Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05070010 | Software Engineering | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | 0 | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Yazılım mühendisliğine, yazılım yaşam döngüsüne ve metodolojilere genel bir bakış, UML ve tasarım kalıpları ile modelleme, proje yönetimi ve yazılım geliştirme takımı organizasyonu, gereksinim belirleme ve analizi, sistem tasarımı, nesne tasarımı, yazılım testi. Yazılım mühendisliği kavramlarının gerçekleştirilmesi, bir grup öğrencinin bir UML modelleme ve uygulama aracı kullanarak kendi şartnamesinden ve tasarımından bir sistem uyguladığı bir ekip tasarım projesi üzerinde gerçekleştirilir.
Dersin Amacı
Yazılım süreçlerini anlamak. Yazılım proje yönetimi kavramlarına aşina olmak. Karmaşık yazılım sistemlerinin analizi ve tasarımı. Yazılım mühendisliğinde popüler yöntemler hakkında geniş bir bilgi birikimine sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
| P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 4 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 5 |
| P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.1.12 | 1,7 |
| Ö2 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | P.2.1 | 1 |
| Ö3 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | P.2.20 | 1 |
| Ö4 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 1,7 |
| Ö5 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | P.3.24 | 1,7 |
| Ö6 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | P.5.5 | 1,7 |
| Ö7 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | P.7.10 | 1 |
| Ö8 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | P.9.5 | 1 |
| Ö9 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | P.10.8 | 1 |
| Ö10 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | P.10.9 | 1,7 |
| Ö11 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | P.10.10 | 1,7 |
| Ö12 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | P.10.11 | 1,7 |
| Ö13 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | P.10.12 | 1,7 |
| Ö14 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | P.10.13 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yazılım mühendisliğine genel bakış |
| 2 | Yazılım süreçleri |
| 3 | Yazılım gereksinimleri |
| 4 | Gereksinim mühendislik süreci |
| 5 | Sistem Modelleri |
| 6 | Mimari tasarım |
| 7 | Dağıtılmış sistem mimarileri |
| 8 | Nesne yönelimli tasarım |
| 9 | Gerçek zamanlı yazılım tasarımı |
| 10 | Proje Yönetimi |
| 11 | İnsanları yönetmek |
| 12 | Kalite Yönetimi |
| 13 | Doğrulama ve onaylama |
| 14 | Yazılım testi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Software Engineering, by Ian Sommervill, A. Wesley, (2000) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 33 | 33 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 33 | 33 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P7 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Yazılım testlerini normlara göre yapmak. | - | 3 | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Projeler için çözüm önerileri getirme. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - |
