Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05030005 | Devre Teorisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+1 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ | A-131 | [email protected] | 7245 | Cuma 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Elektrik Devresi Değişkenleri, devre elemanları. Basit direnç devreleri. Devre analiz teknikleri. Devre teorileri, devre analizi topolojileri. İndüktans ve kapasitans. Durum değişkenleri ve durum denklemleri. Birinci derece RL ve RC devreleri. İkinci dereceden RLC devrelerinin doğal ve basamaklı tepkileri. OPAMP'lara giriş.
Dersin Amacı
Bu ders, basit elektrik devreleri ile ilgili temel ilkeleri ve tasarım yöntemlerini, temel teknikleri kullanarak daha ileri elektrik ve elektronik sistemlerine hazırlık olarak öğretmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Güç hesaplarını bilmeli | P.2.2 | 1 |
Ö2 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | P.2.3 | 1,4 |
Ö3 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | P.2.6 | 1 |
Ö4 | Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli | P.2.7 | 4 |
Ö5 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | P.2.8 | 1,4 |
Ö6 | Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı | P.2.9 | 1 |
Ö7 | Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli | P.2.10 | 1,4 |
Ö8 | Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı | P.3.9 | 4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Akım, gerilim, güç, gerilim ve akım kaynakları |
2 | Akım, gerilim, güç, gerilim ve akım kaynakları |
3 | Kirchhoff'un akım yasası ve gerilim yasası, basit dirençli devrelerin çözümü |
4 | Düğüm analizi, süperpozisyon, kaynak dönüşümleri |
5 | Düğüm analizi, süperpozisyon, kaynak dönüşümleri |
6 | Thevenin ve Norton teoremleri, maksimum güç aktarımı |
7 | İndüktans ve kapasitans |
8 | İndüktans ve kapasitans |
9 | Durum değişkenleri ve durum denklemleri |
10 | Birinci derece RL ve RC devreleri |
11 | Birinci derece RL ve RC devreleri |
12 | İkinci dereceden RLC devrelerinin doğal ve basamaklı tepkileri |
13 | İşlemsel yükselteçler ve aletler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Elektrik Devrelerinin Temelleri Yazar: Charles K. Alexander ve Matthew N. O. Sadiku |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 5 | 15 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 3 | 2 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Güç hesaplarını bilmeli | 2 | 4 |
Ö2 | Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli | 1 | 3 |
Ö3 | Sürekli elektronik temellerini bilmeli, elektronik devre analizini yapabilmeli | 4 | 2 |
Ö4 | Sayısal elektronik temellerini bilmeli, mantık ve sayısal elektronik devrelerinin analizini yapabilmeli | 1 | 5 |
Ö5 | Elektronik devre elemanlarının karakteristik özelliklerini bilmeli | 2 | 1 |
Ö6 | Kirchoff, ohm kanunlarını kavramalı | 4 | 3 |
Ö7 | Norton-Thevenin devre analizlerini öğrenmeli | 5 | 1 |
Ö8 | Temel elektrik-elektronik imal usulleri (bilgisayar simülasyonu, bread-board tasarımı, devre elemanı seçme, lehim yapma vb…) hakkında bilgi sahibi ve uygulama deneyimi olmalı | 2 | 4 |