İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05040004 Programlama Dilleri 2 Bahar 4 3+0+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK A-127 [email protected] 0 Perşembe
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Ön Hazırlıklar. Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi. Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama. Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi. İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları. Veri tipleri. Expression'lar ve Atama İfadeleri. İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları. Alt programlar. Alt Programları Uygulamak. Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları. Nesne Yönelimli Programlama Desteği. Eşzamanlılık. İstisna İşleme ve Olay İşleme.
Dersin Amacı
Programlama dillerine özgü yapıları tanıtmak, programlama dillerinin çalışma şekillerini göstermek ve programlama dili tasarımı konusunda temel oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. P.3.3 1
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. P.3.5 1
Ö3 En az bir yapısal programlama dili bilgisi. P.3.11 1
Ö4 Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. P.3.12 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ön Hazırlıklar
2 Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi
3 Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama
4 Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi
5 İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları
6 Veri tipleri
7 Expression'lar ve Atama İfadeleri
8 İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları
9 Alt programlar
10 Alt Programları Uygulamak
11 Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları
12 Nesne Yönelimli Programlama Desteği
13 Eşzamanlılık
14 İstisna İşleme ve Olay İşleme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Concepts of Programming Languages (10th Edition), Robert W.Sebesta, Pearson
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 27 27
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 27 27
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. 3
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. 2
Ö3 En az bir yapısal programlama dili bilgisi. 1
Ö4 Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. 5