Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99600001 | Mühendislik Oryantasyonu | 1 | Güz | 1 | 1+2+0 | 1 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN | A-124 | [email protected] | 7585 | Pazartesi 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Mühendisliğe giriş, bilim, mühendislik ve endüstri gelişimi, mühendislik ve bilimin tanımları ve metodolojileri, mühendislerin işlevleri, rolleri ve mühendis tipleri. Konular arasında; Mühendislikte tasarım ve uygulamalar, tasarımcı ve tasarımcının problemleri, kararları ve bunların tanımlanması, yeterlilik değerlendirmesi, mühendislik bilgilerinin iletişimi, tasarımda hukuki konular, standartlar, kodlar ve tasarımda hükümetsel düzenlemeler, mühendislikte güvenlik, mühendislik etiği.
Dersin Amacı
Bu ders mühendislikte temel kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Toplumda mühendislik ve mühendislerin rolünü tanıtıyor. Ders, teknoloji geliştirme ve mühendislik faaliyetlerinin arkasındaki felsefeyi vurgular.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 1 |
Ö2 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | P.1.6 | 1,7 |
Ö3 | Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir | P.8.8 | 1 |
Ö4 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | P.8.9 | 1 |
Ö5 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. | P.10.1 | 7 |
Ö6 | Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi | P.6.1 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, Mühendislik Tarihi |
2 | Mühendisliğin Tanımları |
3 | Mühendislik ve Bilim |
4 | Mühendislerin İşlevleri, Mühendislerin Rolü |
5 | Mühendislikte Tasarım ve Uygulamalar |
6 | Tasarımcı ve Tasarımcı`nın sorunları |
7 | Yeterlilik Değerlendirmesi, Mühendislik Bilgilerinin İletişimi |
8 | Teknoloji Geliştirmede Mühendisliğin Rolü |
9 | Mühendislik Eğitimi |
10 | Vaka Çalışmaları ve Endüstriyel Geziler-Konya Sanayi |
11 | Tasarımda Tasarımda, Standartlarda, Kodlarda ve Yönetmeliklerde Yasal Hususlar |
12 | Kararlar ve Tanımlamaları |
13 | Vaka Çalışmaları ve Endüstriyel Geziler-Savunma Sanayi (Ankara) |
14 | Mühendislikte Güvenlik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Wright,P.H.,Introduction to Engineering,John Wiley&Sons,2004 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 14 | 100 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 84 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P7 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi | - | 1 | - | - | - |
Ö3 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | 5 | - |
Ö4 | Türkiye`nin teknolojik gelişim planlarını ve hedeflerini bilir | - | 1 | - | 3 | - |
Ö5 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | - | - | 4 | - | - |
Ö6 | Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme. | - | - | - | - | 5 |