İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05051907 Numerical Analysis 4 Güz 7 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN A-128 [email protected] 7880 Çarşamba
9.20-10.00
Dersin İçeriği
Matematiksel öncelikler, Tek değişkenli denklemler, İnterpolasyon ve polinom yaklaşımı, Sayısal türev ve İntegral alma, adi diferansiyel denklemlerin başlangıç değer problemleri.
Dersin Amacı
Bu ders, fen ve mühendislik sorunları çözmek için (dahili işlevlerini kullanarak) bir araç olarak MATLAB kullanımını öğretmek, algoritmalar uygulamak için MATLAB ortamını kullanarak öğrencilerin programlama becerilerini geliştirmek, sayısal yöntemler temellerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 4
P5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir. P.1.3 1
Ö2 Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir P.1.4 1,7
Ö3 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir P.1.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Nümerik yöntemlere giriş
2 MATLAB Programlama temelleri
3 MATLAB ile programlama
4 Yaklaşımlar ve yuvarlama hataları, kesme hatası, Taylor serisi
5 Kök bulma: kapalı (parantez) yöntemler
6 Kök bulma: açık yöntemler
7 Polinom Interpolasyonu
8 Polinom Interpolasyonu
9 Nümerik integral
10 Nümerik Türev
11 Lineer regresyon
12 Lineer regresyon
13 Nümerik Adi diferansiyel denklemler
14 Nümerik Adi diferansiyel denklemler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar S. C. Chapra, R. P. Canele, "Numerical Methods of Engineers", Mc-Graw Hill, 2002
Steven C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB, 3rd Edition, McGraw Hill, 2012
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 14 4 56
Toplam İş Yükü: 160
Toplam Yük / 30 5,33
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir. 4
Ö2 Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir 2
Ö3 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir 5