Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05030004 | Dijital Sistemler | 2 | Güz | 3 | 3+0+2 | 4 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri. Boole cebiri, mantık ağları ve sadeleştirmeleri. Kapılarla mantık tasarımı. Kombinasyonel devreler, Toplayıcılar, MUX, DEMUX, Dekoder, Encoder vb. Ardışık devreler, Flip-Floplar, ardışık sayıcılar, vardiya kayıtları, bilgisayar organizasyonu, aritmetik mantık, bellek ve kontrol üniteleri, mini ve mikrobilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, sayısal bir formdaki bilgileri, proje birleştirme sistemlerini, sayısal devreler için mevcut bileşenleri bilirler, özel fonksiyonlar için dijital devreleri, proje dijital sistemlerini, sayısal devrelerin fonksiyonel davranışlarını analiz edebilirler. ve sistemler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. | P.2.11 | 1 |
Ö2 | Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. | P.2.12 | 4 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | P.2.13 | 1,4 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İkili, sekizli ve onaltılık sayı sistemleri. |
2 | Boole cebri ve Boole operatörleri Mantık Fonksiyonları |
3 | Karnaugh -map kullanarak mantık fonksiyonlarının en aza indirilmesi |
4 | Kombinasyon devrelerine giriş, mantık kuralları ve kapıları kullanarak basit kombinasyon fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi. |
5 | Toplayıcıların ve taşeronların gerçekleştirilmesi. |
6 | Kod dönüştürücüler, karşılaştırıcılar ve kod çözücülerin tasarımı. |
7 | Çoklayıcılar, demultiplekserlerin tasarımı. |
8 | Sıralı devrelere giriş. |
9 | Parmak arası terliklere giriş, doğruluk çizelgeleri, mantık diyagramları ve zamanlama ilişkileri. |
10 | Flip-Flopların Dönüştürülmesi, Eksitasyon Tablosu. |
11 | Vites kayıtlarının ve sayaçlarının tasarımı. |
12 | Bilgisayar organizasyonu |
13 | Aritmetik mantık |
14 | Bellek ve kontrol üniteleri, Mini ve mikro bilgisayar sistemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | M. Morris Mano, Charles R. Kime, "Logic and Computer Design Fundamentals", 3th Edition, Prentice-Hall, (2004) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 5 | 15 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 21 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Sayısal ve analog sinyal analizinin analizini yapmak. | 3 |
Ö2 | Elektrik sensörlerini incelemek ve çalışmak. | 1 |
Ö3 | Sayısal elektronik komponentlerin bilgisi ve sayısal elektronik mantık devreleri analizi | 5 |