Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83811116 | Yetiyitimi ve Sosyal Hizmet | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER | B BLOK-Z28 | [email protected] | 7550 | Salı 10.00-12.00 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma | 2 |
| P3 | Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme | 3 |
| P6 | Baskı karşıtı uygulamayı benimseme | 5 |
| P7 | İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme | 5 |
| P8 | Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme | 4 |
| P9 | Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. | P.6.1 | 1 |
| Ö3 | Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir. | P.6.2 | 1 |
| Ö4 | İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. | P.7.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve temel kavramlara giriş |
| 2 | Yetiyitimi kavramı ve tarihsel gelişimi |
| 3 | Engellilik ve yetiyitimi kavramlarının kuramsal temelleri |
| 4 | Tıbbi, sosyal ve insan hakları temelli modellerin karşılaştırılması |
| 5 | Toplumsal inşa, damgalama ve dışlanma süreçleri |
| 6 | Sosyal politika perspektifinden yetiyitimi |
| 7 | İnsan hakları, eşitlik ve sosyal adalet çerçevesinde sosyal hizmetin rolü |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Güçlendirme yaklaşımı ve eleştirel sosyal hizmet |
| 10 | Ekolojik ve sistem temelli yaklaşımlar |
| 11 | Feminist sosyal hizmet ve yetiyitimi |
| 12 | Kültürel yeterlilik ve sosyal hizmet etiği |
| 13 | Öğrenci sunumları – 1 |
| 14 | Öğrenci sunumları – 2 ve genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Oliver, M. (1996). Understanding Disability: From Theory to Practice. New York: St. Martin's Press. |
| 3. Barnes, C., & Mercer, G. (2010). Exploring Disability (2nd ed.). Cambridge: Polity Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 100 (%) |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 20 | 100 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 2 | 16 | 32 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır. | 3 | - | - |
| Ö2 | Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. | - | 4 | - |
| Ö3 | Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir. | - | 3 | - |
| Ö4 | İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. | - | - | 3 |
