Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811118 | Sosyal Hizmet Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Tartışma Ödev hazırlama Sunum yapma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
sosyal hizmet eğitiminin tarihi, temel bileşenleri, yaklaşımları ve dinamikleriyle ilgili bilgi donanımını sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitim, açıköğretim gibi farklı modellerle sunulan sosyal hizmet eğitiminin küresel sosyal hizmet eğitim standartları çerçevesinde tartışılması
Dersin Amacı
Bu ders ile, yüksek lisans öğrencilerine sosyal hizmet eğitiminin tarihi, temel bileşenleri, yaklaşımları ve dinamikleriyle ilgili bilgi donanımını sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitim, açıköğretim gibi farklı modellerle sunulan sosyal hizmet eğitiminin küresel sosyal hizmet eğitim standartları çerçevesinde tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma | 5 |
| P2 | Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma | 4 |
| P4 | Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma | 3 |
| P7 | İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | P.1.1 | 1,3,5,6 |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | P.1.4 | 1,3,5,6 |
| Ö3 | Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. | P.2.2 | 1,3,5,6 |
| Ö4 | Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. | P.4.3 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin genel işlenişi hakkında bilgi sunma, öğrenci sorumlulukları ve ödevlerini paylaştırma |
| 2 | Dünya'da sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi ve mevcut durumu |
| 3 | Türkiye'de sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi ve mevcut durumu |
| 4 | Sosyal hizmet eğitiminde öne çıkan sorun alanları |
| 5 | Sosyal hizmet eğitiminin özerk ve özgün yapısı |
| 6 | Sosyal hizmet eğitiminde alan uygulaması |
| 6 | Sosyal hizmet eğitiminde uygulamalı araştırma |
| 8 | Vize sınavı |
| 9 | Sosyal hizmet eğitiminin uzaktan eğitime entegrasyonu |
| 10 | Sosyal hizmet eğitiminde kalite güvencesi ve akreditasyon |
| 11 | Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -1 |
| 12 | Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -2 |
| 13 | Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -3 |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi ve final sınavına hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alptekin, K., Topuz, S. ve Zengin, O. (2014). Türkiye'de sosyal hizmet eğitiminde mevcut durum: tespitler, analizler ve öneriler. (İçinde) E. Atamtürk ve E. Yaman (yayına hazırlayanlar). Sosyal hizmet sempozyumu 2013: Türkiye'de çocuğun refahı ve korunması: kapsayıcı bir yaklaşım arayışı (ss.353-366). Sempozyum Bildirileri (elektronik basım). Kocaeli. |
| Alptekin, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkiye'de sosyal hizmet eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. | |
| Alptekin, K. (2021). Sosyal hizmet eğitiminde kontrolsüz büyüme döneminin ağır faturası: Açıköğretim. M. Kırlıoğlu ve D. Akarçay Ulutaş (editörler). (İçinde) Sosyal hizmet eğitiminin genişleyen sınırları: Uygulama ve araştırma için bir rehber (ss. 42-62). Konya: Eğitim Yayınevi. | |
| Alptekin, K. Topuz, S. ve Zengin, O. (2021). COVID-19 Pandemisi döneminde sosyal hizmet bölümlerinin boş kalan kontenjanları bize ne söylüyor? (İçinde) Sosyal hizmet sempozyumu 2021: COVID -19 ve sosyal hizmet, ss. 86. Burdur. | |
| Alptekn, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkye'de sosyal hzmet eğtm. Ankara: No bel Akademk Yayıncılık, Eğtm Danışmanlık T c. Ltd. Şt . |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 20 (%) |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 15 | 45 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 29 | 29 |
| Alan Çalışması | 1 | 5 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 19 | 19 |
| Diğer | 2 | 14 | 28 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. | 4 | - | - |
| Ö3 | Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. | - | 5 | - |
| Ö4 | Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. | - | - | 4 |
