Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811126 | Uluslararası Sosyal Hizmet | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Sınıf içi tartışma Düz anlatım Sunum yapma Olgu sunumu |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ | C-223 | [email protected] | 7460 | Cuma 15:30 |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında; uluslararası sosyal hizmet alanı tanıtılacaktır. Daha sonra uluslararası sosyal hizmet ile küresel sosyal politikalar arasındaki ilişkiler, uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği, ulusal ve uluslararası mevzuat arasındaki ilişkiye değinilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı güncel gelişmeler ile uluslararası boyutta ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçları ve çalışmaları hakkında öğrencilere makro düzeyde bakış açısı kazandırmak ve yeni oluşmakta olan bu alanda çalışılması için gereken teorik altyapı ve beceri temelini oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma | 2 |
| P2 | Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma | 3 |
| P3 | Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme | 5 |
| P4 | Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma | 4 |
| P5 | Kurum ortamlarında sorumluluk yüklenme | 4 |
| P6 | Baskı karşıtı uygulamayı benimseme | 3 |
| P7 | İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme | 3 |
| P8 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme | 5 |
| P9 | Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | P.1.4 | 1,2,3 |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır. | P.2.5 | 1,2,3 |
| Ö3 | Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. | P.2.6 | 1,2,6 |
| Ö4 | Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır. | P.3.2 | 5,6 |
| Ö5 | Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular. | P.3.3 | 1,2,5 |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır. | P.3.6 | 1,3,5,7 |
| Ö7 | İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. | P.7.1 | 1,2,6 |
| Ö8 | Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. | P.7.4 | 1,2 |
| Ö9 | Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir. | P.8.1 | 1,2,7 |
| Ö10 | Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir. | P.8.2 | 1,2,7 |
| Ö11 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır. | P.8.3 | 1,2 |
| Ö12 | Risk grupları ile bağlantı kurar. | P.8.4 | 1,2 |
| Ö13 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. | P.8.5 | 1,2,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, görüş alma, dersi yapılandırma |
| 2 | Uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri, Uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği |
| 3 | Toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları, toplumlararası çatışma ve baskılar |
| 4 | Uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler, Kavram olarak uluslararası sosyal hizmet |
| 5 | Social worker in the field of international social work: Functions and roles |
| 6 | Uluslararası sosyal hizmet çalışma alanları ve vaka yönetimi |
| 7 | Vize sınavı |
| 8 | Uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, göç ve uluslararası sosyal hizmet |
| 9 | Yoksulluğun artışı, küreselleşmenin yoksullukla bağlantısı, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri |
| 10 | Uluslararası sosyal sorunları önlemede sivil toplumun etkisi ve katkıları |
| 11 | Uluslararası sosyal düzenlemeler, Uluslararası çalışmada mevzuat |
| 12 | Vaka Örnekleri ve ders içi tartışma |
| 13 | Öğrenci sunumları (1) |
| 14 | Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bauman, Z., 1999. Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları. (Çev: A. Yılmaz), Ayrıntı Yay., İstanbul. |
| Hablemitoğlu, Ş., 2005. Küreselleşme: Düşlerden Gerçeklere. Toplumsal Dönüşüm Yayınları: 246, Araştırma İnceleme Dizisi:86, İstanbul. | |
| King, A.D., 1998. Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev: G. Seçkin) Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 13 | 26 |
| Uygulama | 3 | 10 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 19 | 19 |
| Alan Çalışması | 2 | 8 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Diğer | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında kuruluş içi ve kuruluşlar arası veri tabanları oluşturur ve bu verileri, uygulamaları değerlendirmede ve geleceğe yönelik stratejiler oluşturmada kullanır. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Sosyal sorunları araştırır ve eleştirel bir şekilde inceler. | - | 4 | - | - | - |
| Ö4 | Sosyal hizmetin etik ilke ve değerlerini ileri sosyal hizmet uygulamasına aktarır. | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Mesleki uygulamalarını etik yükümlülükler çerçevesinde sorgular. | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarında teknolojiyi etik kurallar çerçevesinde kullanır. | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. | - | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Farklı sosyo-kültürel özelliklere sahip müracaatçı grupları ile genelci sosyal hizmet uygulamasını bağımsız bir şekilde gerçekleştirir. | - | - | - | - | 4 |
| Ö10 | Hem bireyler arasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiyi inceler ve ilişkilendirir. | - | - | - | - | 4 |
| Ö11 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve toplumla çalışırken etkili sözlü iletişim sergiler ve yazılı iletişimi kullanır. | - | - | - | - | 5 |
| Ö12 | Risk grupları ile bağlantı kurar. | - | - | - | - | 3 |
| Ö13 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. | - | - | - | - | 3 |
