İletişim ve Tasarımı
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İletişim ve Tasarımı Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300006 | Araştırma Yöntemleri | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, problem çözme, tartışma, uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilim-Bilimsel Yöntem- Bilimsel Araştırma, Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci, Araştırma Probleminin Belirlenmesi-Araştırma Yöntemi, Evren-Örnekleme, Verilerin Toplanması, Veri Toplama Yöntemleri ve Ölçme, Verilerin İşlenmesi, Verilerin Analizi, Bulgular ve Yorumlar.
Dersin Amacı
Bilimsel temelde bir araştırmanın nasıl yapılacağının, hangi tür sorunlarda ne tür tasarım ve analiz sürecinin izlenmesi gerektiğinin örnek olaylarla ilişkilendirilerek belirlenmesi; özellikle uygulamalı araştırmalarda verilerin bilgisayarda işlenmesi, verilerin analizi ve yorumlanması aşamasında kullanılacak sayısal analiz tekniklerinin uygulanmasında paket programların kullanımının bilgisayar ortamında tanıtılmasıdır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme, uygulama becerisine sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | P.13.1 | 1,6 |
| Ö2 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | P.13.2 | 1,6 |
| Ö3 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | P.13.3 | 1,6 |
| Ö4 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | P.13.4 | 1,6 |
| Ö5 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | P.13.5 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilim-Bilimsel Yöntem- Bilimsel Araştırma |
| 2 | Bilimsel Araştırma Türleri |
| 3 | Bilimsel Araştırma Süreci |
| 4 | Araştırma Probleminin Belirlenmesi- Değişkenler ve Ölçme Düzeyleri |
| 5 | Araştırma Yöntemi ve Belirlenmesi |
| 6 | Evren-Örnekleme |
| 7 | Verilerin Toplanması |
| 8 | Veri Toplama Yöntemleri ve Ölçme |
| 9 | Verilerin İşlenmesi |
| 10 | Verilerin Analizi, İlişkisel ve Kestirimsel Çözümlemeler |
| 11 | Bulgular ve Yorumlar |
| 12 | Rapor, tez, ödev yazmada önemli konular |
| 13 | Örnek çalışmalarda araştırma sürecinin irdelenmesi (Örnek Olaylar) |
| 14 | Örnek çalışmalarda araştırma sürecinin irdelenmesi (Örnek Olaylar) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı. Anakara: Seçkin Yayıncılık. Remzi Altunışık, Recai Coşkun, Engin Yıldırım ve Serkan Bayraktaroğlu. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 7. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P13 |
|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi: Araştırma, planlama uygulama döngüsünü bilir. | 5 |
| Ö2 | Kavrama: Araştırma, planlama, uygulama döngüsünde özgün teknikleri ifade eder. | 5 |
| Ö3 | Uygulama: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak uygular. | 5 |
| Ö4 | Analiz: Tasarım projelerinde alana özgü araştırma, planlama, uygulama sürecini yaratıcı ve eleştirisel olarak analiz eder. | 5 |
| Ö5 | Sentez: Alanına özgü araştırma, planlama, ürüne dönüştürme sürecini yaratıcı ve eleştirisel kullanarak özgün projeler üretir. | 5 |
