Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05040006 | Mikroişlemciler | 2 | Bahar | 4 | 2+0+2 | 2 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Mikroişlemci sistemlerinin temel elemanları. Öğretim formatları. Adresleme teknikleri. Assembler dili - mikroişlemcilerden örnekler. Adresleme, komut yürütme, veri sunumu ve program kodlama ve hata ayıklama ayrıntılı inceleme. Mikroişlemci tabanlı sistemlerin tasarımı.
Dersin Amacı
Bu ders, mikroişlemcilerin ve programlama mikroişlemcilerinin yapısını Assembly dilinde öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | P.2.6 | 1,4 |
Ö2 | Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. | P.2.11 | 1,4 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | P.2.13 | 1,4 |
Ö4 | Elektronik sistemler için kullanıcı arayüzü programlama. | P.3.10 | 1,4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mikroişlemci sistemlerinin temel elemanları. |
2 | Öğretim formatları. |
3 | Adresleme teknikleri. |
4 | Mikroişlemcilerden örnekler ile Assembler dili. |
5 | Adresleme, komut yürütme, veri sunumu ve program kodlama ve hata ayıklama ayrıntılı inceleme. |
6 | Mikroişlemci tabanlı sistemlerin tasarımı. |
7 | Altprogram çağırma ve geri dönüş, Yığın bellek ve işleyişi, modüler programlama, |
8 | Interrupt işlemi, interrupt kaynaklarının kullanımı |
9 | Dizi işlem komutları, Çoklu görev işletimi |
10 | Mikroişlemci donanım özellikleri, Veri yolu zamanlama, veri tutma ve saklama |
11 | Bellekler ve mikroişlemci, cache bellek, pipeline komut işletimi |
12 | Bellek organizasyonu, Bellek haritası ve tasarımları |
13 | Mikroişlemci destek birimleri: Paralel giriş/çıkış arayüz birimi, Giriş/Çıkış Portları |
14 | Mikroişlemci destek birimleri: Interrupt denetleyici, DMA birimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mikroişlemciler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 4 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | 3 | 1 |
Ö2 | Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. | 2 | 5 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | 1 | 2 |
Ö4 | Elektronik sistemler için kullanıcı arayüzü programlama. | 3 | 4 |