Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99600003 | Physics-I | 1 | Güz | 1 | 3+1+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Gökçen İNAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Gökçen İNAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel hedefler, bazı alanlarda uzman öğrenme ile birleştirerek, fizik ve ilgili bilimlerdeki araştırmaların temelini ortaya koyar, farklı geçmişlerden gelen yüksek kaliteli öğrencileri çeker, Öğrencilerin konuyla ilgili endüstriyel, çevresel ve sosyal bağlamdaki farkındalıklarını arttırır. denekler: Ölçüm
Dersin Amacı
Fizik alanında eğitim vermek: Fizik disiplini boyunca geniş bir fizik eğitimi vermek, her öğrencinin yeni zorluklarla karşılaşma potansiyelini geliştirmek ve endüstride, ticaret alanında ihtiyaç duyacakları çok yönlülük ve yenilikçi düşüncenin temellerini oluşturmak Kamu sektörü ve eğitim.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel fizik bilgisi ve teoremleri bilinir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mühendislikte fizik uygulamaları bilinir. | P.1.2 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Birimler ve fiziksel miktarlar |
2 | Vektörler |
3 | Tek boyutlu hareket |
4 | Iki ve üç boyutlu hareket |
5 | Dairesel hareket |
6 | Newton'un yasaları ve yer çekimi: (birinci yasa), bir parçacığın dengesi |
7 | Newton Yasasının Uygulanması |
8 | Newton'un yasaları (ikinci yasa), Kitle ve Kuvvet |
9 | Newton Yasasının Uygulanması |
10 | Newton'un kanunları (üçüncü yasa) |
11 | Problem çözme |
12 | İş ve Enerji |
13 | Darbe ve Momentum |
14 | Problem çözme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Raymond A. Serway, John W. Jewett, Physics for Scientists and Engineers (8th Edition), Volume 1, Chapters 1-22 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü: | 161 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,37 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Temel fizik bilgisi ve teoremleri bilinir. | 5 |
Ö2 | Mühendislikte fizik uygulamaları bilinir. | 5 |