İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05030002 Nesneye Yönelik Programlama 2 Güz 3 3+0+2 4 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman ÇIBIKDİKEN A-124 [email protected] 7585 Pazartesi
14:00-15:00
Dersin İçeriği
Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş
Dersin Amacı
Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
P4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. P.3.3 1
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. P.3.5 1,4
Ö3 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. P.6.2 1,4
Ö4 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. P.4.5 1,4
Ö5 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. P.4.6 4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
5 Sınıflandırma, genelleme, uzmanlaşma
6 miras
7 Polimorfizm
8 Modülarite
9 İstisna işleme
10 Giriş / çıkış işlemleri
11 Ağ, çoklu iş parçacığı
12 Jenerikler ve Koleksiyonlar çerçevesi
13 GUI programlama
14 GUI programlama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Danny Poo, Derek Kiong, Swarnalatha Ashok, Object-Oriented Programming and Java, Springer, 2010
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 33 33
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 30 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 33 33
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P6
Ö1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. 4 3 5
Ö2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. 2 3 3
Ö3 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. 3 2 4
Ö4 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. 3 1 5
Ö5 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. 3 5 1