İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99301008 | Etkili İletişim ve Beden Dili | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, problem çözme, tartışma, uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İletişim biliminin temel kavramları, iletişim kanalları, iletişimi etkileyen faktörler, sözlü ve sözsüz iletişim türleri, iletişim engelleri ve çatışmaları, iletişimde sen dili, ben dili
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim biliminin temel kavramlarını ve iletişim biçimlerini tanımalarını, iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Sözel ve sözsüz iletişimin bütün boyutlarının bilgisine sahip olur ve hayata geçirebilir. | 5 |
| P10 | İletişimi içeren tüm alanlarındaki sorun, değişme ve gelişmelere ilişkin mevcut verilere ulaşmak, değerlendirip yorumlamak; gerekirse yeni veriler toplamak, elde edilen verilerle çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | P.9.1 | 1,6 |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | P.9.2 | 1,6 |
| Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | P.9.3 | 1,6 |
| Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | P.9.4 | 1,6 |
| Ö5 | Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. | P.9.5 | 1,6 |
| Ö6 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | P.10.1 | 1,6 |
| Ö7 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | P.10.2 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin detaylı olarak tanıtımı ve kapsamı; program içindeki yeri ve mesleki açıdan katkıları |
| 2 | Duygusal Zeka |
| 3 | İletişim Kavramı, özellikleri ve iletişim stilleri, kendimizi ve başkalarını algılama |
| 4 | İletişim süreci |
| 5 | Etkili iletişim becerisi, sen ve ben dili ve iletişimi engelleyen hususlar |
| 6 | Etkili konuşma |
| 7 | Etkili dinleme |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Yazılı iletişim |
| 10 | Sözsüz iletişim |
| 11 | Sözsüz iletişim |
| 12 | Kadın erkek, çocuk ve gençlerle iletişim |
| 13 | Sürtüşme ve çatışmalar |
| 14 | İletişim ve toplum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Geçikli Fatma (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim. İstanbul Beta Basım Yayım Dağıtım. Acar Volkan (2012). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık. Cüceloğlu Doğan (1998). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul. Remzi Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | 1 | 70 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 18 | 18 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: İletişim türlerini bilir. | 5 | - |
| Ö2 | Kavrama: Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim kavramlarını ifade eder. | 5 | - |
| Ö3 | Uygulama: Projelerinde sözsüz iletişim tekniklerini kullanır. | 5 | - |
| Ö4 | Analiz: Tasarımlarda kullanılan iletişim tekniklerini analiz eder. | 5 | - |
| Ö5 | Sentez: İletişim tekniklerin kullanarak özgün tasarım projeleri üretir. | 5 | - |
| Ö6 | Bilgi: Alanına ilişkin verilere ulaşmayı bilir. | - | 5 |
| Ö7 | Kavrama: Ulaştığı verileri sınıflandırarak ifade eder. | - | 5 |
