Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83820102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ | C BLOK-C223 | [email protected] | 7460 | Pazartesi 14.45-16.00 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerle yüksek lisans çalışmalarında yol gösterici olabilecek konularda kapsamlı bir seminer çalışmasının yapılması.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yüksek lisans tez önerilerini ya da ilgi duydukları bir alanda kendilerini geliştirmek üzere yardımcı olacak çalışmalar gerçekleştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma | 4 |
| P2 | Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | P.1.1 | 6 |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | P.1.4 | 6 |
| Ö3 | Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. | P.2.2 | 6 |
| Ö4 | Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. | P.2.4 | 6 |
| Ö5 | Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. | P.2.6 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse genel giriş ve öğrencilerin derse oryantasyonu |
| 2 | Seminer Konu Seçimi: Konu Seçiminde Göz Önünde Bulundurulması Gereken Önemli Noktalar |
| 3 | Seminer Konu Seçimi: Konu Seçimi Aşamaları |
| 4 | Seminer Konu Seçimi: Literatür Taraması |
| 5 | Seminer Konu Seçimi: Konunun Sınırlarını Belirleme |
| 6 | Seminer Konusun Belirlenmesi ve Sorunsalının Yazılması |
| 7 | Seminer Çalışmasının Yöntemini Belirleme |
| 8 | Seminer Raporunun Yazılması |
| 9 | Seminer Raporunun Yazılması |
| 10 | Seminer Raporunun Yazılması |
| 11 | Seminer Raporunun Yazılması |
| 12 | Seminer Sunumu |
| 13 | Seminer Sunumu |
| 14 | Seminer Sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | 1 | 100 (%) |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 65 | 65 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 35 | 35 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | 4 | - |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | 4 | - |
| Ö3 | Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. | - | 5 |
| Ö4 | Araştırmalardan elde edilen bulguları düzenler, yorumlar ve raporlaştırır. | - | 5 |
| Ö5 | Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. | - | 5 |
