İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99301012 | Sosyal Medya Tasarımı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İncelemesi |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman Cihad KAYADUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Web ve mobil cihazlar için en iyi düzeyde kullanıcı deneyimini tasarlamak için uygulamaların derinlemesine analizini ve sunumunu kapsar
Dersin Amacı
Web ve mobil ortamdaki mecralarda kullanıcı deneyimi tasarımının uygulanmasıyla ilgili temel kavramları, teknikleri, uygulamaları, iş akışlarını ve araçları öğretir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İletişim tasarımında kullanılan çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 |
P5 | Yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye ve tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri kullanarak, 2 ve hareketli ve etkileşimli mecralara dönüştürme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | P.1.5 | 7 |
Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | P.1.6 | 7 |
Ö7 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | P.5.1 | 7 |
Ö8 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | P.5.2 | 7 |
Ö9 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | P.5.3 | 7 |
Ö10 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | P.5.4 | 7 |
Ö11 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | P.5.5 | 7 |
Ö12 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | P.5.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması |
2 | Mobil uygulama ve arayüz kavramı |
3 | Mobil uygulama türleri ve örneklerin incelenmesi |
4 | Android ve IOS platformları |
5 | Mobil uygulama ve kullanıcı deneyimi |
6 | Mobil arayüz yönergeleri: bilgi mimarisi, etkileşim, kullanılabilirlik navigasyon, planlama |
7 | Mobil arayüz yönergeleri: bilgi mimarisi, etkileşim, kullanılabilirlik navigasyon, planlama - devam |
8 | Ara sınav |
9 | Mobil arayüz proje: Projelerin verilmesi ve tasarım süreci I |
10 | Mobil arayüz proje: Konsept oluşturma II |
11 | Mobil arayüz proje: Arayüz tasarımları III |
12 | Mobil arayüz proje: Uygulama ve test IV |
13 | Geribildirim ve düzeltmeler |
14 | Projelerin Sunulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mike van Drongelen, Adam Dennis, Richard Garabedian (2017).Lean Mobile App Development: Apply Lean startup methodologies to develop successful iOS and Android apps. Packt Publishing. ,Cameron Banga, Josh Weinhold (2014). Essential Mobile Interaction Design: Perfecting Interface Design in Mobile Apps (Usability). Addison-Wesley Professional. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 2 | 10 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 126 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bilgi: Çoklu medya tekniklerini bilir. | 5 | 5 |
Ö2 | Kavrama: Çoklu medya teknikleri ile ilgili kavramları ifade eder. | 5 | 5 |
Ö3 | Uygulama: Çoklu medya tekniklerini kullanarak proje üretir. | 5 | 5 |
Ö4 | Analiz: Çoklu medya bileşenlerini analiz eder. | 5 | 5 |
Ö5 | Sentez: Farklı medya bileşenlerini proje aşamasında kullanır. | 5 | 5 |
Ö6 | Değerlendirme: Farklı çoklu ortam mecralarını kıyaslayarak değerlendirme yapar. | 5 | 5 |
Ö7 | Bilgi: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel teknikleri bilir. | 5 | 5 |
Ö8 | Kavrama: Tasarımda kullanılan görsel eleman ve güncel tekniklerin kullanımını ifade eder. | 5 | 5 |
Ö9 | Uygulama: Görsel eleman ve güncel teknikleri, hareketli ve etkileşimli mecralarda uygular. | 5 | 5 |
Ö10 | Analiz: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri analiz eder. | 5 | 5 |
Ö11 | Sentez: Görsel elemanları ve güncel teknikleri kullanarak özgün projeler üretir. | 5 | 5 |
Ö12 | Değerlendirme: Hareketli ve etkileşimli mecralarda kullanılan güncel teknikleri değerlendirir. | 5 | 5 |