İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05081480 Bilgisayarlı Görme 4 Bahar 8 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK A-127 [email protected] Perşembe
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Görüntü Oluşturma ve Algılama, Görüntü İşleme,Kenar Belirleme, Yansıma Haritası ve Fotometrik Stereo
Dersin Amacı
Görme fiziksel bir temasa gerek duymadan çevremizle etkileşim kurmamızı sağlayan en güçlü duyumuzdur. Görme yoluyla neslelerin şeklini, durumunu ve birbirleriyle olan ilişkilerini öğrenebiliriz. Görme duyusunun bu yeteneklerinin bilgisayaralara kazandırılması için ihtiyaç duyulan yöntemler incelenecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 4
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 2
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 3
P11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. P.3.1 2
Ö2 Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir P.2.18 1
Ö3 İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. P.3.21 1
Ö4 İstatistiksel değerlendirme teknikleri P.2.24
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilgisayarla görmeye giriş; bilgisayarla görme sisteminin görevleri, diğer alanlarla ilişkileri
2 Görüntü oluşturma ve algılama; perspektif projeksiyon ile görüntü oluşturma, mercekler, parlaklık, görüntü algılama; renkleri algılama, görüntü nicemleme (quantization)
3 İkili (Binary) görüntüler ve geometrik özellikleri; ikili görüntüler, basit geometrik özellikler; alan ve konum, yönlendirme (Orientation), projeksiyonlar
4 İkili görüntüler ve topolojik özellikleri; çoklu objeler; bileşenleri etiketleme, bağlantılı objeler
5 Bölgeler ve görüntü bölütleme (Segmentation); eşik seviyeli yöntemler, histogramla bölgeleri belirleme, görüntü bölütleme, renk kullanarak sınıflama, birleştirme ve bölme ile bölütleme
6 Görüntü İşleme ve Gürültü Temizleme
7 Kenarlar ve kenar belirleme; görüntüde kenar belirleme metotları
8 Vize
9 2 Boyutta eşleme
10 Stereo uygunluk (correspondence)
11 Yansıma Haritası(Reflectance Map) ve Gölgeden Şekil Belirleme
12 Tanıma, Nesne Bulma, Yüz Tenıma..
13 Proje Sunumları
14 Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Digital Image Processing, Pearson International Edition, 2008, ISBN: 0-13-505267-x
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 14 4 56
Toplam İş Yükü: 160
Toplam Yük / 30 5,33
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3
Ö1 Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir 2 -
Ö2 İstatistiksel değerlendirme teknikleri - 1
Ö3 Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. 4 5
Ö4 İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. 1 -