Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05080721 | Senior Design Project II | 4 | Bahar | 8 | 1+4+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN | A-128 | [email protected] | 7880 | Çarşamba 9.20-10.00 |
Dersin İçeriği
Bir danışman gözetiminde bağımsız bir çalışma: Üst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanının araştırılması ve tanımlanması üzerine araştırma. Bilgisayar bilimi ve mühendisliğinde seçilen çalışma alanından belirli bir problemin belirlenmesi. Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere her düzeyde mühendislik proje tasarımı deneyimini kazandırmaktır. Onlara bir takım halinde çalışma ve farkındalıklarını geliştirme fırsatı sağlamak. Mesleki ve etik açıdan gelişime katkıda bulunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 4 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 6 |
Ö2 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | P.8.9 | 6 |
Ö3 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | P.10.3 | 7 |
Ö4 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 7 |
Ö5 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | P.2.20 | 7 |
Ö6 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | P.3.24 | 7 |
Ö7 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | P.10.8 | 7 |
Ö8 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | P.10.9 | 7 |
Ö9 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | P.10.10 | 7 |
Ö10 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | P.10.11 | 7 |
Ö11 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | P.10.12 | 7 |
Ö12 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | P.10.13 | 7 |
Ö13 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.1.12 | 7 |
Ö14 | Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. | P.10.14 | 7 |
Ö15 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | P.10.15 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Belirli bir problemin belirlenmesi |
2 | Kaynakça |
3 | Proje geliştirme |
4 | Proje testi |
5 | Rapor |
6 | Sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | 1 | 30 (%) |
Projeler | 1 | 50 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P7 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | - | 3 | - | - | - | - |
Ö3 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö4 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | - | 2 | - | - | - | - |
Ö5 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | - | - | 2 | - | - | - |
Ö7 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö10 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö12 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | - | - | 1 | - | - | - |
Ö14 | Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | - | - | - | - | - | - |