Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05081480 | Bilgisayarlı Görme | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yok |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Görüntü Oluşturma ve Algılama, Görüntü İşleme,Kenar Belirleme, Yansıma Haritası ve Fotometrik Stereo
Dersin Amacı
Görme fiziksel bir temasa gerek duymadan çevremizle etkileşim kurmamızı sağlayan en güçlü duyumuzdur. Görme yoluyla neslelerin şeklini, durumunu ve birbirleriyle olan ilişkilerini öğrenebiliriz. Görme duyusunun bu yeteneklerinin bilgisayaralara kazandırılması için ihtiyaç duyulan yöntemler incelenecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 2 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 3 |
P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.3.1 | 2 |
Ö2 | Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir | P.2.18 | 1 |
Ö3 | İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. | P.3.21 | 1 |
Ö4 | İstatistiksel değerlendirme teknikleri | P.2.24 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilgisayarla görmeye giriş; bilgisayarla görme sisteminin görevleri, diğer alanlarla ilişkileri |
2 | Görüntü oluşturma ve algılama; perspektif projeksiyon ile görüntü oluşturma, mercekler, parlaklık, görüntü algılama; renkleri algılama, görüntü nicemleme (quantization) |
3 | İkili (Binary) görüntüler ve geometrik özellikleri; ikili görüntüler, basit geometrik özellikler; alan ve konum, yönlendirme (Orientation), projeksiyonlar |
4 | İkili görüntüler ve topolojik özellikleri; çoklu objeler; bileşenleri etiketleme, bağlantılı objeler |
5 | Bölgeler ve görüntü bölütleme (Segmentation); eşik seviyeli yöntemler, histogramla bölgeleri belirleme, görüntü bölütleme, renk kullanarak sınıflama, birleştirme ve bölme ile bölütleme |
6 | Görüntü İşleme ve Gürültü Temizleme |
7 | Kenarlar ve kenar belirleme; görüntüde kenar belirleme metotları |
8 | Vize |
9 | 2 Boyutta eşleme |
10 | Stereo uygunluk (correspondence) |
11 | Yansıma Haritası(Reflectance Map) ve Gölgeden Şekil Belirleme |
12 | Tanıma, Nesne Bulma, Yüz Tenıma.. |
13 | Proje Sunumları |
14 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, Digital Image Processing, Pearson International Edition, 2008, ISBN: 0-13-505267-x |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü: | 160 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilir, protokol seçimi yapabilir | 2 | - |
Ö2 | İstatistiksel değerlendirme teknikleri | - | 1 |
Ö3 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | 4 | 5 |
Ö4 | İşlemci yapısı ve çalışma mantığı bilgisi. | 1 | - |