Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05050010 | Algoritma Analizi | 3 | Güz | 5 | 3+1+0 | 3,5 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN | A-1KAT | [email protected] | 0 |
Dersin İçeriği
Seçilen bilgisayar algoritmaları: Sıralama, arama, dizgi işleme ve grafik algoritmaları. Algoritma tasarım ve analiz teknikleri. Algoritmaların zaman ve hesaplama karmaşıklıkları. Hesaplanabilirliğe giriş, algoritmaların paralelleştirilmesi, doğrusal ve dinamik programlama.
Dersin Amacı
Bu ders, etkili algoritmalar tasarlama ve performanslarını değerlendirme yöntemlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.2.5 | 1 |
| Ö2 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. | P.2.15 | 1,7 |
| Ö3 | Öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenme sürecine rehberlik etmek. | P.2.16 | 1 |
| Ö4 | Öğrenme kaynaklarının belirlenmesi ve etkin ve hızlı bir şekilde erişilmesi. | P.2.17 | 1 |
| Ö5 | Tasarım sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi | P.3.13 | 1 |
| Ö6 | Yaşam boyu öğrenme bilgisini kazanmak. | P.8.10 | 1 |
| Ö7 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | P.8.11 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş. Bazı temsili problemler. |
| 2 | Algoritma analizinin temelleri. |
| 3 | Grafikler |
| 4 | Açgözlü algoritmalar-I |
| 5 | Açgözlü algoritmalar-II |
| 6 | Ara SINAV |
| 7 | Böl ve fethet-I |
| 8 | Böl ve fethet-II |
| 9 | Dinamik program |
| 10 | Ağ Akışı algoritmaları |
| 11 | Optimizasyon algoritmaları |
| 12 | Arama, sıralama algoritmaları |
| 13 | Kısayol algoritmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Introduction to Algorithms, 2nd Ed. by. Cormen, Leiserson, Rivest & Stein, MIT Press, (2001) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | 4 | - | - |
| Ö2 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. | 3 | - | - |
| Ö3 | Öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenme sürecine rehberlik etmek. | 2 | - | - |
| Ö4 | Öğrenme kaynaklarının belirlenmesi ve etkin ve hızlı bir şekilde erişilmesi. | 5 | - | - |
| Ö5 | Tasarım sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi | - | 3 | - |
| Ö6 | Yaşam boyu öğrenme bilgisini kazanmak. | - | - | 5 |
| Ö7 | Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi | - | - | 4 |
