Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05071350 | Derleyici Tasarımı | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | 12 | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere biçimsel bir dilden bir diğer biçimsel dile çeviri yapmak için kullanılan metodları açıklar. Ders, tarayıcı adımından başlayarak ayrıştırıcı tasarımı ve geliştirilmesine kadar kullanılan adımları açıklar. Ayrıca, ders anlamsal analiz ve lokal ve global derleyici optimizasyonu konularında bilgi verir. Ders sırasında, her öğrencinin lex ve yacc yazılım araçları kullanarak basit bir derleyici tasarlaması beklenir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin derleyici tasarımı ve geliştirme konularında bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | P.1.4 | |
Ö2 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | P.2.20 | 7 |
Ö4 | Tahmine dayalı modelleme | P.2.21 | 1,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derleyicilere Giriş |
2 | Tarayıcılar (Düzenli Diller, Sözcüksel Özellikler) |
3 | Ayrıştırıcılar (Cfgs, Ayrıştırma Ağacı, Yukarıdan-Aşağı. |
4 | Bağlam Duyarlı Analiz |
5 | Ara Sınav |
6 | Ara Temsiller |
7 | Prosedür Soyutlama |
8 | Kod Biçimi, Optimizasyonlar I (Lokal Optimizasyonlar) |
9 | Optimizasyonlar II (Global Optimizasyonlar) |
10 | Ara temsiller II |
11 | Hedef Kod Üretimi |
12 | Makineden Bağımsız Kod Optimizasyonu |
13 | Komut Seviyesi Paralel İşlem |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aho, Sethi, Ullman, "Derleyiciler: İlkeler, Teknikler ve Araçlar 2E", Addison-Wesley, 2006 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 118 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | 4 | - | - |
Ö2 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | - | 5 | - |
Ö3 | Tahmine dayalı modelleme | - | - | 3 |
Ö4 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | 2 | - | - |