Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05040012 | Data Structures | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | 0 | Perşembe 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Veri yapılarının sınıflandırılması, bellek ve zaman hususları. Bağlı listeler, yığınlar ve kuyruklar, ağaç yapıları, grafikler. Temel veri yapılarının ve uygulamalarının incelenmesi. Özyinelemeli uygulamalar.
Dersin Amacı
Amaç, nesne tabanlı bir programlama dili kullanarak, temel veri yapılarına ve bunları işlemek için algoritmalara giriş sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.2.5 | 1,7 |
| Ö2 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. | P.2.15 | 1,7 |
| Ö3 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 1,7 |
| Ö4 | En az bir yapısal programlama dili bilgisi. | P.3.11 | 1 |
| Ö5 | Yeni bir bilgisayar mühendisliği problemini kendisi tanımlamak. | P.4.4 | 1 |
| Ö6 | Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. | P.4.5 | 7 |
| Ö7 | Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. | P.4.6 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Veri yapılarının sınıflandırılması |
| 3 | Bellek ve zaman hususları |
| 4 | Bağlı listeler |
| 5 | Yığınlar ve sıralar |
| 6 | Ağaç yapıları |
| 7 | Grafikler |
| 8 | Temel veri yapılarının ve uygulamalarının incelenmesi |
| 9 | Yinelemeli uygulamalar |
| 10 | Ağaç soyut veri tipi, ikili ağaçlar, ikili arama ağacı |
| 11 | İkili arama ağacı örnekleri |
| 12 | Dengeli ikili ağaçlar, AVL ağaçları, Kırmızı-Siyah ağaçları |
| 13 | Hash tabloları |
| 14 | Sıralama, Kümeler ve Seçme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mark Allen Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 1997 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | 6 | 15 (%) |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 27 | 27 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | 2 | - | - |
| Ö2 | Algoritma geliştirme bilgisi ve algoritma için uygun veri yapısının oluşturulması. | 2 | - | - |
| Ö3 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | - | 1 | - |
| Ö4 | En az bir yapısal programlama dili bilgisi. | - | 4 | - |
| Ö5 | Yeni bir bilgisayar mühendisliği problemini kendisi tanımlamak. | - | - | 4 |
| Ö6 | Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. | - | - | 1 |
| Ö7 | Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. | - | - | 1 |
