İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05081108 Bilgisayar Grafikleri 4 Bahar 8 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN A-124 [email protected] 7585 Pazartesi
14.00-15.00
Dersin İçeriği
OpenGL ile Programlama, Çizgi ve Eğri Çizimi, Display Listler, Geometric Dönüşüm, 2 Boyutlu Görüntüleme, Bilgisayar Animasyonları, Kübik eğriler, Görünen Yüzeylerin Belirlenmesi, Aydınlatma Modelleri, Desen Eşleme
Dersin Amacı
Bu dersin amacı 3 boyutlu nesnelerin modellenmesi ve görüntülerinin oluşturulması prosesinin anlaşılmasının sağlanmasıdır. Çizgi, daire, poligon gibi basit nesnelerin çiziminden başlayarak, 2 ve 3 boyutlu nesnelerin matematik modellerinin yaratılarak bunların 2 boyutlu görüntü uzayında görüntüleyebilme teknikleri öğretilecektir. Bu derste ayrıca pencere sistemleri ve eğri ve yüzey gibi nesnelerin çiziminin üzerinde de durulacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli P.2.1
Ö2 Veri Analizi P.2.22 1
Ö3 Algoritma P.2.23 7
Ö4 Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. P.3.1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Overview of Graphical Systems, Introduction to OpenGL
2 Programming in OpenGL, Line and Curve Drawing
3 Drawing and Fill-Area Primitives, Display List
4 Attributes of Graphics Primitives
5 Geometric Transformation
6 Two-Dimensional Viewing
7 Hierarchical Modeling
8 Midterm Exam
9 3D Object Representations
10 Spline Representation
11 Visible Surface Detection
12 Computer Animation
13 Texture mapping, OpenGL Texture Options
14 Interactive Input Methods
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Computer Graphics, C Version, D. Hearn, M. P. Baker, Pearson
3-D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, S. R. Buss, Cambridge University Press
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 14 4 56
Toplam İş Yükü: 158
Toplam Yük / 30 5,27
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3
Ö1 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli - -
Ö2 Veri Analizi 4 -
Ö3 Algoritma - -
Ö4 Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. - 3