İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
83811126 Uluslararası Sosyal Hizmet 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sınıf içi tartışma Düz anlatım Sunum yapma Olgu sunumu
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ C-223 [email protected] 7460 Cuma
15:30
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; uluslararası sosyal hizmet alanı tanıtılacaktır. Daha sonra uluslararası sosyal hizmet ile küresel sosyal politikalar arasındaki ilişkiler, uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği, ulusal ve uluslararası mevzuat arasındaki ilişkiye değinilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı güncel gelişmeler ile uluslararası boyutta ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçları ve çalışmaları hakkında öğrencilere makro düzeyde bakış açısı kazandırmak ve yeni oluşmakta olan bu alanda çalışılması için gereken teorik altyapı ve beceri temelini oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma 2
P2 Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma 3
P3 Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme 5
P4 Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma 4
P5 Kurum ortamlarında sorumluluk yüklenme 4
P6 Baskı karşıtı uygulamayı benimseme 3
P7 İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme 3
P8 Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme 5
P9 Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. P.1.4 1,2,3
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır. P.2.5 1,2,3
Ö3 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. P.2.6 1,2,6
Ö4 Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır. P.3.2 5,6
Ö5 Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular. P.3.3 1,2,5
Ö6 Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır. P.3.6 1,3,5,7
Ö7 İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. P.7.1 1,2,6
Ö8 Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. P.7.4 1,2
Ö9 Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir. P.8.1 1,2,7
Ö10 Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir. P.8.2 1,2,7
Ö11 Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır. P.8.3 1,2
Ö12 Risk grupları ile bağlantı kurar. P.8.4 1,2
Ö13 Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. P.8.5 1,2,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, görüş alma, dersi yapılandırma
2 Uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri, Uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği
3 Toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları, toplumlararası çatışma ve baskılar
4 Uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler, Kavram olarak uluslararası sosyal hizmet
5 Social worker in the field of international social work: Functions and roles
6 Uluslararası sosyal hizmet çalışma alanları ve vaka yönetimi
7 Vize sınavı
8 Uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, göç ve uluslararası sosyal hizmet
9 Yoksulluğun artışı, küreselleşmenin yoksullukla bağlantısı, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri
10 Uluslararası sosyal sorunları önlemede sivil toplumun etkisi ve katkıları
11 Uluslararası sosyal düzenlemeler, Uluslararası çalışmada mevzuat
12 Vaka Örnekleri ve ders içi tartışma
13 Öğrenci sunumları (1)
14 Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bauman, Z., 1999. Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. (Çev: A. Yılmaz), Ayrıntı Yay., İstanbul.
Hablemitoğlu, Ş., 2005. Küreselleşme: Düşlerden Gerçeklere. Toplumsal Dönüşüm Yayınları: 246, Araştırma İnceleme Dizisi:86, İstanbul.
King, A.D., 1998. Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev: G. Seçkin) Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 14 56
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 13 26
Uygulama 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 19 19
Alan Çalışması 2 8 16
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 1 8 8
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P7 P8
Ö1 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. 4 - - - -
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır. - 4 - - -
Ö3 Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. - 4 - - -
Ö4 Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır. - - 5 - -
Ö5 Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular. - - 5 - -
Ö6 Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır. - - 5 - -
Ö7 İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. - - - 5 -
Ö8 Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. - - - 5 -
Ö9 Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir. - - - - 4
Ö10 Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir. - - - - 4
Ö11 Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır. - - - - 5
Ö12 Risk grupları ile bağlantı kurar. - - - - 3
Ö13 Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. - - - - 3