İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99600001 Mühendislik Oryantasyonu 1 Güz 1 1+2+0 1 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN A-124 [email protected] 7585 Pazartesi
14:00-16:00
Dersin İçeriği
Mühendisliğe giriş, bilim, mühendislik ve endüstri gelişimi, mühendislik ve bilimin tanımları ve metodolojileri, mühendislerin işlevleri, rolleri ve mühendis tipleri. Konular arasında; Mühendislikte tasarım ve uygulamalar, tasarımcı ve tasarımcının problemleri, kararları ve bunların tanımlanması, yeterlilik değerlendirmesi, mühendislik bilgilerinin iletişimi, tasarımda hukuki konular, standartlar, kodlar ve tasarımda hükümetsel düzenlemeler, mühendislikte güvenlik, mühendislik etiği.
Dersin Amacı
Bu ders mühendislikte temel kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Toplumda mühendislik ve mühendislerin rolünü tanıtıyor. Ders, teknoloji geliştirme ve mühendislik faaliyetlerinin arkasındaki felsefeyi vurgular.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 5
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme P.7.10 1
Ö2 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir P.1.6 1,7
Ö3 Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir P.8.8 1
Ö4 Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. P.8.9 1
Ö5 Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. P.10.1 7
Ö6 Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi P.6.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Mühendislik Tarihi
2 Mühendisliğin Tanımları
3 Mühendislik ve Bilim
4 Mühendislerin İşlevleri, Mühendislerin Rolü
5 Mühendislikte Tasarım ve Uygulamalar
6 Tasarımcı ve Tasarımcı`nın sorunları
7 Yeterlilik Değerlendirmesi, Mühendislik Bilgilerinin İletişimi
8 Teknoloji Geliştirmede Mühendisliğin Rolü
9 Mühendislik Eğitimi
10 Vaka Çalışmaları ve Endüstriyel Geziler-Konya Sanayi
11 Tasarımda Tasarımda, Standartlarda, Kodlarda ve Yönetmeliklerde Yasal Hususlar
12 Kararlar ve Tanımlamaları
13 Vaka Çalışmaları ve Endüstriyel Geziler-Savunma Sanayi (Ankara)
14 Mühendislikte Güvenlik
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Wright,P.H.,Introduction to Engineering,John Wiley&Sons,2004
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar 14 100 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 84
Toplam Yük / 30 2,80
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6 P7 P8 P10
Ö1 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir 4 - - - -
Ö2 Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi - 1 - - -
Ö3 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme - - - 5 -
Ö4 Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir - 1 - 3 -
Ö5 Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. - - 4 - -
Ö6 Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. - - - - 5