İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900005 Türk Dili II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ C-313 [email protected] 7471
Dersin İçeriği
İmla kuralları, anlatım bozuklukları, yazılı anlatım, yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım, sözlü anlatım türleri, bilimsel yazıların hazırlanması
Dersin Amacı
Öğrencilere düzgün bir sözlü ve yazılı anlatım becerisi kazandırmak, bilimsel çalışmalara hazırlık yapmayı öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme P.25.1 1
Ö2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme P.25.2 1
Ö3 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme P.25.3 1
Ö4 Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme P.25.4 1
Ö5 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme P.25.5 1
Ö6 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme P.25.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Cümle ve cümlenin öğeleri.
2 Anlamca cümle çeşitleri
3 İmla kuralları
4 Noktalama işaretleri
5 Kompozisyon plân ve uygulanışı (I)
6 Kompozisyon plân ve uygulanışı (II)
7 Kompozisyon plân ve uygulanışı (II)
8 Toplumsal Cinsiyet ve feminist antropolojideki temel yaklaşımlar
9 Toplumsal Cinsiyet ve feminist antropolojideki temel yaklaşımlar
10 Sözlü ve yazılı anlatım (I)
11 Sözlü ve yazılı anlatım (II)
12 Anlatım bozuklukları (I)
13 Anlatım bozuklukları (II)
14 Bilimsel araştırma hazırlama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türk Dil Bilgisi, Ergin Muharrem, 2005
Türkçenin Grameri, Tahsin Banguoğlu, 2007
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P25
Ö1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme -
Ö2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme -
Ö3 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme -
Ö4 Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme -
Ö5 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme -
Ö6 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme -