İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900015 | Medeniyet Tasavvuru ve Ahilik | 2 | Güz | 3 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Karatay Medresesi, öğretim kadrosu, vakfiyesi ve mimari hususiyetleri hakkında kısaca bilgi. Medeniyet ve kültür kavramları, medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. Türk-İslam medeniyetinin temel kaynakları, Türk-İslam medeniyetinin kurucu unsurları, Türk- İslam medeniyetinin bazı yansımaları.
Dersin Amacı
Büyük bir medeniyetin kurucusu olan milletimizin insana verdiği değer, adalet konusunda gösterdiği titizlik, dinamizm, farklı kültür ve inançtaki topluluklarla müşterek yaşama tecrübesi gibi hususların güncellenerek, tefekkür eden, üreten ve insan ortak paydasında bütün insanlığa hizmet etmeyi idealize eden bir şuur oluşturmaktır. Üniversitemizin adının ilham kaynağı olan Karatay Medresesinin kurucusu ve büyük Türk devlet adamı Celaleddin Karatay'ı ve ilim-irfan merkezi olan Karatay Medresesini tanıtarak, "Medreseden Üniversiteye"anlayışıyla köklü ve derin bir medeniyetin mensubu olduğumuzun hatırlanması sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma. | 3 |
P16 | Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma. | 3 |
P18 | Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı dersi başarıyla tamamlama. | 3 |
P21 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | P.11.2 | 1 |
Ö2 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | P.11.4 | 1 |
Ö3 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | P.11.5 | 1 |
Ö4 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | P.11.6 | 1 |
Ö5 | Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. | P.16.3 | 1 |
Ö6 | Kavrama: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konuları ifade eder. | P.18.2 | 1 |
Ö7 | Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.21.1 | 1 |
Ö8 | Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.21.5 | 1 |
Ö9 | Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.21.6 | 1 |
Ö10 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | P.24.1 | 1 |
Ö11 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | P.24.2 | 1 |
Ö12 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | P.24.3 | 1 |
Ö13 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.24.4 | 1 |
Ö14 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.24.5 | 1 |
Ö15 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.24.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Medeniyetin doğuşunu hazırlayan temel unsurlar. (insan, insan ve muhit, insan ve lisan, insan ve ilim, müsamaha) ve Medeniyetin doğuşuna etki eden faktörler.(Din ve medeniyet, ilim ve medeniyet, hikmet ve medeniyet) |
2 | İslam ve barış, İslam ve dinamizm, Kültür ve medeniyet kavramları, Batı medeniyetinin teşekkülünde İslam'ın rolü |
3 | İslam Medeniyetinde dinamizm. |
4 | İslam ve barış |
5 | Medeniyetin doğuşunda fert, toplum ve devlet, sanat ve medeniyet ilişkisi |
6 | Medeniyet tasavvurunun dayandığı esaslar, Medeniyet kurucusu Hz. Adem ve Medeniyet tasavvuru, Medeniyet Tasavvurunda model insan; Hz. Muhammed |
7 | Karatay Medresesi ve vakfiyesi, Celaleddin Karatay ve siyasi kariyeri |
8 | Ahilik ve Ahi Evran, Ahilik sistemi |
9 | Ahilik Sisteminin boyutları |
10 | Ahilik sisteminde iktisadî yapı ve Ombudsmanlık |
11 | Fütüvvetnameler, Ahi Kimliği ve Model İnsan |
12 | Ahi Zaviyelerinde Tedrisat, Ahilik ve Halk Eğitimi |
13 | Şed Merasimi ve Edebiyatımızda Ahilik |
14 | Meşru Kazanç, Ahlak, Ahilik ve Günümüz |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ-Meltem KURTULUŞ (Editörler), Ahilik ve Meslek Ahlakı, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya 2018. |
Ömer Faruk ERDEM-Murat AYVACI, Medeniyet TAsavvuru ve Karatay Medresesi, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya 1918. | |
2. Ortak Yazarlar, Ahilik ve Meslek Ahlakı, Konya: KTO Karatay Üniversitesi Yayınları,2016. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 | P16 | P18 | P21 | P24 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. | 3 | - | - | - | - |
Ö2 | Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. | 2 | - | - | - | - |
Ö3 | Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. | 4 | - | - | - | - |
Ö5 | Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. | - | 3 | - | - | - |
Ö6 | Kavrama: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konuları ifade eder. | - | - | 3 | - | - |
Ö7 | Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | 3 | - |
Ö8 | Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | 4 | - |
Ö9 | Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | 4 | - |
Ö10 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme | - | - | - | - | - |
Ö11 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme | - | - | - | - | - |
Ö12 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme | - | - | - | - | - |
Ö13 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | - | - | - | - | - |
Ö14 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | - | - | - | - | - |
Ö15 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | - | - | - | - | - |