Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811124 | Sosyal Hizmet Bilgisinin İşlenmesi ve Raporlaştırma | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kayda giriş ve kayıt yöntemleri Kaydetmenin önemi Kayıt türleri Kayıt etiği Genel yazım kuralları ve ifade türleri Başvuru kuralları Bilgi sistemleri ile kayıt Ara sınav i Etkili kayıt için ipuçları Proje formları ve kayıt Sosyal hizmetlerde kayıt yapmanın önemi Sosyal medyadan kayıt örnekleri çalışma alanları Grup çalışması için kayıt yapabilme becerisi Kayıtların elektronik sistemlere dönüştürülmesi
Dersin Amacı
Sosyal hizmet için kayıt becerileri önemli bir yer tutmaktadır. Bu derste profesyonel kayıt, kayıt türleri, kayıt yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme | 5 |
| P4 | Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma | 5 |
| P8 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme | 4 |
| P9 | Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Mesleğine, müracaatçılarına, meslektaşlarına, birlikte çalıştığı diğer meslek elemanlarına, çalıştığı kuruma ve topluma karşı etik sorumlulukları bilir ve bunları yüklenir. | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Mesleki uygulamalarında etik ve etik olmayan davranışı ayırt eder. | P.3.4 | 1 |
| Ö3 | Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. | P.4.3 | 1 |
| Ö4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. | P.8.5 | 1 |
| Ö5 | Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir. | P.9.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyal hizmette kayıt ilke ve tekniklerine giriş |
| 2 | Sosyal hizmette kayıt tutmanın önemi |
| 3 | Kayıt türleri |
| 4 | Kayıtta etik |
| 5 | Genel yazım kuralları ve yazılı iletişim türleri |
| 6 | Referans kuralları |
| 7 | Elektronik kayıt |
| 8 | Etkili kaydın özellikleri |
| 9 | Proje formu ve kayıt |
| 10 | Sosyal hizmet alanlarında kayıtların önemi |
| 11 | Farklı sosyal hizmet alanlarından kayıt örnekleri |
| 12 | Kayıt becerisi |
| 13 | Farklı sosyal hizmet alanlarında elektronik kayıtların değiştirilmesi |
| 14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tutar, H. ve Ayyıldız, F. (2008). Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
| Diğer | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Mesleğine, müracaatçılarına, meslektaşlarına, birlikte çalıştığı diğer meslek elemanlarına, çalıştığı kuruma ve topluma karşı etik sorumlulukları bilir ve bunları yüklenir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Mesleki uygulamalarında etik ve etik olmayan davranışı ayırt eder. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme temelinde mesleki kararları oluşturur. | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir. | - | - | - | 4 |
