Bilgisayar Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05010011 | Introduction to Algorithms | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şekip Engin MENDİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Şekip Engin MENDİ | A-123 | [email protected] | 7244 | Perşembe 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Yinelemeli ve özyineli programlama teknikleri. Fonksiyonlar ve parametre geçişi. İşaretçiler ve dinamik depolama ayırma. Çok boyutlu diziler. Kayıt yapıları. Dosya sistemleri ve dosya işleme. Belgeler ve testler. Nesne yönelimli programlamaya giriş.
Dersin Amacı
Öğrencilere temel algoritma ve programlama bilgisi ve yeteneğini öğretmek. Ayrıca yeni programlama dillerini daha kısa sürede öğrenmek için bilgileri korumak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | P.1.6 | 1,4 |
| Ö2 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | P.2.5 | 1 |
| Ö3 | Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. | P.3.2 | 1 |
| Ö4 | En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. | P.3.3 | |
| Ö5 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | P.3.5 | 4 |
| Ö6 | Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. | P.3.22 | 4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yinelemeli ve özyineli programlama teknikleri |
| 2 | İşlevler ve parametre geçişi |
| 3 | İşaretçiler ve dinamik depolama alanı |
| 4 | Çok boyutlu arryalar |
| 5 | Kayıt yapıları |
| 6 | Dosya sistemleri ve dosya işleme |
| 7 | Belgeler ve test |
| 8 | Nesne yönelimli programlamaya giriş |
| 9 | Operatörün aşırı yüklenmesi |
| 10 | Kalıtım, çok kalıtım, soyut temel sınıf, polimorfizm |
| 11 | Satır İçi İşlevler, İç İçe ve Yerel Sınıf Tanımları |
| 12 | İstisna işleme |
| 13 | Çok yönlü programlar |
| 14 | Şablon, standart şablon kütüphanesi (stl) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Robert Lafore, Object Oriented Programming in C++, Sams, 2001 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 5 | 20 (%) |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 5 | 14 | 70 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 214 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturulur ve bunları simüle edilir | 2 | - | - |
| Ö2 | Algoritma tasarımı ve analiz teknikleri bilgisi. | - | 1 | - |
| Ö3 | Bilgisayarın ve mikroişlemcinin temel öğeleri ve doğru bileşeni seçebilme bilgisi. | - | - | 3 |
| Ö4 | En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. | - | - | 4 |
| Ö5 | Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. | - | - | 2 |
| Ö6 | Mikroişlemcilerde kontrol algoritmalarının yazılması. | - | - | 1 |
