Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900001 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Devrim, İsyan, Evrim: Türk Devriminin Özellikleri, Anadolu Devrimi Örgütü, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Temsilciler Meclisi Oluşturma, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı; Ulusal Kurtuluş Savaşı: İzmir'in İşgali; Kuva-i Milliye, İnönü'nün Birinci ve İkinci Savaşlarını Oluşturmak, Eskişehir-Kütahya Savaşları, Sakarya Muharebesi, Büyük Taarruz; Mudanya Ateşkes Anlaşması; Saltanatın Kaldırılması; Lozan Antlaşması.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin genel hedefleri doğrultusunda, öğrencilerle paylaşmanın ilk dersidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir | P.8.5 | 1 |
Ö2 | Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak | P.8.6 | 1 |
Ö3 | Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. | P.8.7 | 1 |
Ö4 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 1 |
Ö5 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.7.11 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, |
2 | Kurulan ve kapatılan siyasi partiler. |
3 | Hukuk sahasında Yapılan İnkılaplar, |
4 | Sosyal hayatın düzenlenmesi |
5 | Eğitim/Maarif sahasında yapılan inkılaplar |
6 | Dil, tarih ve kültür sahalarında yapılan düzenlemeler. |
7 | İnkılapların fikri temelleri |
8 | İnkılapların fikri temelleri |
9 | 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve Sonrası |
10 | Milli Şef Dönemi |
11 | Çok partili döneme geçiş |
12 | Menderes Dönemi ve 27 Mayıs darbesi |
13 | 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler |
14 | 12 Eylül'den Günümüze Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınarı, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
---|---|---|---|
Ö1 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | 5 | 4 |
Ö2 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | 5 | 3 |
Ö3 | Türkiye`nin geç tarihini, Atatürk ilkelerini ve milletin gelişmesine katkılarını bilir | 4 | 5 |
Ö4 | Türkiye`nin durumunu hem siyasi hem de coğrafi olarak yorumlamak | 3 | 5 |
Ö5 | Ulusal ve uluslararası kültürel zenginliğin farkında olma. | 4 | 5 |