İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05010002 Elektrik-Elektronik Mühendisliğine Giriş 1 Güz 1 3+0+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Mehmet ÖZBAY A-132 [email protected] 7241 Çarşamba
1400-1500
Dersin İçeriği
elektrik elektronik mühendisliğinin ilgi ve çalışma alanları , elektrik alanında kullanılan temel büyüklükler,temel devre elemanları ve fonksiyonları , temel elektriksel sinyal çeşitleri , ölçü aletleri fonksiyonları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğinin ilgi ve çalışma alanlarını açıklamak, elektrik alanında kullanılan temel büyüklükleri,temel devre elemanlarını ve fonksiyonlarını tanıtmak, ilaveten sinyal çeşitlerini ve ölçü aletlerini ve fonksiyonlarını tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 1
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 4
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 3
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 3
P11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme P.7.10 1
Ö2 Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı P.11.1 1
Ö3 İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli P.10.2 1
Ö4 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli P.2.1 1
Ö5 Temel ölçme teorisi, algılayıcılar ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı P.4.1 1
Ö6 Güç hesaplarını bilmeli P.2.2 1
Ö7 Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli P.2.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Elektrik elektronik mühendisliğinin kapsama alanı
2 Birim sistemleri, akım voltaj, güç enerji
3 Direnç
4 İndüktör
5 Kapasitör
6 Güçkaynakları, yapıları ve çalışma prensipleir,
7 Güç kaynakları ,yapıları ve çalışma prensipleri
8 Ölçü aletleri, yapıları ,çalışma prensipleri
9 Sinyal ve sinyal çeşitleri,frekans periyot ,genlik
10 Sinyal jeneratoru, osiloskop ,özellikleri ve çalışması
11 Basit R,RL,RC devrelerinin incelenmesi
12 Temel elektrik-elektronik el alatleri tanıtımı ve kullanımı
13 Lehimleme ve lehimleme elemanları
14 Elektronik elemanların paket tanıtımları ve elektronik kart tasarım esasları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 5 (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 26 26
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 124
Toplam Yük / 30 4,13
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P4 P7 P10 P11
Ö1 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli 3 - - - -
Ö2 Güç hesaplarını bilmeli - - 3 - -
Ö3 Temel elektrik bilgilerini öğrenmeli - 1 - - -
Ö4 Temel ölçme teorisi, algılayıcılar ve diğer ölçme bileşenleri hakkında teknolojik bilgisi olmalı - - - 3 -
Ö5 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme - 2 - - -
Ö6 İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli - - - 3 -
Ö7 Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı 4 - - - -