İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir.
P.1.1) Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir.
P.1.2) Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder.
P.1.3) Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir.
P.1.4) Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder.
P.1.5) Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır.
P.1.6) Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar.
P2) Temel tasarımın temel ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcılarını bilir.
P.2.1) Bilgi: Tasarım alanının kuram ve kuramcılarını ifade eder.
P.2.2) Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder.
P.2.3) Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular.
P.2.4) Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder.
P.2.5) Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir.
P.2.6) Değerlendirme: Tasarım kavramlarını farklı tasarım teknikleri ile ifade eder.
P3) İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartları bilir.
P.3.1) Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir.
P.3.2) Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder.
P.3.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır.
P.3.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder
P.3.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir.
P.3.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir.
P4) İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
P.4.1) Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir.
P.4.2) Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder
P.4.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır.
P.4.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder
P.4.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir.
P.4.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir.
P5) Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir.
P.5.1) Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir.
P.5.2) Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder.
P.5.3) Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular.
P.5.4) Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder.
P.5.5) Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir.
P.5.6) Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir.
P6) Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
P.6.1) Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir.
P.6.2) Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder.
P.6.3) Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular.
P.6.4) Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder.
P.6.5) Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.6.6) Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir.
P7) İletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel bir yaklaşımla inceler.
P.7.1) Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir.
P.7.2) Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder.
P.7.3) Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler.
P.7.4) Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder.
P.7.5) Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir.
P.7.6) Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir.
P8) Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
P.8.1) Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir.
P.8.2) Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder.
P.8.3) Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır.
P.8.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder.
P.8.5) Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.8.6) Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir.
P9) Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir.
P.9.1) Bilgi: İletişim türlerini bilir.
P.9.2) Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder.
P.9.3) Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır.
P.9.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder.
P.9.5) Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir.
P.9.6) Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir.
P10) İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir.
P.10.1) Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir.
P.10.2) Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder.
P.10.3) Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır.
P.10.4) Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder.
P.10.5) Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir.
P.10.6) Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir.
P11) İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma.
P.11.1) Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir.
P.11.2) Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder.
P.11.3) Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular.
P.11.4) Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder.
P.11.5) Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.11.6) Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir.
P12) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma.
P.12.1) Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir.
P.12.2) Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder.
P.12.3) Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular.
P.12.4) Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder.
P.12.5) Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.12.6) Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir.
P13) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma.
P.13.1) Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir.
P.13.2) Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder.
P.13.3) Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular.
P.13.4) Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder.
P.13.5) Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir.
P.13.6) Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir.
P14) Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
P.14.1) Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir.
P.14.2) Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder.
P.14.3) Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular.
P.14.4) Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder.
P.14.5) Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir.
P.14.6) Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir.
P15) Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olma.
P.15.1) Bilgi: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri bilir.
P.15.2) Kavrama: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri ifade eder.
P.15.3) Uygulama: Projelerde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri uygular.
P.15.4) Analiz: Projeler içerisinde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri analiz eder.
P.15.5) Sentez: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri gözeten özgün projeler üretir.
P.15.6) Değerlendirme: Projelerde Alanı ile ilgili hukuki düzenlemelere ve mesleki etik ilkelere olan bağlılığı değerlendirir.
P16) Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma.
P.16.1) Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir.
P.16.2) Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder.
P.16.3) Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular.
P.16.4) Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder.
P.16.5) Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir.
P.16.6) Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir.
P17) İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma.
P.17.1) Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir.
P.17.2) Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder.
P.17.3) Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular.
P.17.4) Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder.
P.17.5) Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir.
P.17.6) Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir.
P18) Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı dersi başarıyla tamamlama.
P.18.1) Bilgi: Alanı dışında olan ve mesleki gelişimine katkısı olan konuları bilir.
P.18.2) Kavrama: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konuları ifade eder.
P.18.3) Uygulama: Proje üretirken alanı dışındaki konuların bilincinde olarak ile uygular.
P.18.4) Analiz: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları analiz eder.
P.18.5) Sentez: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konulara hâkim olarak proje üretir.
P.18.6) Değerlendirme: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları değerlendirir.
P19) İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olma.
P.19.1) Bilgi: Alanı ile ilgili iş sağlığı ve güvenliğini ilgilendiren konuları bilir.
P.19.2) Kavrama: İş sağlığı ve güvenliği kapsamında alanını ilgilendiren konuları ifade eder.
P.19.3) Uygulama: Proje üretirken iş sağlığı ve güvenliği konularını gözeterek uygular.
P.19.4) Analiz: Projelerinde iş sağlığı ve güvenliğini kapsamına giren hususları analiz eder.
P.19.5) Sentez: İş sağlığı ve güvenliği kurallarına göre proje üretir.
P.19.6) Değerlendirme: Alanı dahilindeki iş sağlığı ve güvenliği konularını değerlendirir.
P20) En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde) sahip olma.
P.20.1) Bilgi: Alana dair İngilizce kavramları tanır.
P.20.2) Kavrama: B1 Düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklar.
P.20.3) Uygulama: Alandaki çalışmalarda İngilizce terimlerle örneklendirme yapar.
P.20.4) Analiz: Alanı ile ilgili İngilizce bir kaynakları kendi diline çevirir.
P.20.5) Sentez: Proje üretirken yabancı dile uygun sembolleri kullanır.
P.20.6) Değerlendirme: İngilizce kullanarak sunum yapar.
P21) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.21.1) Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.21.2) Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.21.3) Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.21.4) Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.21.5) Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.21.6) Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P22) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.22.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.22.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.22.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.22.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
P.22.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.22.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P23) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
P.23.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.23.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.23.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.23.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.23.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.23.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P24) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.24.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.24.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.24.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.24.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.24.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.24.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P25) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.25.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.25.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.25.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.25.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.25.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.25.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P26) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.26.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.26.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.26.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.26.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.26.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.26.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.26.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.26.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P27) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
P.27.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme
P.27.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.27.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.27.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme
P.27.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.27.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir.
P.1.1) Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir.
P.1.2) Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder.
P.1.3) Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir.
P.1.4) Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder.
P.1.5) Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır.
P.1.6) Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar.
P2) Temel tasarımın temel ilke ve elemanlarını, kuram ve kuramcılarını bilir.
P.2.1) Bilgi: Tasarım alanının kuram ve kuramcılarını ifade eder.
P.2.2) Kavrama: Temel tasarım bilgisini teorik ve uygulamalı olarak ifade eder.
P.2.3) Uygulama: Temel tasarım alanında edindiği bilgileri çalışmalarında uygular.
P.2.4) Analiz: Tasarımda kullanılan medya bileşenlerini analiz eder.
P.2.5) Sentez: Tasarım problemlerini çözer ve özgün fikirler üretir.
P.2.6) Değerlendirme: Tasarım kavramlarını farklı tasarım teknikleri ile ifade eder.
P3) İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartları bilir.
P.3.1) Bilgi: İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını bilir.
P.3.2) Kavrama: Alanındaki ulusal ve uluslararası etik kural ve standartlarını ifade eder.
P.3.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır.
P.3.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder
P.3.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir.
P.3.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir.
P12) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konularda bilgi sahibi olma.
P.12.1) Bilgi: Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal gelişmeler vb. konuları bilir.
P.12.2) Kavrama: Yerel ve küresel konularda gelişmeleri farkındalıkla ifade eder.
P.12.3) Uygulama: Yerel ve küresel akımları tasarımlarında uygular.
P.12.4) Analiz: Yerel ve küresel akımları analiz eder.
P.12.5) Sentez: Yerel ve küresel akımların getirilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.12.6) Değerlendirme: Yerel ve küresel gelişmeler ile ortaya çıkan tasarımları değerlendirir.
P15) Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olma.
P.15.1) Bilgi: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri bilir.
P.15.2) Kavrama: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki etik ilkeleri ifade eder.
P.15.3) Uygulama: Projelerde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri uygular.
P.15.4) Analiz: Projeler içerisinde alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri analiz eder.
P.15.5) Sentez: Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki etik ilkeleri gözeten özgün projeler üretir.
P.15.6) Değerlendirme: Projelerde Alanı ile ilgili hukuki düzenlemelere ve mesleki etik ilkelere olan bağlılığı değerlendirir.
P19) İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olma.
P.19.1) Bilgi: Alanı ile ilgili iş sağlığı ve güvenliğini ilgilendiren konuları bilir.
P.19.2) Kavrama: İş sağlığı ve güvenliği kapsamında alanını ilgilendiren konuları ifade eder.
P.19.3) Uygulama: Proje üretirken iş sağlığı ve güvenliği konularını gözeterek uygular.
P.19.4) Analiz: Projelerinde iş sağlığı ve güvenliğini kapsamına giren hususları analiz eder.
P.19.5) Sentez: İş sağlığı ve güvenliği kurallarına göre proje üretir.
P.19.6) Değerlendirme: Alanı dahilindeki iş sağlığı ve güvenliği konularını değerlendirir.
P21) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.21.1) Bilgi: Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.21.2) Kavrama: Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.21.3) Uygulama: Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.21.4) Analiz: Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.21.5) Sentez: Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.21.6) Değerlendirme: Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P22) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.22.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.22.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme
P.22.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.22.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
P.22.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.22.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P23) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme
P.23.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.23.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.23.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.23.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.23.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.23.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P24) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.24.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme
P.24.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme
P.24.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme
P.24.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.24.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme
P.24.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P25) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.25.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme
P.25.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme
P.25.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme
P.25.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme
P.25.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme
P.25.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P26) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.26.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme
P.26.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme
P.26.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme
P.26.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme
P.26.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme
P.26.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.26.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme
P.26.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme
P27) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları
P.27.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme
P.27.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme.
P.27.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme.
P.27.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme
P.27.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme.
P.27.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P4) İletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem, teknik ve bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
P.4.1) Bilgi: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları bilir.
P.4.2) Kavrama: Gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları ifade eder
P.4.3) Uygulama: Uygulamalarında gereken araç, yöntem, teknik ve yazılımları kullanır.
P.4.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımları analiz eder
P.4.5) Sentez: Kullanılan araç, yöntem, teknik ve yazılımlarla özgün tasarımlar üretir.
P.4.6) Değerlendirme: Tasarımları araç, yöntem, teknik ve yazılımsal olarak değerlendirir.
P5) Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir.
P.5.1) Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir.
P.5.2) Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder.
P.5.3) Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular.
P.5.4) Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder.
P.5.5) Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir.
P.5.6) Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir.
P7) İletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel bir yaklaşımla inceler.
P.7.1) Bilgi: Alanındaki projelere eleştirisel yaklaşım tekniklerini bilir.
P.7.2) Kavrama: Tasarımları eleştirisel yaklaşımla ifade eder.
P.7.3) Uygulama: Tasarım projelerini eleştirisel yaklaşımla inceler.
P.7.4) Analiz: Eleştirisel incelemeleri analiz eder.
P.7.5) Sentez: Tasarım sürecinde özgün eleştirisel yaklaşımlar üretir.
P.7.6) Değerlendirme: Projelerde kullanılan eleştirisel yaklaşımları değerlendirir.
P8) Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
P.8.1) Bilgi: Mecralardaki tasarım teknolojileri ile iletişim tasarımı tekniklerini bilir.
P.8.2) Kavrama: Yeni medyada kullanılan tasarım teknolojilerini ve iletişim tasarımı tekniklerini ifade eder.
P.8.3) Uygulama: Projelerde tasarım teknolojilerini ve İletişim tasarımı tekniklerini kullanır.
P.8.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini analiz eder.
P.8.5) Sentez: İletişim tasarımı tekniklerini ve tasarım teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.8.6) Değerlendirme: Yeni medya ortamlarındaki tasarım teknolojilerini ile iletişim tasarımı tekniklerini eleştirir, yargılar ve değerlendirir.
P10) İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir.
P.10.1) Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir.
P.10.2) Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder.
P.10.3) Uygulama: Sınıflandırılan verileri projelerinde kullanır.
P.10.4) Analiz: Alanında topladığı verilerin kullanımını analiz eder.
P.10.5) Sentez: Elde edilen verilerle problemin çözümüne yönelik özgün tasarımlar üretir.
P.10.6) Değerlendirme: Projelerde elde edilen ve kullanılan verileri değerlendirir.
P11) İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahip olma.
P.11.1) Bilgi: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuları ve disiplinler arası kullanımını bilir.
P.11.2) Kavrama: Alanının içerdiği sosyal ve kültürel konuların disiplinler arası kullanımını ifade eder.
P.11.3) Uygulama: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi tasarımlarına uygular.
P.11.4) Analiz: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilgiyi analiz eder.
P.11.5) Sentez: İletişim alanı ve programlarıyla ilgili sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.11.6) Değerlendirme: Alanının kapsadığı disiplinler arası bilginin kullanımını değerlendirir.
P13) Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma.
P.13.1) Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir.
P.13.2) Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder.
P.13.3) Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular.
P.13.4) Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder.
P.13.5) Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir.
P.13.6) Değerlendirme: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde kullanılan özgün teknikleri değerlendirir.
P14) Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
P.14.1) Bilgi: Alanında ve disiplinler arası, yüz yüze ve çevrimiçi ekip uyumluluk kurallarını bilir.
P.14.2) Kavrama: Yüz yüze ve çevrimiçi ekip becerilerini ifade eder.
P.14.3) Uygulama: Projelerde ekip içi uyumluluk ve becerilerini uygular.
P.14.4) Analiz: Ekip çalışmalarının yürütülmesini analiz eder.
P.14.5) Sentez: Ekip çalışmalarında özgün çözümler üretir.
P.14.6) Değerlendirme: Ekip çalışmalarını eleştirisel yaklaşımla değerlendirir.
P17) İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile davranma becerisine sahip olma.
P.17.1) Bilgi: Alanındaki uygulamalar hakkında girişimci ve yenilikçi yaklaşımları bilir.
P.17.2) Kavrama: Alanı ile ilgili girişimci ve yenilikçi yaklaşımları ifade eder.
P.17.3) Uygulama: Proje üretirken girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinci ile uygular.
P.17.4) Analiz: Projelerinde girişimci ve yenilikçi uygulamaların kullanımını analiz eder.
P.17.5) Sentez: Girişimci ve yenilikçi uygulamaları kullanarak özgün projeler üretir.
P.17.6) Değerlendirme: Alanı ile ilgili uygulamalarda, girişimci ve yenilikçi yaklaşımları değerlendirir.
P20) En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine (Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde) sahip olma.
P.20.1) Bilgi: Alana dair İngilizce kavramları tanır.
P.20.2) Kavrama: B1 Düzeyinde İngilizceyi kelimelerle açıklar.
P.20.3) Uygulama: Alandaki çalışmalarda İngilizce terimlerle örneklendirme yapar.
P.20.4) Analiz: Alanı ile ilgili İngilizce bir kaynakları kendi diline çevirir.
P.20.5) Sentez: Proje üretirken yabancı dile uygun sembolleri kullanır.
P.20.6) Değerlendirme: İngilizce kullanarak sunum yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P6) Bir tasarım projesi geliştirme sürecinde, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
P.6.1) Bilgi: Tasarım proje sürecini bilir.
P.6.2) Kavrama: Tasarım proje sürecinin bileşenlerini ifade eder.
P.6.3) Uygulama: Bir tasarım projesini planlar, yönetir ve sunum sürecini uygular.
P.6.4) Analiz: Tasarım proje süreçlerini analiz eder.
P.6.5) Sentez: Tasarım sürecinin elemanlarını kullanarak özgün tasarımlar üretir.
P.6.6) Değerlendirme: Projelerin tasarım sürecini değerlendirir.
P9) Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir.
P.9.1) Bilgi: İletişim türlerini bilir.
P.9.2) Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder.
P.9.3) Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır.
P.9.4) Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder.
P.9.5) Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir.
P.9.6) Değerlendirme: Tasarım projelerinde kullanılan iletişim tekniklerini değerlendirir.
P16) Alanla ilgili mesleki çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlı olma.
P.16.1) Bilgi: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini bilir.
P.16.2) Kavrama: Çalışmalarının insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini ifade eder.
P.16.3) Uygulama: Projelerinde insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek uygular.
P.16.4) Analiz: Alanı ile ilgili çalışmalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini analiz eder.
P.16.5) Sentez: İnsan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkileri gözeterek özgün projeler üretir.
P.16.6) Değerlendirme: Projelerini insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi toplumsal ve evrensel etkilerini gözeterek değerlendirir.
P18) Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı dersi başarıyla tamamlama.
P.18.1) Bilgi: Alanı dışında olan ve mesleki gelişimine katkısı olan konuları bilir.
P.18.2) Kavrama: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konuları ifade eder.
P.18.3) Uygulama: Proje üretirken alanı dışındaki konuların bilincinde olarak ile uygular.
P.18.4) Analiz: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları analiz eder.
P.18.5) Sentez: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konulara hâkim olarak proje üretir.
P.18.6) Değerlendirme: Alanı dışındaki, mesleğini dolaylı ilgilendiren konu ve uygulamaları değerlendirir.