Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05080721 | Senior Design Project II | 4 | Bahar | 8 | 0+2+0 | 1 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 4 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
| P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.1.12 | 7 |
| Ö2 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | P.2.20 | 7 |
| Ö3 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 7 |
| Ö4 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | P.3.24 | 7 |
| Ö5 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 6 |
| Ö6 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | P.8.9 | 6 |
| Ö7 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | P.10.3 | 7 |
| Ö8 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | P.10.8 | 7 |
| Ö9 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | P.10.9 | 7 |
| Ö10 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | P.10.10 | 7 |
| Ö11 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | P.10.11 | 7 |
| Ö12 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | P.10.12 | 7 |
| Ö13 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | P.10.13 | 7 |
| Ö14 | Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. | P.10.14 | 7 |
| Ö15 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | P.10.15 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Belirli bir problemin belirlenmesi |
| 2 | Kaynakça |
| 3 | Proje geliştirme |
| 4 | Proje testi |
| 5 | Rapor |
| 6 | Sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | 1 | 30 (%) |
| Projeler | 1 | 50 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 80 | 80 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P7 | P8 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | 3 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | - | 3 | - | - | - | - |
| Ö3 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Proje yönetim araçlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | - | - | - | - | - | - |
