Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900002 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin genel hedefleri doğrultusunda, öğrencilerle paylaşmanın ikinci dersidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 1 |
| Ö2 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.7.11 | 1 |
| Ö3 | Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir | P.8.5 | 1 |
| Ö4 | Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak | P.8.6 | 1 |
| Ö5 | Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. | P.8.7 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kavramlar ve Osmanlı Devleti'nin temel dinamikleri. |
| 2 | Osmanlı Klasik döneminde toplum yapısı. |
| 3 | Avrupa Gelişmeleri, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali |
| 4 | Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti |
| 5 | I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan muharebeleri |
| 6 | I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi |
| 7 | Wilson Prensipleri, Paris Konferansı |
| 8 | Millî Mücadele'ye Hazırlık Dönemi |
| 9 | Mitingler ve Kongreler |
| 10 | Meclis-i Mebusanın Açılışı ve Misak-ı Milli |
| 11 | TBMM'nin Açılışı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu |
| 12 | Doğu ve Batı cephesinde askeri harekatlar |
| 13 | Millî Mücadele devresinde yapılan Antlaşmalar |
| 14 | Lozan Antlaşması ve Cumhuriyet'in ilanı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, 2016, Konya; M. Kemal Atatürk, Nutuk, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | 4 | - |
| Ö2 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | 5 | - |
| Ö3 | Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir | - | 2 |
| Ö4 | Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak | - | 3 |
| Ö5 | Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. | - | 5 |
