritma |
P.2.24) İstatistiksel değerlendirme teknikleri |
P.2.25) YSA'ların temel yapısı ve çeşitli ağ yapılarının anlaşılması ve öğrenilmesi; |
P.2.26) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.27) Öğrenciler üst düzey programlama dilleri kavramları, maliyetleri ve sınırlamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
P.2.28) Öğrenciler programlamanın üst düzeyde soyutlama tekniklerini bilir. |
P.2.29) Öğrenciler programlama dilleri sınıflarını bilir. |
P.2.30) Dağıtık sistemin ne olduğunu, bir bilgisayar sisteminin neden dağıtık sistem olarak tasarlanması gerektiğini ve bu tür sistemlerde aranan özelliklerin (şeffaflık, ölçeklenebilirlik, açıklık) neler olduğunun açıklanması. |
P.2.31) Dağıtık sistemlerin işleyişinin altında yatan ilkeleri incelemek, bu ilkelerle ilgili sorunları ve zorlukları belirlemek |
|
P3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
P.3.1) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.3.2) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.3.3) En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. |
P.3.4) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.5) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.3.6) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar, yükselticiler, çeviriciler ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.3.7) Elektronik rölelerin karakteristiklerini ve modellerini bilmeli |
P.3.8) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli |
P.3.9) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı |
P.3.10) Elektronik sistemler için kullanıcı arayüzü programlama. |
P.3.11) En az bir yapısal programlama dili bilgisi. |
P.3.12) Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. |
P.3.13) Tasarım sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi |
P.3.14) Veritabanı sistem yönetimi ve programlaması için gerekli araçları kullanmak ve seçmek. |
P.3.15) Elektronik sistemleri için kullanıcı arayüzü programları yazabilir |
P.3.16) Protokol katmanları ve servis modelleri bilgisi (OSI) |
P.3.17) Kablolu ve kablosuz ağ protokolleri bilgisi. |
P.3.18) İstemci-sunucu mimarisi ve uygulama becerileri bilgisi. |
P.3.19) Gömülü sistem programlama bilgisi |
P.3.20) İşletim sistemi türleri bilgisi. |
P.3.21) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.22) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.23) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.24) Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. |
P.3.25) Derin Öğrenme yöntemlerinin gerçek uygulama alanlarında kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
P.3.26) Kimlik Doğrulama Uygulamaları (Kerberos, X.509) |
P.3.27) Basit bir YSA'nın eğitilmesi yöntemlerinin öğrenilmesi. |
P.3.28) Öğrenciler ileri yazılım geliştirme prensip, teknik ve en iyi uygulamalarına aşina olur. |
P.3.29) Öğrenciler programlama dili alanları ve amaçları hakkında bilgi sahibidir. |
|
P4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
P.4.1) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.4.2) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.3) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.4) Yeni bir bilgisayar mühendisliği problemini kendisi tanımlamak. |
P.4.5) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.6) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.7) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.4.8) Veritabanı yönetim sistemleri ve ilişkisel veri tabanı kavramları bilgisi. |
P.4.9) Veri tabanı tasarımı ve veritabanı diyagramlarının çizilmesi. |
P.4.10) Veritabanı programlama dili bilgisi. (SQL) |
P.4.11) Veri tabanı sistemi kontrolü ve yönetimi bilgisi. |
P.4.12) Veritabanı yedekleme ve geri yükleme bilgisi. |
P.4.13) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.4.14) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.4.15) Ubuntu Operatörüne Giriş |
P.4.16) Gömülü sistemleri anlaşılma |
P.4.17) Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama |
P.4.18) Gömülü sistem yazılım platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.4.19) İşletim sistemi yapıları bilgisi ve farklılıkları. Doğru işletim sistemi seçimini yapma becerisi. |
P.4.20) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.4.21) Bir YSA projesi hazırlama ve çalıştırılmasının öğrenilmesi |
P.4.22) Dördüncü nesil yazılım geliştirme platformlarının (Matlab, vb.) Bilgisi ve kullanımı |
P.4.23) Tutarlılık ve çoğaltmanın dağıtılmış sistem tasarımını nasıl etkilediğini açıklamak, ortaya çıkan olası sorunları ve karşılık gelen çözümleri belirlemek |
|
P5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
P.5.1) Temel Web |
P.5.2) Dinamik Web Sitesi Programlama |
P.5.3) İstemci tarafı programlama |
P.5.4) Enterprise deployment, testing |
P.5.5) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.5.6) C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programla |
P.5.7) Hem temel işletim sistemi mekanizmalarını (örneğin, iletişim için temeller, çoklu iş parçacığı, eşzamanlılık vb.) ve/veya daha yüksek seviyeli ara katman hizmetlerini (örneğin, RPC, RMI, mesaj geçişi, kuyruk sistemleri vb.) kullanarak dağıtılmış sistem yazılımı tasarlamak ve oluşturmak |
|
P6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
P.6.1) Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi |
P.6.2) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
|
P7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
P.7.1) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.2) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.3) Kelimenin tanımını yapar, kelimeleri ek ve köklerine ayırır. |
P.7.4) Nitelik ve işlev bakımından kelime türlerini ayırt eder. |
P.7.5) Cümleyi öğelerine ayırır, cümlede kullanılan kelime gruplarını bilir. |
P.7.6) Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. |
P.7.7) Yazım kurallarını dikkat ederek yazı yazar. |
P.7.8) Anlatım bozukluğu bulunan cümleleri tespit edip bunlardaki bozuklukları giderir. |
P.7.9) Türkçedeki ses olaylarını bilip örnekler üzerinde tespit eder. |
P.7.10) Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme |
P.7.11) Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi |
P.7.12) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.13) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.14) Türk dilini doğru kullanılır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade edilir. |
P.7.15) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir. |
P.7.16) Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
P.7.17) Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar |
P.7.18) Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur. |
P.7.19) Medeniyet ve kültür kavramlarını tanır. |
P.7.20) Medeniyet tasavvuru ile Türk-İslam Medeniyeti arasında ilişki kurar ve karşılaştırma yapabilir. |
P.7.21) Karatay Medresesi'nin kurucusu olan Celalettin Karatay hakkında bilgi sahibi olur ve bunu başkalarına aktarabilir. |
P.7.22) Karatay Medresesi'nin dönemin şartlarındaki rolünü göz önüne alarak değerlendirmelerde bulunabilir. |
|
P8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
P.8.1) Dilin tanımı yapılır, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilinir. |
P.8.2) Yeryüzündeki dillerin köken ve yapı bakımından sınıflandırılması konusunda yorum yapılır. |
P.8.3) Türk dilinin hangi dil ailesi içerisinde yer aldığını bilir. Konuşma dili ve yazı dili arasındaki farkları ayırt eder. |
P.8.4) Türk dilinin belgelerle takip edilebilen dönemlerini ve bu dönemler içerisindeki başlıca gelişmeleri yorumlar. |
P.8.5) Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir |
P.8.6) Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak |
P.8.7) Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. |
P.8.8) Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.8.9) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.8.10) Yaşam boyu öğrenme bilgisini kazanmak. |
P.8.11) Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.8.12) Öğrenme kabiliyeti |
P.8.13) Öğrenme sürecini öğrenmeyi ve yönetmeyi öğrenme becerisi |
|
P9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
P.9.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.9.2) Mühendislik mesleğinde etik bilme |
P.9.3) Çalışma yeteneği |
P.9.4) Takım halinde çalışabilme yeteneği |
P.9.5) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.9.6) Öğrenciler, çalıştığı kurumun yönetim yapısını öğrenirler, çalışacakları birimin işleyişini tanırlar. |
|
P10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
P.10.1) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.10.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli |
P.10.3) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.10.4) Hazırlık yapabilme |
P.10.5) Teklif verme yeteneği. |
P.10.6) Aktarım yeteneği |
P.10.7) Edinilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.10.8) Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.9) Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. |
P.10.10) Projeler için çözüm önerileri getirme. |
P.10.11) Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. |
P.10.12) Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. |
P.10.13) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
P.10.14) Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.15) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.10.16) Öğrenciler, çalışacakları sektör hakkında üretim çeşitliliğini ve işleyişi öğrenirler. |
P.10.17) Öğrenciler, sektörün ve kurumun problemlerini tespit ederler veya mevcut problemi ele alarak çözüm yolları üretirler. |
|
P11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
P.11.1) Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı |
P.11.2) Türkiye planlarının gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.11.3) Uluslararası işbirliği kavramını bilir |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmalarını bilir |
P.11.5) Öğrenciler, çalışacakları sektörler hakkında endüstriyel pratik kazanırlar. |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
P.1.1) Temel fizik bilgisi ve teoremleri bilinir. |
P.1.2) Mühendislikte fizik uygulamaları bilinir. |
P.1.3) Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir. |
P.1.4) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir |
P.1.5) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir |
P.1.6) Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir |
P.1.7) Mühendislikte çözüm yöntemleri ve uygulamaları ile diferansiyel denklemleri bilir |
P.1.8) Fourier transformunu yapabilmeli |
P.1.9) Sinyal işlemeyle alakalı matematiksel altyapıyı kazanmalı |
P.1.10) Z-Transform yapmayı öğrenmeli |
P.1.11) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.12) Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.1.13) Elektronik sistemlerde sinyallerin karakteristiklerini bilmeli |
P.1.14) Biyomedikal Aygıtların temel prensiplerini bilmeli |
P.1.15) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.1.16) Sinir ağları, genetik öğrenme, regresyon |
P.1.17) Makine Öğrenmesinin ve derin öğrenmenin temel kavramları |
P.1.18) Derin Öğrenme yöntemlerinin kullanılabileceği kütüphaneler hakkında bilgi sahibi olmak |
P.1.19) Yapay Sinir Ağları prensiplerinin anlaşılması, bunların geleneksel programlardan farkını öğrenmek; |
|
P2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
P.2.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.2.2) Güç hesaplarını bilmeli |
P.2.3) Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli |
P.2.4) Problem çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli yöntemin geliştirilmesi. |
P.2.5) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.6) Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli |
P.2.7) Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli |
P.2.8) Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli |
P.2.9) Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı |
P.2.10) Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli |
P.2.11) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.12) Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. |
P.2.13) Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi |
P.2.14) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.2.15) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.2.16) Öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenme sürecine rehberlik etmek. |
P.2.17) Öğrenme kaynaklarının belirlenmesi ve etkin ve hızlı bir şekilde erişilmesi. |
P.2.18) Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir |
P.2.19) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.2.20) Yazılım testlerini normlara göre yapmak. |
P.2.21) Tahmine dayalı modelleme |
P.2.22) Veri Analizi |
P.2.23) Algoritma |
P.2.24) İstatistiksel değerlendirme teknikleri |
P.2.25) YSA'ların temel yapısı ve çeşitli ağ yapılarının anlaşılması ve öğrenilmesi; |
P.2.26) Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. |
P.2.27) Öğrenciler üst düzey programlama dilleri kavramları, maliyetleri ve sınırlamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
P.2.28) Öğrenciler programlamanın üst düzeyde soyutlama tekniklerini bilir. |
P.2.29) Öğrenciler programlama dilleri sınıflarını bilir. |
P.2.30) Dağıtık sistemin ne olduğunu, bir bilgisayar sisteminin neden dağıtık sistem olarak tasarlanması gerektiğini ve bu tür sistemlerde aranan özelliklerin (şeffaflık, ölçeklenebilirlik, açıklık) neler olduğunun açıklanması. |
P.2.31) Dağıtık sistemlerin işleyişinin altında yatan ilkeleri incelemek, bu ilkelerle ilgili sorunları ve zorlukları belirlemek |
|
P3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
P.3.1) Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. |
P.3.2) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.3.3) En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. |
P.3.4) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.5) Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.3.6) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar, yükselticiler, çeviriciler ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.3.7) Elektronik rölelerin karakteristiklerini ve modellerini bilmeli |
P.3.8) Elektrik-Elektronik sistemlerde durum değişkenleri, durum modeli kavramlarını bilmeli |
P.3.9) Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı |
P.3.10) Elektronik sistemler için kullanıcı arayüzü programlama. |
P.3.11) En az bir yapısal programlama dili bilgisi. |
P.3.12) Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. |
P.3.13) Tasarım sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi |
P.3.14) Veritabanı sistem yönetimi ve programlaması için gerekli araçları kullanmak ve seçmek. |
P.3.15) Elektronik sistemleri için kullanıcı arayüzü programları yazabilir |
P.3.16) Protokol katmanları ve servis modelleri bilgisi (OSI) |
P.3.17) Kablolu ve kablosuz ağ protokolleri bilgisi. |
P.3.18) İstemci-sunucu mimarisi ve uygulama becerileri bilgisi. |
P.3.19) Gömülü sistem programlama bilgisi |
P.3.20) İşletim sistemi türleri bilgisi. |
P.3.21) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.22) Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. |
P.3.23) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.3.24) Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. |
P.3.25) Derin Öğrenme yöntemlerinin gerçek uygulama alanlarında kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak |
P.3.26) Kimlik Doğrulama Uygulamaları (Kerberos, X.509) |
P.3.27) Basit bir YSA'nın eğitilmesi yöntemlerinin öğrenilmesi. |
P.3.28) Öğrenciler ileri yazılım geliştirme prensip, teknik ve en iyi uygulamalarına aşina olur. |
P.3.29) Öğrenciler programlama dili alanları ve amaçları hakkında bilgi sahibidir. |
|
P4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
P.4.1) Temel ölçme teorisi, algılayıcılar ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı |
P.4.2) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.3) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.4) Yeni bir bilgisayar mühendisliği problemini kendisi tanımlamak. |
P.4.5) Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. |
P.4.6) Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. |
P.4.7) Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. |
P.4.8) Veritabanı yönetim sistemleri ve ilişkisel veri tabanı kavramları bilgisi. |
P.4.9) Veri tabanı tasarımı ve veritabanı diyagramlarının çizilmesi. |
P.4.10) Veritabanı programlama dili bilgisi. (SQL) |
P.4.11) Veri tabanı sistemi kontrolü ve yönetimi bilgisi. |
P.4.12) Veritabanı yedekleme ve geri yükleme bilgisi. |
P.4.13) Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. |
P.4.14) İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. |
P.4.15) Ubuntu Operatörüne Giriş |
P.4.16) Gömülü sistemleri anlaşılma |
P.4.17) Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama |
P.4.18) Gömülü sistem yazılım platformlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.4.19) İşletim sistemi yapıları bilgisi ve farklılıkları. Doğru işletim sistemi seçimini yapma becerisi. |
P.4.20) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.4.21) Bir YSA projesi hazırlama ve çalıştırılmasının öğrenilmesi |
P.4.22) Dördüncü nesil yazılım geliştirme platformlarının (Matlab, vb.) Bilgisi ve kullanımı |
P.4.23) Tutarlılık ve çoğaltmanın dağıtılmış sistem tasarımını nasıl etkilediğini açıklamak, ortaya çıkan olası sorunları ve karşılık gelen çözümleri belirlemek |
|
P5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
P.5.1) Temel Web |
P.5.2) Dinamik Web Sitesi Programlama |
P.5.3) İstemci tarafı programlama |
P.5.4) Enterprise deployment, testing |
P.5.5) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.5.6) C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programla |
P.5.7) Hem temel işletim sistemi mekanizmalarını (örneğin, iletişim için temeller, çoklu iş parçacığı, eşzamanlılık vb.) ve/veya daha yüksek seviyeli ara katman hizmetlerini (örneğin, RPC, RMI, mesaj geçişi, kuyruk sistemleri vb.) kullanarak dağıtılmış sistem yazılımı tasarlamak ve oluşturmak |
|
P6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
P.6.1) Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi |
P.6.2) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
|
P7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
P.7.1) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.2) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.3) Kelimenin tanımını yapar, kelimeleri ek ve köklerine ayırır. |
P.7.4) Nitelik ve işlev bakımından kelime türlerini ayırt eder. |
P.7.5) Cümleyi öğelerine ayırır, cümlede kullanılan kelime gruplarını bilir. |
P.7.6) Noktalama işaretlerini yerinde kullanır. |
P.7.7) Yazım kurallarını dikkat ederek yazı yazar. |
P.7.8) Anlatım bozukluğu bulunan cümleleri tespit edip bunlardaki bozuklukları giderir. |
P.7.9) Türkçedeki ses olaylarını bilip örnekler üzerinde tespit eder. |
P.7.10) Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme |
P.7.11) Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi |
P.7.12) Avrupa Birliği'nin dilini, sözel ve sözel olmayan şekilde ifade etmek için kullanma becerisi |
P.7.13) Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil kullanma becerisi |
P.7.14) Türk dilini doğru kullanılır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade edilir. |
P.7.15) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir. |
P.7.16) Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
P.7.17) Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar |
P.7.18) Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur. |
P.7.19) Medeniyet ve kültür kavramlarını tanır. |
P.7.20) Medeniyet tasavvuru ile Türk-İslam Medeniyeti arasında ilişki kurar ve karşılaştırma yapabilir. |
P.7.21) Karatay Medresesi'nin kurucusu olan Celalettin Karatay hakkında bilgi sahibi olur ve bunu başkalarına aktarabilir. |
P.7.22) Karatay Medresesi'nin dönemin şartlarındaki rolünü göz önüne alarak değerlendirmelerde bulunabilir. |
|
P8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
P.8.1) Dilin tanımı yapılır, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilinir. |
P.8.2) Yeryüzündeki dillerin köken ve yapı bakımından sınıflandırılması konusunda yorum yapılır. |
P.8.3) Türk dilinin hangi dil ailesi içerisinde yer aldığını bilir. Konuşma dili ve yazı dili arasındaki farkları ayırt eder. |
P.8.4) Türk dilinin belgelerle takip edilebilen dönemlerini ve bu dönemler içerisindeki başlıca gelişmeleri yorumlar. |
P.8.5) Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir |
P.8.6) Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak |
P.8.7) Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. |
P.8.8) Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.8.9) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.8.10) Yaşam boyu öğrenme bilgisini kazanmak. |
P.8.11) Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.8.12) Öğrenme kabiliyeti |
P.8.13) Öğrenme sürecini öğrenmeyi ve yönetmeyi öğrenme becerisi |
|
P9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
P.9.1) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.9.2) Mühendislik mesleğinde etik bilme |
P.9.3) Çalışma yeteneği |
P.9.4) Takım halinde çalışabilme yeteneği |
P.9.5) Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. |
P.9.6) Öğrenciler, çalıştığı kurumun yönetim yapısını öğrenirler, çalışacakları birimin işleyişini tanırlar. |
|
P10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
P.10.1) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. |
P.10.2) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli |
P.10.3) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli |
P.10.4) Hazırlık yapabilme |
P.10.5) Teklif verme yeteneği. |
P.10.6) Aktarım yeteneği |
P.10.7) Edinilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi |
P.10.8) Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.9) Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. |
P.10.10) Projeler için çözüm önerileri getirme. |
P.10.11) Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. |
P.10.12) Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. |
P.10.13) Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. |
P.10.14) Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. |
P.10.15) Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. |
P.10.16) Öğrenciler, çalışacakları sektör hakkında üretim çeşitliliğini ve işleyişi öğrenirler. |
P.10.17) Öğrenciler, sektörün ve kurumun problemlerini tespit ederler veya mevcut problemi ele alarak çözüm yolları üretirler. |
|
P11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
P.11.1) Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı |
P.11.2) Türkiye planlarının gelişim planlarını ve hedeflerini bilir |
P.11.3) Uluslararası işbirliği kavramını bilir |
P.11.4) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmalarını bilir |
P.11.5) Öğrenciler, çalışacakları sektörler hakkında endüstriyel pratik kazanırlar. |
|
|