Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811119 | Sosyal Psikolojide Temel Konular | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sosyal psikolojinin tanımlanması, sosyal psikolojide araştırma yöntemleri ve temel kuramlar, sosyal algı, benlik, çelişkiyi azaltmak, tutum ve önyargı, sosyal etki, itaat, toplum yanlısı davranışlar, kişiler arası ilişkiler, sosyal cinsiyet ve saldırganlık.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sosyal psikoloji problemlerini ve sosyal psikoloji teorilerini anlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme | 5 |
| P6 | Baskı karşıtı uygulamayı benimseme | 3 |
| P8 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. | P.6.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması |
| 2 | Sosyal Psikolojiye Giriş |
| 3 | Sosyal Psikolojideki Kavramlar ve Araştırma Yöntemleri |
| 4 | Grup Dinamikleri, Uyma ve İtaat |
| 5 | Sosyal Biliş |
| 6 | Sosyal İnançlar ve Yargılar |
| 7 | Önyargı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Tutumlar ve Değişimi, İkna Yöntemleri |
| 10 | Kültürel Psikoloji ve Özerk-İlişkisel Benlik |
| 11 | Kişilerarası Çekim ve Yakın İlişkiler |
| 12 | Saldırganlık ve Yardım Davranışları |
| 13 | Zorbalık |
| 14 | Sosyal Psikolojide Güncel Konular |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sosyal Psikoloji-1. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2291. 4. Baskı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 18 | 36 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 19 | 38 |
| Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | 3 | - |
| Ö2 | Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. | - | 4 |
