Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811120 | Sosyal Hizmetlerde İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları kavramı İnsan kaynaklarının sınıflandırılması İnsan kaynaklarının özellikleri İnsan kaynakları yönetimi Sosyal hizmet örgütlerinde insan kaynakları yönetiminin temel işlevleri Sosyal hizmette insan kaynakları yönetimi ve toplam kalite yönetimi arasındaki ilişki Ara sınav Kalitenin kavram olarak tanımı Toplam kalite kavramı Toplam kalite yönetimi ve hizmet Toplam kalite yönetiminin özellikleri Toplam kalite yönetimi açısından insan kaynakları yönetiminin önemli işlevleri (I) Toplam kalite yönetimi açısından insan kaynakları yönetiminin önemli işlevleri (II) İnsan kaynaklarının faydaları sosyal hizmet örgütleri için kaynaklar ve toplam kalite yönetimi Sosyal hizmet örgütleri için insan kaynakları ve toplam kalite yönetiminin faydaları Final sınavı
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sosyal hizmet uzmanlarına, insan kaynaklarını başarılı bir şekilde yönetebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmak ve sosyal hizmet uygulamalarında verimli ve tatmin edici bir hizmet anlayışını benimsemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme | 3 |
| P7 | İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. | P.7.4 | 1 |
| Ö2 | Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir. | P.9.1 | 1 |
| Ö3 | Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir. | P.9.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları kavramı |
| 2 | İnsan kaynaklarının sınıflandırılması |
| 3 | İnsan kaynaklarının özellikleri |
| 4 | İnsan kaynakları yönetimi |
| 5 | Sosyal hizmet örgütlerinde insan kaynakları yönetiminin temel işlevleri |
| 6 | Sosyal hizmette insan kaynakları yönetimi ile toplam kalite yönetimi arasındaki ilişki |
| 7 | Kalitenin bir kavram olarak tanımı |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Toplam kalite anlayışı |
| 10 | Toplam kalite yönetimi ve hizmet |
| 11 | Toplam kalite yönetiminin özellikleri |
| 12 | Toplam kalite yönetimi açısından insan kaynakları yönetiminin önemli fonksiyonları (I) |
| 13 | İnsan kaynakları ve toplam kalite yönetiminin sosyal hizmet örgütlerine faydaları |
| 14 | İnsan kaynakları ve toplam kalite yönetiminin sosyal hizmet örgütlerine faydaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Martin, L.,1993.İnsana Hizmet Organizasyonlarında Toplam Kalite Yönetimi. Sage Pub., ABD |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 18 | 36 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
| Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Profesyonel uygulamalarını insan hakları, sosyal ve ekonomik adalet kavramları temelinde değerlendirir. | 5 | - |
| Ö2 | Müracaatçılara yönelik kurum hizmetlerini planlar, yeni programlar geliştirir. | - | 4 |
| Ö3 | Sosyal refah politikalarının sosyal hizmetlerin sunumunu nasıl etkilediğini değerlendirir. | - | - |
