İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99301010 | Etkili ve Güzel Konuşma | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, problem çözme, tartışma, uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Konuşma planı, sunum ilkeleri, konuşmada beden dili, konuşma ve ikna teknikleri, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma teknikleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin kitle karşısında güzel ve etkili konuşma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir. | 5 |
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | P.9.1 | 1,6 |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | P.9.2 | 1,6 |
| Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | P.9.3 | 1,6 |
| Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | P.9.4 | 1,6 |
| Ö5 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Konuşma planı ve hazırlık aşaması |
| 2 | Amaçların belirlenmesi ve verilerin toplanması |
| 3 | Planın oluşturulması, medya seçimi, konu, ortam ve yardımcı araç seçimi |
| 4 | Sunum ilkeleri |
| 5 | Konuşmada beden dilini kullanmak |
| 6 | Sunumda yansı hazırlama kuralları |
| 7 | Sesin kullanımı, ikna ve etkileme |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Hazırlıksız konuşma uygulamaları |
| 10 | Hazırlıksız konuşma uygulamaları |
| 11 | Hazırlıksız konuşma uygulamaları |
| 12 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları |
| 13 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları |
| 14 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | GEÇİKLİ Fatma (2013). Halkla İlişkiler ve lletişim. İstanbul. Beta |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 70 (%) |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 22 | 22 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | 5 | - |
| Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | 5 | - |
| Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | 5 | - |
| Ö5 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | - | 5 |
