İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
83811116 Yetiyitimi ve Sosyal Hizmet 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER B BLOK-Z28 [email protected] 7550 Salı
10.00-12.00
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çağdaş sosyal hizmet kuramlarını uygulamaya aktarma 2
P3 Etik yükümlülüklere göre davranma ve karmaşık etik konuları yönetme 3
P6 Baskı karşıtı uygulamayı benimseme 5
P7 İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaleti savunma ve geliştirme 5
P8 Bireyler, aileler, gruplar, örgütler, topluluklar ve topluma yönelik ileri genelci sosyal hizmet müdahalesini biyo-psiko-sosyal bakış açısıyla gerçekleştirme 4
P9 Sosyal hizmet alanları ile ilgili strateji, politika, plan ve program geliştirme 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır. P.1.3 1
Ö2 Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. P.6.1 1
Ö3 Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir. P.6.2 1
Ö4 İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. P.7.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve temel kavramlara giriş
2 Yetiyitimi kavramı ve tarihsel gelişimi
3 Engellilik ve yetiyitimi kavramlarının kuramsal temelleri
4 Tıbbi, sosyal ve insan hakları temelli modellerin karşılaştırılması
5 Toplumsal inşa, damgalama ve dışlanma süreçleri
6 Sosyal politika perspektifinden yetiyitimi
7 İnsan hakları, eşitlik ve sosyal adalet çerçevesinde sosyal hizmetin rolü
8 Ara sınav
9 Güçlendirme yaklaşımı ve eleştirel sosyal hizmet
10 Ekolojik ve sistem temelli yaklaşımlar
11 Feminist sosyal hizmet ve yetiyitimi
12 Kültürel yeterlilik ve sosyal hizmet etiği
13 Öğrenci sunumları – 1
14 Öğrenci sunumları – 2 ve genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Oliver, M. (1996). Understanding Disability: From Theory to Practice. New York: St. Martin's Press.
3. Barnes, C., & Mercer, G. (2010). Exploring Disability (2nd ed.). Cambridge: Polity Press.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Ödev - -
Sunum 1 100 (%)
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 5 20 100
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 2 16 32
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P6 P7
Ö1 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı grupları için sosyal hizmet uygulamalarında kullanır. 3 - -
Ö2 Baskı ve ayrımcılığın biçimlerini ve mekanizmalarını analiz eder. - 4 -
Ö3 Bireylere, ailelere, gruplara, örgütlere, topluluklara ve topluma yönelik baskı karşıtı sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirir. - 3 -
Ö4 İnsan haklarının savunuculuğunu yapar. - - 3