İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma
P.1.1) Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar.
P.1.2) İnsan ve toplum bilimlerine ait kuramların yanı sıra sosyal hizmet uygulamalarından elde edilen bilgileri sosyal hizmet müdahalelerinde kullanır.
P.1.3) İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır.
P.1.4) Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder.
P2) Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma
P.2.1) İleri düzeyde araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
P.2.2) Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
P.2.3) İleri düzeyde istatistik bilgisiyle nitel ve nicel verilerin analizini yapar.
P.2.4) Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır.
P.2.5) Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır.
P.2.6) Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler.
P3) Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme
P.3.1) Mesleğine, müracaatçılarına, meslektaşlarına, birlikte çalıştığı diğer meslek elemanlarına, çalıştığı kuruma ve topluma karşı etik sorumlulukları bilir ve bunları yüklenir.
P.3.2) Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır.
P.3.3) Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular.
P.3.4) Mesleki uygulamalarında etik ve etik olmayan davranışı ayırt eder.
P.3.5) Mesleki uygulamalarda yaptıklarının doğruluğunu denetler ve gerektiğinde düzenlemeye dönük önlemler alır.
P.3.6) Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır.
P4) Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma
P.4.1) Mesleki rollere, ilkelere ve kurallara uygun davranır ve mesleki sınırlara dikkat eder.
P.4.2) Davranış, görünüm ve iletişimde profesyonel bir tavır sergilemede istekli ve gönüllüdür.
P.4.3) Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir.
P.4.4) Kişisel ve profesyonel değerler arasındaki farkı ayırt eder.
P.4.5) Mesleki uygulamalarında süpervizyonu ve kosültasyonu kullanır.
P5) Kurum ortamlarında sorumluluk yüklenme
P.5.1) Kurum ortamlarında öngörülmeyen karmaşık (kriz vb.) durumlara karşı sorumluluk yüklenir ve yapıcı çözümler üretir.
P.5.2) Sosyal hizmet alanlarıyla ilgili çalışmalarda ekiplerde liderlik rolü üstlenir.
P.5.3) Etkili bir hizmet sunumu için meslektaşlarıyla ve diğer meslek gruplarıyla işbirliği yapar.
P6) Baskı karşıtı uygulamayı benimseme
P.6.1) Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder.
P.6.2) Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir.
P.6.3) Sosyokültürel farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulamalarını diğer sosyal hizmet değerleriyle uyumlu bir şekilde yapar.
P7) İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme
P.7.1) İnsan haklarının savunuculuğunu yapar.
P.7.2) Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal adaleti gözetir ve sosyal adaletin gelişmesine katkı sağlar.
P.7.3) İnsan haklarını ve sosyal, ırksal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren politikaları yorumlar ve üretir.
P.7.4) Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir.
P.7.5) It makes it its business to provide access to social services for the applicants.
P8) Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme
P.8.1) Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir.
P.8.2) Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir.
P.8.3) Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır.
P.8.4) Risk grupları ile bağlantı kurar.
P.8.5) Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur.
P9) Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme
P.9.1) Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir.
P.9.2) Çalıştığı kurumun bağlı olduğu mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır.
P.9.3) Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma
P.1.1) Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar.
P.1.2) İnsan ve toplum bilimlerine ait kuramların yanı sıra sosyal hizmet uygulamalarından elde edilen bilgileri sosyal hizmet müdahalelerinde kullanır.
P.1.3) İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır.
P.1.4) Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder.
P2) Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma
P.2.1) İleri düzeyde araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
P.2.2) Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
P.2.3) İleri düzeyde istatistik bilgisiyle nitel ve nicel verilerin analizini yapar.
P.2.4) Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır.
P.2.5) Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır.
P.2.6) Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P3) Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme
P.3.1) Mesleğine, müracaatçılarına, meslektaşlarına, birlikte çalıştığı diğer meslek elemanlarına, çalıştığı kuruma ve topluma karşı etik sorumlulukları bilir ve bunları yüklenir.
P.3.2) Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır.
P.3.3) Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular.
P.3.4) Mesleki uygulamalarında etik ve etik olmayan davranışı ayırt eder.
P.3.5) Mesleki uygulamalarda yaptıklarının doğruluğunu denetler ve gerektiğinde düzenlemeye dönük önlemler alır.
P.3.6) Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır.
P4) Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma
P.4.1) Mesleki rollere, ilkelere ve kurallara uygun davranır ve mesleki sınırlara dikkat eder.
P.4.2) Davranış, görünüm ve iletişimde profesyonel bir tavır sergilemede istekli ve gönüllüdür.
P.4.3) Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir.
P.4.4) Kişisel ve profesyonel değerler arasındaki farkı ayırt eder.
P.4.5) Mesleki uygulamalarında süpervizyonu ve kosültasyonu kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P5) Kurum ortamlarında sorumluluk yüklenme
P.5.1) Kurum ortamlarında öngörülmeyen karmaşık (kriz vb.) durumlara karşı sorumluluk yüklenir ve yapıcı çözümler üretir.
P.5.2) Sosyal hizmet alanlarıyla ilgili çalışmalarda ekiplerde liderlik rolü üstlenir.
P.5.3) Etkili bir hizmet sunumu için meslektaşlarıyla ve diğer meslek gruplarıyla işbirliği yapar.
P6) Baskı karşıtı uygulamayı benimseme
P.6.1) Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder.
P.6.2) Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir.
P.6.3) Sosyokültürel farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulamalarını diğer sosyal hizmet değerleriyle uyumlu bir şekilde yapar.
P7) İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme
P.7.1) İnsan haklarının savunuculuğunu yapar.
P.7.2) Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal adaleti gözetir ve sosyal adaletin gelişmesine katkı sağlar.
P.7.3) İnsan haklarını ve sosyal, ırksal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren politikaları yorumlar ve üretir.
P.7.4) Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir.
P.7.5) It makes it its business to provide access to social services for the applicants.
P8) Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme
P.8.1) Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir.
P.8.2) Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir.
P.8.3) Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır.
P.8.4) Risk grupları ile bağlantı kurar.
P.8.5) Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur.
P9) Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme
P.9.1) Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir.
P.9.2) Çalıştığı kurumun bağlı olduğu mevzuatı yorumlar ve uygulamaya aktarır.
P.9.3) Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir.