İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
83830104 Yüksek Lisans Tezi 2 Güz 3 0+0+0 30 30
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışmayı kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma 4
P2 Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma 5
P9 Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. P.1.1 5,6
Ö2 İleri düzeyde araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. P.2.1 5,6
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. P.2.2 5,6
Ö4 İleri düzeyde istatistik bilgisiyle nitel ve nicel verilerin analizini yapar. P.2.3 5,6
Ö5 Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. P.2.4 5,6
Ö6 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. P.2.6 5,6
Ö7 Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir. P.9.3 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Genel bilgi
2 Konunun belirlenmesi ve tartışma
3 Konunun belirlenmesi ve tartışma
4 Konunun belirlenmesi ve tartışma
5 Araştırma ve tartışma
6 Araştırma ve tartışma
7 Araştırma ve tartışma
8 Araştırma ve tartışma
9 Araştırma ve tartışma
10 Araştırma ve tartışma
11 Araştırma ve tartışma
12 Araştırma ve tartışma
13 Araştırma ve tartışma
14 Araştırma ve tartışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tez konusu ile ilgili literatür
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Ödev 1 100 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 35 490
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 14 15 210
Alan Çalışması 10 20 200
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 900
Toplam Yük / 30 30
Dersin AKTS Kredisi: 30
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P9
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. 4 - -
Ö2 İleri düzeyde araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. - 5 -
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. - 5 -
Ö4 İleri düzeyde istatistik bilgisiyle nitel ve nicel verilerin analizini yapar. - 5 -
Ö5 Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. - 5 -
Ö6 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. - 5 -
Ö7 Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir. - - 4