İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
83811118 Sosyal Hizmet Eğitimi 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Düz anlatım Tartışma Ödev hazırlama Sunum yapma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
sosyal hizmet eğitiminin tarihi, temel bileşenleri, yaklaşımları ve dinamikleriyle ilgili bilgi donanımını sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitim, açıköğretim gibi farklı modellerle sunulan sosyal hizmet eğitiminin küresel sosyal hizmet eğitim standartları çerçevesinde tartışılması
Dersin Amacı
Bu ders ile, yüksek lisans öğrencilerine sosyal hizmet eğitiminin tarihi, temel bileşenleri, yaklaşımları ve dinamikleriyle ilgili bilgi donanımını sunulması amaçlanmaktadır. Ayrıca, dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitim, açıköğretim gibi farklı modellerle sunulan sosyal hizmet eğitiminin küresel sosyal hizmet eğitim standartları çerçevesinde tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma 5
P2 Nicel, nitel ve karma yönteme dayalı sosyal hizmet araştırması yapma 4
P4 Profesyonel kimlik geliştirme ve buna uygun davranma 3
P7 İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. P.1.1 1,3,5,6
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. P.1.4 1,3,5,6
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. P.2.2 1,3,5,6
Ö4 Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. P.4.3 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin genel işlenişi hakkında bilgi sunma, öğrenci sorumlulukları ve ödevlerini paylaştırma
2 Dünya'da sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi ve mevcut durumu
3 Türkiye'de sosyal hizmet eğitiminin tarihçesi ve mevcut durumu
4 Sosyal hizmet eğitiminde öne çıkan sorun alanları
5 Sosyal hizmet eğitiminin özerk ve özgün yapısı
6 Sosyal hizmet eğitiminde alan uygulaması
6 Sosyal hizmet eğitiminde uygulamalı araştırma
8 Vize sınavı
9 Sosyal hizmet eğitiminin uzaktan eğitime entegrasyonu
10 Sosyal hizmet eğitiminde kalite güvencesi ve akreditasyon
11 Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -1
12 Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -2
13 Öğrenci ödev teslimi ve sunumları -3
14 Dersin genel değerlendirmesi ve final sınavına hazırlık
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Alptekin, K., Topuz, S. ve Zengin, O. (2014). Türkiye'de sosyal hizmet eğitiminde mevcut durum: tespitler, analizler ve öneriler. (İçinde) E. Atamtürk ve E. Yaman (yayına hazırlayanlar). Sosyal hizmet sempozyumu 2013: Türkiye'de çocuğun refahı ve korunması: kapsayıcı bir yaklaşım arayışı (ss.353-366). Sempozyum Bildirileri (elektronik basım). Kocaeli.
Alptekin, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkiye'de sosyal hizmet eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
Alptekin, K. (2021). Sosyal hizmet eğitiminde kontrolsüz büyüme döneminin ağır faturası: Açıköğretim. M. Kırlıoğlu ve D. Akarçay Ulutaş (editörler). (İçinde) Sosyal hizmet eğitiminin genişleyen sınırları: Uygulama ve araştırma için bir rehber (ss. 42-62). Konya: Eğitim Yayınevi.
Alptekin, K. Topuz, S. ve Zengin, O. (2021). COVID-19 Pandemisi döneminde sosyal hizmet bölümlerinin boş kalan kontenjanları bize ne söylüyor? (İçinde) Sosyal hizmet sempozyumu 2021: COVID -19 ve sosyal hizmet, ss. 86. Burdur.
Alptekn, K. (2016). Başlangıçtan bugüne ve yarına Türkye'de sosyal hzmet eğtm. Ankara: No bel Akademk Yayıncılık, Eğtm Danışmanlık T c. Ltd. Şt .
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Ödev - -
Sunum 1 20 (%)
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 14 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 15 45
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 29 29
Alan Çalışması 1 5 5
Dönem Sonu Sınavı 1 19 19
Diğer 2 14 28
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4
Ö1 Kuramla uygulama arasındaki ilişkiyi kurar. 5 - -
Ö2 Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki kuramsal tartışma ve uygulamaları analiz eder. 4 - -
Ö3 Seçtiği konu ile ilgili alan yazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. - 5 -
Ö4 Sosyal hizmetin bilgi, beceri, değerlerini içselleştirir ve bunlara karşı adanmışlık gösterir. - - 4