Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05041902 | Sensors And Applications | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Sensör karakteristikleri ve çeşitleri. Sıcaklık, pozisyon, hız, gerilme, gerilme, titreşim, ivme, basınç ve akış sensörleri. Deneysel çalışmalar, proje tasarımı ve uygulaması.
Dersin Amacı
Yaygın olarak kullanılan endüstriyel sensörlerin temel özelliklerini ve uygulamalarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 3 |
P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | P.2.3 | 7 |
Ö2 | Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. | P.2.12 | 1 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | P.2.13 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanımlar ve terminoloji |
2 | Sensörler, konum ve hız ölçümleri |
3 | Sensörler, konum ve hız ölçümleri |
4 | Laboratuvar (Endüktif, kapasitif ve optik sensörler) |
5 | Gerilme, gerilim ve sıcaklık ölçümleri |
6 | Laboratuvar (Sıcaklık, ses, ultrason ve PIR sensörleri) |
7 | Titreşim, Accelaration, basınç ve akış ölçümleri |
8 | Laboratuvar (Basınç, anahtarlar, gaz, nem ve Hall etkisi sensörleri) |
9 | Laboratuvar (Basınç, anahtarlar, gaz, nem ve Hall etkisi sensörleri) |
10 | Yarı iletken sensörler ve mikroelektromekanik cihazlar |
11 | Analog sinyal işleme |
12 | Analog sinyal işleme |
13 | Veri toplama |
14 | Veri toplama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | D.A. Bradley, D. Dawson, D. Seward, S. Burge "Mechatronics and the Design of Intelligent Machines and Systems", CRC Press Inc (2000) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 (%) |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | 3 |
Ö2 | Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. | 4 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | 5 |