Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900011 | İş Sağlığı ve Güvenliği II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, Firmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, Organizasyon Yapısı ve Görevler, Tehlikelerin Tanımlanması, Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi, Acil Durum Planları, Endüstride Çalışma Ortamlarında İş Güvenliği Analizleri, İş Kazalarından Korunma Politikaları, Koruyucu Donanımlar, İkaz İşaretleri, Koruyucu Tedbirler
Dersin Amacı
Elektrik-elektronik mühendisliği öğrencilerini iş güvenliği konularında bilgilendirmek, mühendislik alanında işletmelerde yapılan faaliyetler esnasında karşılaşılan güvenlik sorunlarını ve çözüm önerilerini tanıtmak, güvenlikle ilgili mevzuat hakkında bilgilendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. | P.10.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi |
2 | Devletin, işverenin ve işçinin görevleri, Hukuk kavramı ve çeşitleri |
3 | İş kazası kavramı, oluş sebepleri ve iş kazası çeşitleri |
4 | Meslek Hastalıkları kavramı, çeşitleri ve korunma yolları |
5 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) |
6 | Çalışma alanlarında elektriksiz aletlerle çalışmalarda iş güvenliği |
7 | Çalışma alanlarında elektrikli aletlerde çalışmalarda iş güvenliği |
8 | İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) |
9 | Bakım ve onarım işlerinde iş güvenlik kuralları |
10 | Çalışma hayatında etik kurallar |
11 | Kaldırma ve taşıma araçlarında iş güvenliği |
12 | Yangın, Patlama, ve doğal afetlerde güvenlik önlemleri |
13 | İlkyardım ve ilkyardım kuralları |
14 | Sağlık ve güvenlik işaretleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 62 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. | 4 |