Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05070112 | Staj II | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 0 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN | A-124 | [email protected] | 7585 | Çarşamba 9.20-10.00 |
Dersin İçeriği
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin bilgisayar departmanındaki bir projeye dahil olması beklenir. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Amacı
Bu 20 iş günü süren endüstriyel eğitimde, öğrencilerin bir şirketin bilgisayar departmanındaki bir projeye dahil olması beklenir. Bu endüstriyel eğitimin amacı bir takım ortamında deneyim kazanmaktır. Gözlemler açık ve öz bir teknik rapor şeklinde belgelenmeli ve sunulmalıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 4 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
| P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi | P.6.1 | 7 |
| Ö2 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 6 |
| Ö3 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.7.11 | 7 |
| Ö4 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | P.8.11 | 7 |
| Ö5 | Öğrenme sürecini öğrenmeyi ve yönetmeyi öğrenme becerisi | P.8.13 | 7 |
| Ö6 | Mühendislik mesleğinde etik bilme | P.9.2 | 7 |
| Ö7 | Takım halinde çalışabilme yeteneği | P.9.4 | 7 |
| Ö8 | Türkiye planlarının gelişim planlarını ve hedeflerini bilir | P.11.2 | 6,7 |
| Ö9 | Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmalarını bilir | P.11.4 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Endüstriyel Staj |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 10 (%) |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 90 (%) |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 20 | 7 | 140 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 | P8 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Öğrenme sürecini öğrenmeyi ve yönetmeyi öğrenme becerisi | - | - | 1 | - | - |
| Ö6 | Mühendislik mesleğinde etik bilme | - | - | - | 3 | - |
| Ö7 | Takım halinde çalışabilme yeteneği | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Türkiye planlarının gelişim planlarını ve hedeflerini bilir | - | - | - | - | 4 |
| Ö9 | Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmalarını bilir | - | - | - | - | - |
