İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05041080 Python İle Uygulama Geliştirme 2 Bahar 4 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN A-124 [email protected] 7585 Pazartesi
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Basic programming steps of python, structural elements of python, libraries of python, programming tools that helps specific computer science needs like machine learning are constitute the python class.
Dersin Amacı
This introduction to Python will give students basics of programming on python language. Students learn syntax, libraries, IDEs of python, they become familiar with python systems like TensorFlow.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. P.3.3 1,7
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. P.3.5 1,7
Ö3 Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. P.4.7 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 gitHub, Fonksiyonlar, Boole ve Modüller
3 Diziler, Yineleme ve Dize Biçimlendirme
4 Sözlükler, Kümeler ve Dosyalar
5 İstisnalar, Test, Anlama
6 Advanced Argument Passing, Lambda - nesne olarak işlev görür
7 TensorFlow
8 Advanced Argument Passing, Lambda - nesne olarak işlev görür
9 Dekoratörler, İçerik Yöneticileri, Normal İfadeler ve Sarma
10 Veritabanı Uygulamaları I
11 Veritabanı Uygulamaları II
12 Modern GUI Uygulamaları Oluşturma I
13 Modern GUI Uygulamaları Oluşturma II
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Learning Python, Fabrizio Romano,2015, Packt
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 61
Toplam Yük / 30 2,03
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. 4 5
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. 2 -
Ö3 Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. - 4