İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05070010 Software Engineering 4 Güz 7 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK A-127 [email protected] 0 Perşembe
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Yazılım mühendisliğine, yazılım yaşam döngüsüne ve metodolojilere genel bir bakış, UML ve tasarım kalıpları ile modelleme, proje yönetimi ve yazılım geliştirme takımı organizasyonu, gereksinim belirleme ve analizi, sistem tasarımı, nesne tasarımı, yazılım testi. Yazılım mühendisliği kavramlarının gerçekleştirilmesi, bir grup öğrencinin bir UML modelleme ve uygulama aracı kullanarak kendi şartnamesinden ve tasarımından bir sistem uyguladığı bir ekip tasarım projesi üzerinde gerçekleştirilir.
Dersin Amacı
Yazılım süreçlerini anlamak. Yazılım proje yönetimi kavramlarına aşina olmak. Karmaşık yazılım sistemlerinin analizi ve tasarımı. Yazılım mühendisliğinde popüler yöntemler hakkında geniş bir bilgi birikimine sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 4
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 4
P9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 5
P10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. P.1.12 1,7
Ö2 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli P.2.1 1
Ö3 Yazılım testlerini normlara göre yapmak. P.2.20 1
Ö4 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. P.3.5 1,7
Ö5 Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. P.3.24 1,7
Ö6 Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. P.5.5 1,7
Ö7 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme P.7.10 1
Ö8 Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. P.9.5 1
Ö9 Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. P.10.8 1
Ö10 Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. P.10.9 1,7
Ö11 Projeler için çözüm önerileri getirme. P.10.10 1,7
Ö12 Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. P.10.11 1,7
Ö13 Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. P.10.12 1,7
Ö14 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. P.10.13 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yazılım mühendisliğine genel bakış
2 Yazılım süreçleri
3 Yazılım gereksinimleri
4 Gereksinim mühendislik süreci
5 Sistem Modelleri
6 Mimari tasarım
7 Dağıtılmış sistem mimarileri
8 Nesne yönelimli tasarım
9 Gerçek zamanlı yazılım tasarımı
10 Proje Yönetimi
11 İnsanları yönetmek
12 Kalite Yönetimi
13 Doğrulama ve onaylama
14 Yazılım testi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Software Engineering, by Ian Sommervill, A. Wesley, (2000)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 33 33
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 33 33
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P7 P9 P10
Ö1 Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı. 4 - - - - - -
Ö2 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli - - - - - - -
Ö3 Yazılım testlerini normlara göre yapmak. - 3 - - - - -
Ö4 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. - - - - - - -
Ö5 Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak. - - - - - - -
Ö6 Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak. - - - - - - -
Ö7 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme - - - - - - -
Ö8 Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme. - - - - - - -
Ö9 Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı. - - - - - - -
Ö10 Proje yönetimi bilgisine sahip olmak. - - - - - - -
Ö11 Projeler için çözüm önerileri getirme. - - - - - - -
Ö12 Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak. - - - - - - -
Ö13 Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği. - - - - - - -
Ö14 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. - - - - - - -