Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05081108 | Bilgisayar Grafikleri | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN | A-124 | [email protected] | 7585 | Pazartesi 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
OpenGL ile Programlama, Çizgi ve Eğri Çizimi, Display Listler, Geometric Dönüşüm, 2 Boyutlu Görüntüleme, Bilgisayar Animasyonları, Kübik eğriler, Görünen Yüzeylerin Belirlenmesi, Aydınlatma Modelleri, Desen Eşleme
Dersin Amacı
Bu dersin amacı 3 boyutlu nesnelerin modellenmesi ve görüntülerinin oluşturulması prosesinin anlaşılmasının sağlanmasıdır. Çizgi, daire, poligon gibi basit nesnelerin çiziminden başlayarak, 2 ve 3 boyutlu nesnelerin matematik modellerinin yaratılarak bunların 2 boyutlu görüntü uzayında görüntüleyebilme teknikleri öğretilecektir. Bu derste ayrıca pencere sistemleri ve eğri ve yüzey gibi nesnelerin çiziminin üzerinde de durulacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | P.2.1 | |
| Ö2 | Veri Analizi | P.2.22 | 1 |
| Ö3 | Algoritma | P.2.23 | 7 |
| Ö4 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.3.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Overview of Graphical Systems, Introduction to OpenGL |
| 2 | Programming in OpenGL, Line and Curve Drawing |
| 3 | Drawing and Fill-Area Primitives, Display List |
| 4 | Attributes of Graphics Primitives |
| 5 | Geometric Transformation |
| 6 | Two-Dimensional Viewing |
| 7 | Hierarchical Modeling |
| 8 | Midterm Exam |
| 9 | 3D Object Representations |
| 10 | Spline Representation |
| 11 | Visible Surface Detection |
| 12 | Computer Animation |
| 13 | Texture mapping, OpenGL Texture Options |
| 14 | Interactive Input Methods |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Computer Graphics, C Version, D. Hearn, M. P. Baker, Pearson |
| 3-D Computer Graphics: A Mathematical Introduction with OpenGL, S. R. Buss, Cambridge University Press |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 14 | 4 | 56 |
| Toplam İş Yükü: | 158 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | - | - |
| Ö2 | Veri Analizi | 4 | - |
| Ö3 | Algoritma | - | - |
| Ö4 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | - | 3 |
