P1) İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir.
| P.1.1) Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. |
| P.1.2) Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. |
| P.1.3) Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. |
| P.1.4) Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. |
| P.1.5) Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. |
| P.1.6) Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. |
|
P2) Temel tasarımın temel ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcılarını bilir.
| P.2.1) Bilgi: Tasarım alanının kuram ve kuramcılarını ifade eder. |
| P.2.2) Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder. |
| P.2.3) Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular. |
| P.2.4) Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder. |
| P.2.5) Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir. |
| P.2.6) Değerlendirme: Tasarım kavramlarını farklı tasarım teknikleri ile ifade eder. |
|
P3) İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartları bilir.
| P.3.1) Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir. |
| P.3.2) Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder. |
| P.3.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. |
| P.3.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder |
| P.3.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir. |
| P.3.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir. |
|
P4) İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
| P.4.1) Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir. |
| P.4.2) Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder |
| P.4.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır. |
| P.4.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder |
| P.4.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir. |
| P.4.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir. |
|
P5) Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir.
| P.5.1) Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. |
| P.5.2) Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. |
| P.5.3) Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. |
| P.5.4) Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. |
| P.5.5) Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. |
| P.5.6) Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. |
|
P6) Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
| P.6.1) Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir. |
| P.6.2) Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder. |
| P.6.3) Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular. |
| P.6.4) Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder. |
| P.6.5) Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir. |
| P.6.6) Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir. |
|
P7) İletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel bir yaklaşımla inceler.
| P.7.1) Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir. |
| P.7.2) Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder. |
| P.7.3) Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler. |
| P.7.4) Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder. |
| P.7.5) Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir. |
| P.7.6) Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir. |
|
P8) Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
| P.8.1) Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir. |
| P.8.2) Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder. |
| P.8.3) Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır. |
| P.8.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder. |
| P.8.5) Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. |
| P.8.6) Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir. |
|
P9) Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir.
| P.9.1) Bilgi: İletişim türlerini bilir. |
| P.9.2) Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. |
| P.9.3) Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. |
| P.9.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. |
| P.9.5) Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. |
| P.9.6) Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir. |
|
P10) İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir.
| P.10.1) Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. |
| P.10.2) Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. |
| P.10.3) Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır. |
| P.10.4) Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder. |
| P.10.5) Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir. |
| P.10.6) Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir. |
|
P11) İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma.
| P.11.1) Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir. |
| P.11.2) Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder. |
| P.11.3) Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular. |
| P.11.4) Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder. |
| P.11.5) Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir. |
| P.11.6) Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir. |
|
P12) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma.
| P.12.1) Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir. |
| P.12.2) Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder. |
| P.12.3) Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular. |
| P.12.4) Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder. |
| P.12.5) Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir. |
| P.12.6) Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir. |
|
P13) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma.
| P.13.1) Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. |
| P.13.2) Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. |
| P.13.3) Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. |
| P.13.4) Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. |
| P.13.5) Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. |
| P.13.6) Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir. |
|
P14) Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
| P.14.1) Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir. |
| P.14.2) Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder. |
| P.14.3) Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular. |
| P.14.4) Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder. |
| P.14.5) Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir. |
| P.14.6) Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir. |
|
P15) Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olma.
| P.15.1) Bilgi: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri bilir. |
| P.15.2) Kavrama: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri ifade eder. |
| P.15.3) Uygulama: Projelerde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri uygular. |
| P.15.4) Analiz: Projeler içerisinde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri analiz eder. |
| P.15.5) Sentez: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri gözeten özgün projeler üretir. |
| P.15.6) Değerlendirme: Projelerde Alanı ile ilgili hukuki düzenlemelere ve mesleki etik ilkelere olan bağlılığı değerlendirir. |
|
P16) Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma.
| P.16.1) Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir. |
| P.16.2) Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder. |
| P.16.3) Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular. |
| P.16.4) Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder. |
| P.16.5) Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir. |
| P.16.6) Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir. |
|
P17) İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma.
| P.17.1) Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir. |
| P.17.2) Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder. |
| P.17.3) Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular. |
| P.17.4) Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder. |
| P.17.5) Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir. |
| P.17.6) Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir. |
|
P18) Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı dersi başarıyla tamamlama.
| P.18.1) Bilgi: Alanı dışında olan ve mesleki gelişimine katkısı olan konuları bilir. |
| P.18.2) Kavrama: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konuları ifade eder. |
| P.18.3) Uygulama: Proje üretirken alanı dışındaki konuların bilincinde olarak ile uygular. |
| P.18.4) Analiz: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları analiz eder. |
| P.18.5) Sentez: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konulara hâkim olarak proje üretir. |
| P.18.6) Değerlendirme: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları değerlendirir. |
|
P19) İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olma.
| P.19.1) Bilgi: Alanı ile ilgili iş sağlığı ve güvenliğini ilgilendiren konuları bilir. |
| P.19.2) Kavrama: İş sağlığı ve güvenliği kapsamında alanını ilgilendiren konuları ifade eder. |
| P.19.3) Uygulama: Proje üretirken iş sağlığı ve güvenliği konularını gözeterek uygular. |
| P.19.4) Analiz: Projelerinde iş sağlığı ve güvenliğini kapsamına giren hususları analiz eder. |
| P.19.5) Sentez: İş sağlığı ve güvenliği kurallarına göre proje üretir. |
| P.19.6) Değerlendirme: Alanı dahilindeki iş sağlığı ve güvenliği konularını değerlendirir. |
|
P20) En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde) sahip olma.
| P.20.1) Bilgi: Alana dair İngilizce kavramları tanır. |
| P.20.2) Kavrama: B1 Düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklar. |
| P.20.3) Uygulama: Alandaki çalışmalarda İngilizce terimlerle örneklendirme yapar. |
| P.20.4) Analiz: Alanı ile ilgili İngilizce bir kaynakları kendi diline çevirir. |
| P.20.5) Sentez: Proje üretirken yabancı dile uygun sembolleri kullanır. |
| P.20.6) Değerlendirme: İngilizce kullanarak sunum yapar. |
|
P21) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.21.1) Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.21.2) Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.21.3) Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.21.4) Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.21.5) Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.21.6) Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P22) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.22.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme |
| P.22.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme |
| P.22.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.22.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
| P.22.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.22.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P23) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
| P.23.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.23.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.23.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.23.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.23.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.23.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P24) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.24.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.24.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.24.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.24.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.24.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.24.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P25) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.25.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.25.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.25.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.25.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.25.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.25.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P26) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.26.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.26.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.26.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.26.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.26.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.26.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.26.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.26.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P27) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
| P.27.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
| P.27.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.27.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
| P.27.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme |
| P.27.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.27.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|