İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
83820102 Seminer 1 Bahar 2 2+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ C BLOK-C223 [email protected] 7460 Pazartesi
14.45-16.00
Dersin İçeriği
Öğrencilerle yüksek lisans çalışmalarında yol gösterici olabilecek konularda kapsamlı bir seminer çalışmasının yapılması.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yüksek lisans tez önerilerini ya da ilgi duydukları bir alanda kendilerini geliştirmek üzere yardımcı olacak çalışmalar gerçekleştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma 4
P2 Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. P.1.1 6
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. P.1.4 6
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. P.2.2 6
Ö4 Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. P.2.4 6
Ö5 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. P.2.6 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse genel giriş ve öğrencilerin derse oryantasyonu
2 Seminer Konu Seçimi: Konu Seçiminde Göz Önünde Bulundurulması Gereken Önemli Noktalar
3 Seminer Konu Seçimi: Konu Seçimi Aşamaları
4 Seminer Konu Seçimi: Literatür Taraması
5 Seminer Konu Seçimi: Konunun Sınırlarını Belirleme
6 Seminer Konusun Belirlenmesi ve Sorunsalının Yazılması
7 Seminer Çalışmasının Yöntemini Belirleme
8 Seminer Raporunun Yazılması
9 Seminer Raporunun Yazılması
10 Seminer Raporunun Yazılması
11 Seminer Raporunun Yazılması
12 Seminer Sunumu
13 Seminer Sunumu
14 Seminer Sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Ödev 1 100 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 65 65
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 35 35
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 28 28
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. 4 -
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. 4 -
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. - 5
Ö4 Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. - 5
Ö5 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. - 5