İletişim ve Tasarımı
TYYÇ- Program Yeterlilikleri İlişkisi
Grup Başlık | Grup Alt Başlık | Temel Alan Yeterlilikleri (Gazetecilik ve Enformasyon) | PROGRAM YETERLİLİKLERİ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (6. Düzey (Lisans Eğitimi)) | ||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | No | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | ||
Bilgi | - | 1 | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 2 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 4 | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 5 | İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 6 | Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Bilgi | - | 7 | İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | - | 1 | Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | - | 2 | Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | - | 3 | Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcı bir şekilde açıklar. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Beceriler | - | 4 | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3 | Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 3 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 1 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. | 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 3 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 4 | Bilgiye ulaşma yollarını bilme, alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Öğrenme Yetkinliği | 5 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. | 1 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 5 | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | 5 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 6 | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 7 | Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve uyum sağlar. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. | 2 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 3 | Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 4 | Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve uygun davranır. | - | - | |||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik | 5 | Sosyal güvenlik ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | - | - |