Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05040004 | Programlama Dilleri | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK | A-127 | [email protected] | 0 | Perşembe 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Ön Hazırlıklar. Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi. Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama. Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi. İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları. Veri tipleri. Expression'lar ve Atama İfadeleri. İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları. Alt programlar. Alt Programları Uygulamak. Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları. Nesne Yönelimli Programlama Desteği. Eşzamanlılık. İstisna İşleme ve Olay İşleme.
Dersin Amacı
Programlama dillerine özgü yapıları tanıtmak, programlama dillerinin çalışma şekillerini göstermek ve programlama dili tasarımı konusunda temel oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 1 |
Ö3 | En az bir yapısal programlama dili bilgisi. | P.3.11 | 1 |
Ö4 | Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. | P.3.12 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ön Hazırlıklar |
2 | Başlıca Programlama Dillerinin Evrimi |
3 | Sözdizimi ve Semantiği Tanımlama |
4 | Sözcüksel ve Sözdizimi Analizi |
5 | İsimler, Bağlamalar ve Faaliyet Alanları |
6 | Veri tipleri |
7 | Expression'lar ve Atama İfadeleri |
8 | İfade Düzeyinde Kontrol Yapıları |
9 | Alt programlar |
10 | Alt Programları Uygulamak |
11 | Soyut Veri Tipleri ve Kapsülleme Yapıları |
12 | Nesne Yönelimli Programlama Desteği |
13 | Eşzamanlılık |
14 | İstisna İşleme ve Olay İşleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Concepts of Programming Languages (10th Edition), Robert W.Sebesta, Pearson |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 27 | 27 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 |
---|---|---|
Ö1 | En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. | 3 |
Ö2 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | 2 |
Ö3 | En az bir yapısal programlama dili bilgisi. | 1 |
Ö4 | Fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri bilgisi. | 5 |