İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99301010 Etkili ve Güzel Konuşma 1 Güz 1 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, problem çözme, tartışma, uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Konuşma planı, sunum ilkeleri, konuşmada beden dili, konuşma ve ikna teknikleri, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma teknikleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin kitle karşısında güzel ve etkili konuşma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir. 5
P10 İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi: İletişim türlerini bilir. P.9.1 1,6
Ö2 Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. P.9.2 1,6
Ö3 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. P.9.3 1,6
Ö4 Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. P.9.4 1,6
Ö5 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. P.10.1 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Konuşma planı ve hazırlık aşaması
2 Amaçların belirlenmesi ve verilerin toplanması
3 Planın oluşturulması, medya seçimi, konu, ortam ve yardımcı araç seçimi
4 Sunum ilkeleri
5 Konuşmada beden dilini kullanmak
6 Sunumda yansı hazırlama kuralları
7 Sesin kullanımı, ikna ve etkileme
8 Ara sınav
9 Hazırlıksız konuşma uygulamaları
10 Hazırlıksız konuşma uygulamaları
11 Hazırlıksız konuşma uygulamaları
12 Hazırlıklı konuşma uygulamaları
13 Hazırlıklı konuşma uygulamaları
14 Hazırlıklı konuşma uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar GEÇİKLİ Fatma (2013). Halkla İlişkiler ve lletişim. İstanbul. Beta
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum 1 70 (%)
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 22 22
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P10
Ö1 Bilgi: İletişim türlerini bilir. 5 -
Ö2 Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. 5 -
Ö3 Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. 5 -
Ö4 Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. 5 -
Ö5 Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. - 5